recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Samsung 40R71B/R72B/M71B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Samsung 40R71B/R72B/M71B

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hkochnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Samsung 40R71B/R72B/M71B
    Sendt: 06-Januar-2007 kl. 12:59
Jeg har i efterhånden en del tid gået og overvejet et Samsung 40" LCD, enten R71B/R72B eller M71B. Jeg nåede endda så langt som at forudbestille et M71B her på fællekøbet, men bakkede ud igen.

Lige nu hælder jeg mest til at "nøjes" med at give de 11.700 kr. som et R72B koster, fremfor at give +4.000 ekstra for M71B. Jeg var igår forbi TC inde på vesterbro og så en Ringenes Herre på 32" udgaverne af R71/M71 - og på den M71 (som jo er den dyre, og 100 hz) så det GYSELIGT ud. Billedet var alt for "klart" og det virkede som om der var en del "visningsfejl" - måske var det deres Smoth Motion som ødelagde det (ikke noget som var synligt på de 10-12 andre skærme der viste samme film).

Er der ikke nogle ejere af R71/72 og M71 som kan dele lidt af deres erfaringer med deres respektive TV'er, og om de er tilfredse eller ej - jeg har søgt lidt både i dette forum og i Flatpanels.dk uden rigtigt at finde de helt store  tilkendegivelser; gerne nogle med selverkendelse som kan se de ulemper der evt. er med det de har købt.

"Miljøet" som det kommer til at passe ind i :

- TDC Kabel TV, p.t. analog
- en Mac Mini sluttet til, til visning af DVD'er, billeder, iTunes/FrontRow, streaming, "surfing", etc.
- evt. en Playstation 3
- evt. DVB-C gennem en Elgato EyeTV decoder sluttet til Mac'en.

Til top
crisbo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 14:46

Har skrevet flere steder at jeg er vildt utilfreds med 100hz teknologien

Har valgt at slå den fra da den giver et slags slør/efterslæb eller hvad det nu hedder.

Hvis det er den eneste forskel på N71 og M71, fortryder jeg at jeg ikke købte N71 da den jo er en del billigere.

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 17:15

Hej hkochnielsen!!

Jeg vil da gerne, som jeg har gjort før anbefale LE40R7 modellen..jeg var, som dig, rundt og kigge på de forskellige tv der er på markedet nu og faldt for ovennævnte da jeg synes det er et pænt tv også når det er slukket. Billedet er efter min opfattelse godt ved tv (stofa digital-spejl) og rigtigt fint ved dvd (hdmi- hd860)... Det er SMUKT ved HD-Tv og HD-DVD.. Der er et pænt godt sort niveau og intet efterslæb (så jeg nemli også ved 100 hz???) Smukke farver. Logisk menu/ fjernbetjening. Jeg er ikke klar over hvordan billedet er ved analogt tv-signal!!!!

Nogen siger at LE40R7 er en spare udgave af M/N- modellerne...det ved jeg ikke, man kunne sige at M/N- modellerne var luksus udgaver af R-modellerne... det er jo så et spørgsmål hvor man sætter grænsen for hvor meget man vil betale for et tv..

Syns der mangler HDMI, der er kun en...har jeg løst med en HDMI splitter til 800....så nu har jeg 3 indgange...

Alt i alt en god 40 tommerskærm til prisen... fåes til ca 12000 pt, rigtig god value for money!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu