|
Yousee fjernbetjening på Thomson TV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Majmik ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 79 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-September-2025 kl. 10:26 |
Min svigermor har en Humax YS5000 hvor fjerbetjeningen har været såt op til at styre et Samsung TV, nu er Samsungen blevet skiftet ud med et Thomson TV, jeg har nulstillet fjernbetjeningen og forgæves forsøgt at få fjernbetjeningen til at styre Thomson Tvét. Efter at have holdt 4 og 6 nede i 5 Sek trykker jeg 8 men der er ingen reaktion fra TV som er et: Thomson 43" 4K QLED Google TV 43QG5C14
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det er for at kunne tænde/slukke TVet, så kan det gøres via CEC som aktiveres på TVet og på 5000 boksen, så tænder/slukker TVet sammen med 5000.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Majmik ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 79 |
Ja det er også meget godt, men udfordringen bliver så at hun skal have gang i 2 fjernbetjeninger ( hvis der skal skrues op eller ned for lyden på TV´et)
Min svigermor er en ældre dame på 85 år og hvis der er for mange knapper er udfordringen at der bliver trykket på en knap der ikke skal trykkes på og så kan hun ikke finde tilbage. Det er absolut bedst hvis det kun er Yousee fjerbetjenigen der klarer det hele. Udfordringen er at Thomson TV´et ikke vil reagere på Yousee fjerbejeningen og Yousee yder ikke support på det!
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5335 |
Måske er YS boksen lige så moderne som Apple TV. For her virker volumen på TV via Apple TV fjbtj. Og det er kun via HDMI CEC. Kan hedde noget forskelligt på forskellige mærker TV og bokse.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4902 |
Hej. Jeg bruger en AIR MOUSE G30 IR Fjernbetjening med 33 programmerbare taster som denne: ![]() Jeg kan godt lide, at den ligger godt i hånden. Det der overraskede mig er, at dens 2.4 GHz funktioner er totalt adskilt fra dens IR Funktioner. Man skifter mellem dem på 'TV' knappen, øverst til venstre. Et tryk og grønt led: 2.4Ghz og næste tryk og rød og IR. Ved næste tryk kommer man tilbage til 2.4 GHz. Din svigermor skal kun bruge den når den lyser RØDT. Og bruge de IR funktioner, som du har lært den. Dens IR er nem at programmere. Jeg havde en gang 2 TV og en Surround Receivers vigtigste funktioner, programmeret i dens numeriske taster og alle 3 virkede. Men den kan KUN lære, fra andre IR fjernbetjeninger. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 22-September-2025 kl. 10:23 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40683 |
Da 5000 er tilsluttet et TV, skal den indstilles til Stereo lyd, så styres den via CEC og lyden skrues op/ned på Remoten til 5000 boksen. Derved er det som du skriver Remoten til 5000 boksen der klarer det hele.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10634 |
Nej Carsten. Den fjernbetjening kan du simpelthen ikke være bekendt at anbefale til en 85-årig! Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4777 |
Er der reelt behov for boksen? I og med at din svigermor nu har et Google TV, så findes der jo en YouSee app, hvori alle kanaler og hele arkivet ligger. Det er naturligvis en anden oplevelse end at sidde og surfe kanaler, men min egen svigermor er blevet rigtig glad for apps (særligt DRTV appen) efter vi opsatte det for hende.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6996 |
Det nemmeste er, at din svigermor anskaffer et kort til sit TV - så kan hun skifte kanaler, som hun plejer. Ikke i den gamle rækkefølge. De kan dog skifte plads.
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
Det kommer så an på om det er faste kanaler eller Play, er det Play så kan der ikke fås et kort, til det kan der kun bruges Play App'en eller TV boks.
|
|
|
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6996 |
Man kan se alle de kanaler, som man har i dit abonnement. Uden kort kan man ikke alle tilkøbte kanaler. Det er selvfølgelig ikke YouSee Play.
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
Der er ikke nævnt noget om abonnement type, så derfor er det skrevet.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |