|
Netværkskort |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
fc-andeby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-September-2025 kl. 21:18 |
|
Hej
Jeg er flyttet i ny lejlighed og skal have koblet min pc til nettet. Normalt har jeg altid brugt lan kabel, men det er lidt bøvlet nu. Jeg skal have købt noget til min stationær computer, som både kan holde hastigheden og som er stabilt. Jeg har selv overvejet TP-Link Archer TXE75E Har i nogle forslag? MVH Thomas
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4871 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej. Først tillykke med din nye lejlighed. Hvad har du af Internet Abonnement? Bruger du fiber, 5G mobilt bredbånd eller noget helt andet? Bruger du kabel TV, eller streamer du alt. Og streammer du eller spiller på din stationære computer? Du foreslår selv en WiFi løsning. Men mange lejligheder har mange naboer, med andre WiFi enheder, der forstyrer. Det kan du selv undersøge ved at downloade, og bruge gratis programmet WiFi Analyzer, på en Android enhed: Her er et skærm dump fra mit WiFi: ![]() Og her er et skærm dump, som det ikke skal være. Med en masse forstyrrelser: ![]() Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 02-September-2025 kl. 22:38 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40570 |
|
Der er næppe så meget der overlapper på 5 Ghz, bruger selv kun 5 Ghz af den grund, der er ingen der forstyrrer.
|
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
fc-andeby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
|
Tak 😊 Jeg spiller et par timer om ugen med en kammerat og det er primært det den bliver brugt til. Jeg har yousee internet via antennestik 1000/500 Mbit.
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4871 |
|
Hej. Jeg vidste ikke, at du havde den samme bøvlede installation som trådstarter? Det må være derfor, at du anbefaler 5 GHz, som du selv bruger? Jeg vidste heller ikke, at du har en krystal kugle? Det må du have, når anbefaler WiFi's latency, til et for os andre ukendt spil. Nå, men til tilbage til fc-andeby's spørsmål: Jeg ser flere forskellige muligheder. I sommerhuset har jeg fiber boks og router sammen med en stationære computer PC i soveværelset. Så bruger jeg to powerline adapterer, til at overføre streamet signal til TV i stuen. Jeg ser to muligheder: 'Are Powerline Adapters Good For Gaming?' Hilsen Carsten. Redigeret af csell - i går kl. 08:05 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40570 |
|
Jeg har ingen steder nævnt hverken spil, latency eller andet, kun at der ikke er de Wi-Fi problemer på 5 Ghz som der er på 2,4.
|
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
|
Tak for forslagene. Jeg tror jeg prøver at købe den sidste du foreslår og ser om det ikke bliver en god løsning.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |