recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En beretning fra junglen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn beretning fra junglen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2005
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: En beretning fra junglen
    Sendt: 12-Januar-2007 kl. 10:39

Blot en lille beretning fra en potentiel og ganske almindelig fladskærms-køber på en tilfældig dag i junglen:

I går besøgte jeg en af Hifibutikkens filialer for at se nærmere på en Sharp-LCD (37SA1E), som de sælger til 10.000 kroner for tiden.

Jeg blev præsenteret for en salgstale, som egentlig var ganske behagelig, men forsøgte (uden held) at få lov til at se, hvordan et tv-signal ser ud på den.

De viste DVD på den - Ringenes Herre - De To Tårne - som så glimrende ud, selv om det sorte selvfølgelig ikke var helt sort, men det forsøgte sælgeren nu heller ikke at komme uden om. ( Citat: Det er kun plasma der kan det - men så har de nogle andre minusser!)

Nå, men de havde altså kun et tv-signal i butikken, og det var ovre i den anden ende, men desuden - og det er her, at jeg syntes det bliver interessant, sagde sælgeren:

- Hvorfor vil du se et tv-signal, det er jo optimalt at se det med et DVD-signal. Hvis dit tv-signal er i orden, så er der ingen forskel?

Måske ikke citeret ordret, men det var nogenlunde det, han sagde og fortsatte:

- Årsagen til at tv-signalet ofte ser dårligt ud er ringe kabler og dårlige processorer i tv'et.

Hvis de to ting er i orden og signalet (skal retfærdigvis siges, at han ikke sagde om det skulle være digitalt) er i orden, så er et tv-signal med andre ord lige så godt som en dvd-film? Hvis jeg skal forstå sælgeren rigtigt?

I øvrigt så Sharp-modellen udmærket ud, men da jeg spurgte sælgeren om han så selv ville købe den svarede han nej, og henviste (sjovt nok) til de dyrere modeller fra Sharp og en fra Metz, som efter hans mening har et bedre og mere roligt billede....

Da jeg bad ham om at vise mig et tv-signal på dem, som hang ved antennestikket, så viste det sig at ingen af dem var indsillet og da han forsøgte, kunne han ikke finde nogen kanaler...

Hmm, måske man bare skulle beholde sit CRT-tv!!!!

Redigeret af Jach - 12-Januar-2007 kl. 10:40
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 10:56

Det er rigtig god værkstedhumor, det her

Jeg oplever tit den samme forvirring og manglende lyst til at vise 'ægte' TV signaler, når jeg kigger mig omkring i diverse butikker.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
TheBig.... Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 12:55

Ja, HFK er ikke altid de skarpeste knive i skuffen.  sælgeren i Elfloppet er på samme lave rang.

Du skal se TV signalet, det siger meget, at se en dvd film ser altid godt ud på LCD og Plasma, men det er da rigtig at "ringe kabler og dårlige processorer i tv'et" netop derfor er det vigtig at se tv signalet.

At de ikke har tv signalet klart til at vise for kunderne siger hvis meget om deres butikker.

Men de er også vigtig at få leveret digitalt signal når man har et stor fladskærm, det bliver pænere og mere roligt at se på.

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 13:34

Det er rystende at familien Danmark får så dårlig rådgivning hos Danske elektronik forhandlere.

Når jeg er i Fona og El-mutanten for at kigge, fyrer sælgeren som regel alt muligt lort af som dybest set er skrupforkert og totalt udokumenteret. At Hifi-klubben ikke er meget bedre kommer egentlig ikke bag på mig.

Men så kan man tænke lidt over med alle de Flade TV der bliver solgt hvor fejlagtig og dårlig rådgivning folk har fået gennem deres køb. Og det værste er næsten at denne rådgivning i mange henseender efterfølgende betragtes som fakta, hvorefter der skabes et rygte på baggrund af dette.

Eksempler er: Burn-in med plasma, strømforbruget (LCD <->Plasma), det førnævnte eksempel fra HFK, Opløsningen skal være så høj så mulig, Plasma er en død sild, osv

Goddag mand økseskaft

Redigeret af troelsit - 12-Januar-2007 kl. 13:36
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 13:55

HiFi-klubben ---> hedder nu kun HÆ-FÆ-KLUBBEN hjemme hos mig. De er efterhånden lige så uduelige som tosserne i FONY, EL-MUTANTEN osv.

Det er lige før at service og viden er større i Bilka og Aldi

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
koden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2007
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 15:12

uenig...i hvert fald hvad Hifiklubben Lyngby angår.

her kiggede jeg og han foreslog selv at skifte fra ice age DVD til antenne.

jeg føler jeg fik god betjening.

Samme som i TC.

Fona og de andre gider jeg ikke nævne. Har så dårlig erfaring fra andre områder at jeg aldrig kommer der.

desuden er de jo for dyre...

Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 799
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 15:29
Inden du handler: Læs så meget om det du orker; på trods af de ofte modstridende holdninger her i forum kan du ofte få en en udemærket baggrundsviden du kan gå videre i byen med.

Hvis du har familie eller venner med fladskærmsTV så hør deres mening og se deres skærme i funktion.

Når du har udvalgt et par skærme, så ring til forhandleren og hør om de kan demonstrere dem med forskelligt indput. Gør det om formiddagen, her er mest roligt og tid til studierne.

Jeg har i øvrigt udemærkede erfaringer med HiFi-klubben på Østerbrogade i København; det samme kan jeg ikke sige om 2Tal.

Redigeret af MortenBby - 12-Januar-2007 kl. 15:37

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2005
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 15:59

Tak for tilbagemeldingerne

Jeg har ikke opgivet købet...endnu

Til top

Besvar Besvar