|
Forstærker med god lydkvalitet og airplay |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Liselotte ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2025 Sted: Århus Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-September-2025 kl. 12:47 |
||
Hej
Jeg leder efter en ny forstærker med AirPlay og god lydkvalitet for 3-5000 kr. Jeg har allerede højttalerne, men vil også gerne have en subwoofer (jeg har lyttet til en til 2000kr i Hifiklubben,som virker ok) så det skal være med udgang til det også. Jeg har snakket med tape connection og hifiklubben, men det de har foreslået har i første omgang enten haft for dårlig lydkvalitet eller været for dyrt. Så jeg tænkte jeg ville spørge her om nogen har et godt bud 🙂 Jeg er godt klar over at streaming ikke er lige så godt som pladespiller eller cd, men tænker i retning af bedst muligt
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Denne passer sikkert til dig. https://www.av-connection.dk/?PGr=15301&srsltid=AfmBOopZakREL8_pU7s02f_hdCNVBeQ_0gLU3JdJNTEPLzHbdWs7LmM8
|
|||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12475 |
||
Denne, som ikke har AirPlay? ![]() |
|||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12475 |
||
https://www.av-connection.dk/?PGr=18520 Streaming kan sagtens have samme kvalitet som CD, og endnu højere kvalitet uden problemer, og teknisk set er CD og streaming i CD-kvalitet (eller bedre ![]() WiiM er det bedste musikstyringssystem til hjemmet som ikke koster abonnement for selve softwaren (Roon). Hvis du kan lave dit system derhjemme om til WiiM i stedet for AirPlay, som der ikke er noget i vejen med som sådan, så tror jeg du vil blive meget glad ![]() |
|||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
||
Hvad skal man med Airplay, den har BT, den kan bruges til alle telefoner.
|
|||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|||
![]() |
|||
Liselotte ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2025 Sted: Århus Status: Offline Point: 10 |
||
Jeg vil gerne have direkte wifi adgang ikke Bluetooth
|
|||
![]() |
|||
||
Hmm ja Wiim var det jeg fik anbefalet i tape connection, og jeg kan godt se den kan mange gode ting, men så synes jeg alligevel at lyden ikke var rigtigt god. Og så er det kinesisk og jeg er ikke sikker på de har super meget fokus på holdbarhed
|
|||
![]() |
|||
||
Det må så være et spørgsmål om der kan høres forskel.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Fremstillet i Kina, men Ampster Tangent er Dansk.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
||
Hvilke højttalere har du?
Hvad har de foreslået? Hvilke af dem havde for dårlig lydkvalitet og hvordan oplevede du det på dine egne højttalere?
Streaming kan let være meget bedre end pladespiller........ Klaus
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
||
Tanget Ampster BT II er en super dejlig lille forstærker, jeg har selv købt en her i år til at trække mine DLS R50 her ved computeren. Men ud fra spørgers krav, så mangler den AirPlay..... Bluetooth skriver du, well det er ikke det første jeg tænker på, når der spørges efter "god lydkvalitet". Klaus
|
|||
![]() |
|||
||
Mine 70 årige ører har det fint med BT. Den bruges dog for det meste til min SL 1210, CD og TV.
|
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |