recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mission almost complete
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMission almost complete

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wc-kenno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Mission almost complete
    Sendt: 17-Januar-2007 kl. 13:43

Tja, denne side overbeviste mig: http://www.plasma-lcd-fakta.dk/

Jeg skal sgu have mig en plasmaskærm mellm 37-42 tommer. Og den skal koste mellem 10-15000 og den har bare at være god...

Håber i kan hjælpe? Ved godt at det måske ikke kan sammenlignes, men vores nuværende 32 tommer 100 Hz fra panasonic er lige stået af efter 8-9 års brug. Den har jeg sgu ikke været tilfreds med. Så panasonic skal det nok ikke være denne gang. Men sådan er det jo - har man haft en dårlig oplevelse med et mærke, så vender man jo ikke tilbage vel?

Bring it on!

Til top
-sg- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 14:28

Prøv lige at tjekke, hvem der står bag det link du henviser til. Det gør Hitahci, Panasonic & Pioneer. Hvilke skærme producerer disse producenter mest? Hvad er mon i deres interesse at få til at fremstå bedst? Bare fordi de kalder det fakta så...

Som man siger: Der findes løgn og der findes forbandet løgn og så findes der statistik!

Som man spørger får man svar

Fakta? Vissevasse

Kildekritik

- sg -

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 14:33
-sg- har ret, læs siden og få et smil ud af den.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 14:33

På trods af kildekritikken, så viser Plasma generelt et bedre billede.

Se det med din egne øjne, så er du heller ikke tvivl

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 14:48
Den erfaring har jeg også haft efter at have testet Samsung M71, Philips 9831. Valget stod derefter imellem Panasonic eller Pioneer, hvor jeg gik på Pioneer XD427. Fortryder jeg ikke et sek. En af mine venner har Samsung M71 - Han er ikke glad i dag !!! En verden til forskel.
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 14:51

Hmmmm. Hvis Coca-cola lavede en "fakta"- side som ovennævnte: Gad vide om Pepsi havde en chance.....

Kildekritik, kan ikke nævnes for tit!!!!!

Dermed ikke være sagt at Plasma på nogen områder måske er lidt bedre end LCD som så er bedre på EASE OF USE siden....

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af -sg- -sg- skrev:

Fakta? Vissevasse

Kildekritik er fint, men fakta er siden faktisk fyldt med. Der er ikke nogen løgnhistorier fortalt på den side.
Til top
wc-kenno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 15:40
Nå, men ikke desto mindre "hoppede" jeg ihvertfald i med begge ben. Men jeg er vel ikke den eneste der står i et dilemma vedr. plasma eller lcd, men giv mig gerne nogle gode bud på gode plasmaskærme og lcd for den sags skyld. Nægter bare at se en fodboldkamp eller en tenniskamp, hvor skærmen ikke kan følge med....
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 15:41

Citat:
"Hvis du vil se så mange kilder i høj opløsning (HD) som muligt, bør du bestemt overveje en større skærm for at få alle fordelene ved HDs ekstra opløsning. "

Det skal de jo sige, når ikke de laver Full HD eller bare 1366x768 i mindre skærme end 50"

Jeg bryder mig dog generelt ikke om såkaldt "Fakta" sider, der kun fokusere på det positive. Til det formål har vi jo nogle fremragende brugere herinde på forumet (sorry kunne ikke lade være ).
Men når man f.eks ignorere et fænomen som genskin, så mener jeg ikke man tager fakta seriøst. Det burde have været nævnt, da det er en "egenskab" ved plasma som ikke findes på lcd, men som kan have betydning for oplevelsen af den bedre billedkvalitet på plasma.

Intentionerne er sikkert de rigtige. De er bare skrevet af de forkerte folk.

Beklager, men jeg vil kalde det for en ommér!

Redigeret af Kandersen - 17-Januar-2007 kl. 15:42
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu