recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung fjernbetjening og YouSee boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung fjernbetjening og YouSee boks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PerBJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-September-2025
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerBJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung fjernbetjening og YouSee boks
    Sendt: 12-September-2025 kl. 16:01
Vi har fået udskiftet vores YouSee boks da den forrige gik i stykker.

Før kunne vi bruge vores fjernbetjening fra vores Samsung TV til at styre boks også. Men det kan jeg ikke få til at virke nu, og kan ikke huske hvad løsningen var sidst.

Boksen fra YouSee hedder Humax YS 4000, og jeg også finde den igennem tilslutningsguiden på TV, men det virker bare ikke.

Er der nogen der har en løsning?

Med venlig hilsen
Per
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Online
Point: 40642
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2025 kl. 16:28
 Bruger man HDMI CEC, så vil boksen altid tænde og slukke når TV tændes og slukkes og omvendt Remoten til 4000 kan også tænde TVet.

Indstil fjernbetjeningen

1. Hold 4 og 6 nede på fjernbetjeningen til tv-boksen, indtil den røde LED-pære blinker to gange. Det tager cirka 5 sekunder.

2. Peg fjernbetjeningen mod dit tv. Og hold det tal nede, som passer til dit tv. til Samsung er det 6. Når dit tv slukker, må du slippe.

3. https://yousee.dk/hjaelp/artikler/fjernbetjening-til-din-tv-boks/humax-ys5000-fjernbetjening/opsaet-fjernbetjening-til-dit-tv

Redigeret af Radiomanden - 12-September-2025 kl. 16:29
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
PerBJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-September-2025
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerBJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2025 kl. 16:48
Men det er Samsung fjernbetjeningen som jeg ønsker at bruge til at styre både TV og boks. Det virkede inden ombytning. Er i tvivl om TV har fundet boks rigtigt?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2025 kl. 16:56
 Det ved jeg ikke, da jeg havde YS, var TVet kun som Monitor til de enheder der var tilsluttet.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2025 kl. 19:01
Aktivér anynet+ på Samsung TV. Og aktiver Hdmi CEC på YS boksen. Så er det ligegyldigt hvilken fjbtj i bruger, de vil tænde og slukke hinanden, og vol vil virke på dem begge.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2025 kl. 19:25
 Det er også hvad jeg skrev, men det var ikke det der var ønsket.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu