recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fragt på dba?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fragt på dba?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fragt på dba?
    Sendt: 10-Juni-2025 kl. 08:27
Med det gode gamle dba kunne man vælge at købe fragt for en vare
Man fik tilsendt en etiket, som skulle tapes til pakken
Kan ikke se noget tilsvarende på det nye dba?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2025 kl. 09:53
Inde på annoncerne kan du vælge Fiks og Færdig, som indeholder prisen for varen incl fragt.

Redigeret af Munch - 10-Juni-2025 kl. 09:54
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2025 kl. 10:11
Det nye er at du ikke aner noget om køber/sælges. Det er DBA der styrer det nu. Hvis du sælger en ting, får du bare en kode som pakkeshoppen scanner til pakkelabel - så du ser ikke adresse/navn. Og det samme når du køber en vare, så aner du i princippet heller ikke noget om sælger.

Når du opretter en annonce angiver man info omkring pakkestørrelse, så DBA sætter en fragtpris ind på annoncen. Hvis du ikke har gjort det, kan køber sende en besked hvor de spøger om fiks-og-færdig pris
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2025 kl. 10:48
Du får også sikkerhed for ikke at blive snydt og miste dine penge. DBA beholder dine penge, og udbetaler dem først til sælger når du har godkendt den købte vare. Det har du 24 timer til at kontrollere i.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2025 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du får også sikkerhed for ikke at blive snydt og miste dine penge. DBA beholder dine penge, og udbetaler dem først til sælger når du har godkendt den købte vare. Det har du 24 timer til at kontrollere i.

Det skal blive interessant at se, hvordan det går med sælgerens sikkerhed. 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Point: 6360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2025 kl. 18:11
I denne situation er jeg sælger Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2025 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det nye er at du ikke aner noget om køber/sælges. Det er DBA der styrer det nu. Hvis du sælger en ting, får du bare en kode som pakkeshoppen scanner til pakkelabel - så du ser ikke adresse/navn. Og det samme når du køber en vare, så aner du i princippet heller ikke noget om sælger.

Når du opretter en annonce angiver man info omkring pakkestørrelse, så DBA sætter en fragtpris ind på annoncen. Hvis du ikke har gjort det, kan køber sende en besked hvor de spøger om fiks-og-færdig pris

PLUS, at DBA styrer betalingen, så risikoen for at blive snydt er mindre.
//Guldhammer
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2025 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det skal blive interessant at se, hvordan det går med sælgerens sikkerhed. 
Kan du definere hvor i du mener sælgers sikkerhed er udfordret? 
Til top
islands_brygge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér islands_brygge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2025 kl. 13:47
<<skulle være svar til Munch. Jeg kan ikke slette- og genoprette indlægget >>

Hvis køber svigagtigt påstår at varen er defekt eller beskadiget.

Manglende modtagelse kan nok checkes ved at pakken ikke afhentes i pakkeshoppen inden fristen. Hvis pakkeshoppen har udleveret sælgers pakke til nogen der har fået adgang til købers mailkonto, eller sælgers pakke til en helt anden modtager, er måske ikke anderledes end ved "gammeldags" handel på DBA.

Redigeret af islands_brygge - 11-Juni-2025 kl. 13:49
Til top
islands_brygge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2006
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér islands_brygge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2025 kl. 13:52
En anden ulempe ved Fusk & Færdig er de tårnhøje gebyrligheder som DBA tager for at håndtere betalingen. En procentdel af salgsprisen og ikke et fast gebyr, selv om man må formode at DBA ikke har flere udgifter ved at håndtere et større beløb ift. et mindre.
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Juli-2008
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2025 kl. 14:42
Som sælger på DBA ser jeg ikke noget problem i den måde de har lavet "fix og færdig" 
Man bestemmer jo selv om man vil være med til det, eller ej.
Jeg afleverer selv mine pakker, et sted hvor jeg ved, jeg lige kan få lov til at tage et billede af den label de sætter på, så jeg også selv kan følge pakken med T&T.
At jeg så synes det er noget fis de tager gebyr for det, er en anden sag. Derfor tilbyder jeg som sælger også altid at kunne sende til nærmeste pakkeshop med enten GLS eller PostNord, hvor jeg selv opretter forsendelsen.

Det er faktisk ca samme pris, som det gamle DBA, for en forsendelse med GLS via GLS appen. Og er pakken lille nok, er postnord heller ikke meget dyrere.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2025 kl. 15:47
Svar til islands _brygge:

Ja ok det gir mening at der kan fuskes gevaltigt af modtageren, så han ikke behøver betale. Og DBA skummer fløden Dead
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu