recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRTV live ustabil billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRTV live ustabil billedkvalitet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DRTV live ustabil billedkvalitet
    Sendt: i går kl. 10:53
Hej

Jeg har fibernet med 1 Gigabit, og mit 4K LGTV modtager TV signal via wifi. På wifi måler jeg ved TV på en iPad omkring 200 Mbit/s. Det skulle vel være nok til TV streaming.

Har ingen TV pakke.

Jeg bruger til streaming en 4K ApleTV enhed, da lyden er bedst med denne i forhold til de indbyggede Apps på LGTv.

Med DRTV, med Live, varierer skarpheden i billedet meget. Fra det ultraskarpe 4K billede til noget sløret noget i mange sekunder. Vi har ikke lagt mærke til samme på de faste streame-tilbud på DRTV. Vi har streamet i årevis med dette udstyr. Dog er det noget nyt, at vi har droppet kabel-TV siden 1. maj og nu streamer Live TV på DRTV.

Live udsendelser på Max (sport) kører fint. Netflix kører fint.

Oplever andre det samme ? Er det ikke Live udsendelsen (serveren) det er galt med hos DR ?

Redigeret af beamer - i går kl. 10:54
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Med DRTV, med Live, varierer skarpheden i billedet meget. Fra det ultraskarpe 4K billede til noget sløret noget i mange sekunder.

Er DRTV begyndt at sende i 4K?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 timer 48 minutter siden kl. 13:54

Hej.

Jeg har en Asus router, der kan vise en kurve over trafikken i de sidste 10 minutter.
Den viser konstant:

750 KB/s DRTV Arkiv.
1100 KB/s DRTV Live.

Forstår jeg dig rigtigt, at i nu ser problemer, og at i bruger WiFi?
Problemer i ikke havde, mens i havde kabel-TV?

Jeg bruger selv Windows programmet inSSIDer Home til at se hvilke WiFi kanaler der er i brug.
Version op til 3.1.2.1 er gratis at downloade og bruge.

https://inssider.en.softonic.com/windows/alternatives

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 21 timer 40 minutter siden kl. 14:02
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 timer 33 minutter siden kl. 15:09
Tak for svar !
Det er en Zyxel router, jeg har (yousee/hiper). Jeg har i dag fornyet firmware og resat den.
Når live TV sender med 1100 kb/s, så kan jeg med fordel kable forbindelsen fra routeren til TV. Det har jeg lige bestilt net-dele til.
Læser på nettet, at DRTV har adaptiv tilpasning af streaming til aktuelle båndbredde. Hvis optagelsen er optaget med 4K, kan de sende med 4K. Ellers har de FullHD båndbredde generelt.
Det slørede billede, vi har en gang imellem, er dårligere end 720 kbit/, helt klart.
Routeren har samme essid for 2.5 og 5 G. Kan også prøve at disable 2.5 G.

Redigeret af beamer - 20 timer 32 minutter siden kl. 15:10
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1043
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 timer 30 minutter siden kl. 18:12
Blot for at eliminere evt. fejlkilder: Har du de samme problemer med LGs egen DRTV app, eller er det kun på Apple TV?

Angående 4K. 
Det er korrekt, at DR bruger adaptiv båndbredde - men de sender bare ikke noget i 4K i øjeblikket. Faktisk har de kun sendt to programmer siden testperioden startede i september 2022 - Teaterblod og Carmen Curlers. Og de er p.t. kun tilgængelige i 1080p.

DR oplyste til Flatpanels tilbage i marts, at de ganske vist stadig arbejdede med planer om at sende (mere) i 4K. Men aktuelt har de ikke noget at byde på.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 timer 56 minutter siden kl. 23:46
Ingen problemer her med mine 3 Android TV enheder. Og jeg er kun på 4G mobil internet, som giver en max. hastighed på 45-50 Mb/s, så jeg tror simpelthen ikke, at det har noget at gøre med hverken router eller internethastighed.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu