recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airpods Pro – ubrugelige i vind?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airpods Pro – ubrugelige i vind?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airpods Pro – ubrugelige i vind?
    Sendt: 25-Juni-2025 kl. 07:43
Hej!
Jeg er godt tilfreds med mine Airpods Pro til aflytning af podcasts på vandreture.

Men telefonsamtaler er umulige, hvis der er vind - den anden part modtager totalt forvrænget lyd og selv hører man ikke modparten særligt godt.

Har I et trick – bortset fra at frakoble Airpods og tage telefonen op til øret, hvilket iøvrigt heller ikke fungerer for godt?

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 07:45
Er det støjreduktionen, der driller? Hvad sker der, hvis du slår den fra?
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 07:48
Støjreduktionen har desværre ingen effekt på vindstøj - er min erfaring.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 12:32
Slå medhør til og hold tlf med højttalere vandret ud for din mund. Hvis vinden støjer, skal du bare dreje dig til den ikke gør.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 12:55
Tak Munck.
Gad vist om der findes earbuds, der kan fungere med telefonsamtaler i vind.
Det burde vel ikke være rocket science...

Redigeret af ClausBP - 25-Juni-2025 kl. 12:55
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 13:01
Jeg synes mine Pro 2 er væsentligt bedre end første generation, der er bedre støjbehandling, også i mikrofonen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 13:20
I et blæsevejr som der er lige nu, kan man regne alt muligt ud med filtre og “kunstig intelligens” (AI som det så smart hedder).
Det eneste der virker er en vindtætte og så ellers en mikrofon tæt på munden.

Jeg har et sæt der virker i regn, vind og larm fra maskiner
3M Peltor XP - lydmæssigt, når jeg spiller musik, er de elendige i forhold til mine AirPods pro (både 1 og 2).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5167
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Tak Munck.

Måske kan nogle billige nogen uden den udadvendte mic til NFC, bedre bruges i vind. Bare en tanke, jeg har ikke selv prøvet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

I et blæsevejr som der er lige nu, kan man regne alt muligt ud med filtre og “kunstig intelligens” (AI som det så smart hedder).
Det eneste der virker er en vindtætte og så ellers en mikrofon tæt på munden.

Jeg har et sæt der virker i regn, vind og larm fra maskiner
3M Peltor XP - lydmæssigt, når jeg spiller musik, er de elendige i forhold til mine AirPods pro (både 1 og 2).

Klaus

OK tak - de er lige voldsomme nok til min brug ...
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Tak Munck.

Måske kan nogle billige nogen uden den udadvendte mic til NFC, bedre bruges i vind. Bare en tanke, jeg har ikke selv prøvet.
Måske - jeg håber, at nogen kan anbefale nogle konkrete ear buds, der løser problemet ...

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 16:37

OK tak - de er lige voldsomme nok til min brug ...

Jeg bruger dem også kun på arbejde - eller når jeg slår græs.....

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 16:38

Måske - jeg håber, at nogen kan anbefale nogle konkrete ear buds, der løser problemet ...

Jeg er ret sikker på at du ikke finder nogen......

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu