|
ny projektor |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Actor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2016 Sted: dk Status: Offline Point: 186 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Januar-2023 kl. 12:04 |
Hi guys!
Nu er jeg dødtræt af at skulle sætte grydesvampe bag mit lærred hver gang jeg skal se film, fordi min Sony VPL-HV 45 ikke har keystone. Jeg har kig på en Optoma UHZ50. Kan fås fra ca. 19.000. Den har et støniveau på 27db, hvor min Sony har 23 db! Den hænger i loftet ca 3 meter fra mig og jeg kan overhovedet ikke høre den. What to do?
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal ordne lærredet så du slet ikke har brug for at bruge keystone. Det ødelægger billedet fuldstændig.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
Actor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2016 Sted: dk Status: Offline Point: 186 |
Desværre nogo. Lærred hænger forenden af stuen og projektoren i loftet, 3/2 m derfra. Det kan der ikke laves om på. Jeg er ikke hysterisk m billedkvaliteten. Nogen der har erfaring med Optoma?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
Det må da være muligt at justere projektor og lærred.
Eller er alt totalt skævt incl hele stuen
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
Sålænge PJ kan hænge vinkelret på lærredet og har passende lens-shift og zoom, er det ikke nødvendigt med keystone. Det er kun hvis du skal vippe eller dreje PJ væk fra vinkelret, for at få billedet ind på lærredet at keystone er nødvendigt. Tænker du skal læse maualen til din sony, eller få en med erfaring til at hjælpe dig.
|
|
![]() |
|
Jeg havde Thomas til at calibrere og indstille projektor. Perfekt billede men
han kunne ikke gøre noget undtagen ved hjælp af to grydesvampe ![]() Keystone eller ej. Nogen der har erfaring med Epson EH TW7400?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
Hvad med at købe et nyt beslag til nuværende projektor og montere den rigtigt.
Keystone er kun til data projektorer hvor det bare er dødsyg præsentation der skal vises
|
|
![]() |
|
Ikke noget dårligt forslag! Men du kender garanteret også den kriblende fornemmelse af nyt? Den gamle er "kun" HD og kunne være spændende m. 4K!
|
|
![]() |
|
Helt sikkert lækkert med 4K men fik forståelse at du var ligeglad med billede kvalitet grundet du var villig til at bruge keystone
|
|
![]() |
|
Er ikke ligeglad med billedkvalitet, men tror godt jeg kan leve med lidt keystone. Alternativt skal jeg pille loftsbeslag ned og flytte det 30 cm til højre. Der er højt til loftet og det er skråt og jeg er gammel
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5051 |
Hvad har man sønner til
![]() |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Endda 2
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |