recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har desperat brug for hjælp!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar desperat brug for hjælp!!

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
NVK85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Har desperat brug for hjælp!!
    Sendt: 05-Januar-2007 kl. 22:19

hey.. Jeg har nu gået i to måneder og set på fladskærme.. Læst på nettet osv. og er ved at blive sindsyg...

Mit budget ligger på 15000-20000.. max 22000... og det skal være inden 37 el. 40 tommer..

jeg har kigget på samsung le-40m71, philips 37pf9631d, sony kdl-40W2000... og sone x2000(som dog er dyrere)

hvilket et ville i vælge?? jeg har ingen forstand på fladskærme, ved bare jeg vil have et i sort...

hvilken en af ovenstående modeller er bedst, evt. alternativer!!!

tak 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12443
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 22:26
Så længe det kun kræves at den er flad og at den er sort, så er der et indlysende alternativ, der snildt vipper de nævnte skærme af pinden: Pioneer PDP 427XA/XD! 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Online
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 22:30

Et kvalitets TV til gode penge er Panasonic TH-37PV60, ikke helt i sort, men rammen omkring panelet er sort. Kanont billede. Kan fås for mellem 10 K.Kr.- 12 K.Kr.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 22:38
Må holde med Naiera, gå efter det Pio tv.
Desuden er pana skærme ikke særlig pæne...
Til top
NVK85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 22:46
HEHE... jeg ku måske også godt have skrevet lidt mere en fladskærm og sort... hmmm, pio er nok det eneste mærke jeg ikke har stiftif bekendskb med.... de modeller jeg skrev, hviske af de modeller ville i foreslå mig
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Online
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 22:56

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Desuden er pana skærme ikke særlig pæne...

Det er kvaliteten af panelet og billedet der er det vigtigste.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af NVK85 NVK85 skrev:

HEHE... jeg ku måske også godt have skrevet lidt mere en fladskærm og sort... hmmm, pio er nok det eneste mærke jeg ikke har stiftif bekendskb med.... de modeller jeg skrev, hviske af de modeller ville i foreslå mig

Hvad er dine krav ellers? Hvis et af dem er bedst muligt billedkvalitet, burde du seriøst overveje Pioneeren.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 09:49

Hvis du primært skal bruge det til at se fjernsyn og DVD er der ingen tvivl, så bør du vælge et plasma TV.

Her er både Panasonic og Pioneer et rigtig godt bud.

Jeg købte først et 42" Panasonic til 11500,-, men var ikke helt tilfreds med billedet. Så jeg leverede det tilbage og købte i stedet et Pioneer 427XD (XD = analog og digital tuner – XA = analog tuner) På nettet det kostede inkl. Væg beslag 20300,-. Men det er helt sikkert de ekstra 8800,- vær.

I min verden er Pioneer det absolut bedste valg.

Jeg er enig med Radiomanden i at kvaliteten af panelet er det vigtigste. Dog synes jeg at det også er vigtigt at apparatet er pænt at se på. Et 42" TV er trods alt temmelig dominerende i en stue af standart størrelse.

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Desuden er pana sk�rme ikke s�rlig p�ne...

Det er kvaliteten af panelet og billedet der er det vigtigste.

Det er det da i hvert fald ikke. Design er sgu ligeså vigtigt... For dig er kvalitet måske det vigtigste - men personligt ville jeg aldrig have et grimt tv stående selvom det er det bedste.
Men nu har jeg et super pænt tv og det bedste, nemlig min Pio
Til top
Tubii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 10:31
Når det ligger omkring de 22000kr, synes jeg du skal kigge efter et Sony 40X2000. De skulle vidst være i gang med at finde priser til et fælleskøb på netop 40X2000 og 40W2000.
Til top
Victorkarl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 10:57

Jeg har selv valgt Sony KDL-40X2000, og det var efter grundige overvejelser som startede for et år siden. For et år siden kunne jeg ikke finde noget TV som levede op mine høje forventninger, de var simpelthen for ringe alle sammen både LCD og plasma.

Min erfaring er at jo mere detaljeret et tv evner at vise et billede, jo flere fejl og mangler vil man så også kunne se når signal kilden ikke er pefekt (læs PAL tv).

For år tilbage blev der solgt mange plasma med opløsning på 848x480, de er gode til vise alm PAL tv på fordi man kan ikke se hvad der mangler. Det er lige som med sorte bjælker på tv, det er der rigtig manger som klager over fordi det kan man se er der. Det er der imod ikke så mange der klager over at noget af billedet mangler når der bliver vist en Pan-scan version af en film, fordi det jo ikke er tydelig for enhver at der mangler noget.

Det samme er der med tv, det kræver indsigt og tålmodighed at finde frem til en god fladskærm, fordi manglerne ved det enkelte TV er svære at se enkeltstående, men kræver at have flere tv ved siden af hinanden med samme signal på.

Min erfaring er også at de tv hvor der er få fejl at se i billedet ofte også har svært ved at vise fine detaljer, det er som om fabrikaten har lagt et filter ind som fjerner fejl i billedet men desværre også de fine detaljer i billedet, men det ved fabrikaten jo også kun det færreste vil bemærke og de brede masser bliver derfor narret til at tro det er et rigtig godt plasma tv de har købt.

Selv om specifikationer for W og X serien er næsten ens så er X serien betydelig bedre. Jeg har selv set på W serien life flere gange, den mest tydelige mangel jeg har set på alle de 46W som jeg har set er feks at menuerne står uskarpe på skærmen.

Redigeret af Victorkarl - 06-Januar-2007 kl. 11:00
mvh
Karl
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Victorkarl Victorkarl skrev:

Min erfaring er at jo mere detaljeret et tv evner at vise et billede, jo flere fejl og mangler vil man så også kunne se når signal kilden ikke er pefekt (læs PAL tv).

Et ordentligt HDTV skal også kunne vise f.eks. en PAL kilde ordentligt. Det har ikke noget at gøre med at vise fejl og mangler; hvis et PAL DVD eller TV signal ser ud af helvede til på TV'et, er det fordi det ikke er et særlig godt TV.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu