Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
iceman24
Guld medlem
Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
|
Emne: hjælp Sony KLV-V40A10E mod PANA TH-42PV60 Sendt: 04-Januar-2007 kl. 20:31 |
hej jeg er den nuværende ejere af et Sony KLV-V40A10E men da jeg har læst meget nu her om at plasma skulle være meget bedre til det jeg bruger mit tv til nemlig film og tv....
ja så er det kommet til at jeg har solgt mit SONY og det bliver hentet imorgen...
nu er jeg så kommet lidt i tvivl om Pana TH-42PV60 nu også er "bedre" eller hvad ?? hvad synes i ??
jeg skal bruge den til DVD via HDMI, Xbox360, parabol (viasat og canal Digtal) plus Cmore HD
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 04-Januar-2007 kl. 20:38 |
Gå du roligt hen til din lokale pusher og køb Panaen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 04-Januar-2007 kl. 21:29 |
er der nogen der ved om Tape Connection har 37" eller 42" på lager
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
|
Sendt: 04-Januar-2007 kl. 21:34 |
I en anden tråd stod der at i hvert fald 37-tommeren først kommer igen i uge 3.
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 04-Januar-2007 kl. 21:48 |
ahhh p.. hhåber der er nogle steder der har den før eller måske 42"
|
 |
barfodcph
Bruger
Oprettet: 19-November-2006
Point: 176
|
Sendt: 04-Januar-2007 kl. 23:37 |
Hvilket svar forventer du at få i dette forum???
De fleste herinde er jo så forblændet af Plasma, så de sikkert aldrig har set billedet på et kvalitets LCD, (og hvis de endelig har) er de voldsomt forudindtaget.
En god Plasma i dag, er bedre end en 2 år gammel LCD-skærm ( som du har solgt). En 42" Plasma til kr. 12.000,- er også i dag bedre end en 40" LCD til kr. 12.000,-. Hvis du derimod sammenligner de rigtig gode LCD-skærme (hvilke også er dyre), med de bedste Plasma-skærme, så er de mindst ligeså gode, hvis ikke bedre!!!!!
Denne udmelding vil dog aldrig få medhold i dette forum, da der har været fælleskøb af både Panasonic & Pioneeer skærme, og størstedelen af disse købere aldrig vil erkende at en LCD-skærm kan være på højde med en Plasma.
Dog skal det siges, at pris/kvalitet hænger bedre sammen på Plasma-skærme end på LCD-skærme, men vil du betale prisen, kan du sagtens få en LCD-skærm der sparker røv!
Hilsen "en sikkert upopulær bruger, der mener at de bedste LCD-skærme er bedre end de bedste Plasma skærme".
iceman24 skrev:
hej jeg er den nuværende ejere af et Sony KLV-V40A10E men da jeg har læst meget nu her om at plasma skulle være meget bedre til det jeg bruger mit tv til nemlig film og tv....
ja så er det kommet til at jeg har solgt mit SONY og det bliver hentet imorgen...
nu er jeg så kommet lidt i tvivl om Pana TH-42PV60 nu også er "bedre" eller hvad ?? hvad synes i ??
jeg skal bruge den til DVD via HDMI, Xbox360, parabol (viasat og canal Digtal) plus Cmore HD
|
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
|
Sendt: 05-Januar-2007 kl. 00:11 |
barfodcph skrev:
Hilsen "en sikkert upopulær bruger, der mener at de bedste LCD-skærme er bedre end de bedste Plasma skærme". |
Det skal du skam have lov til at mene, men ligemeget hvor meget du mener det, så bliver det ikke rigtigt...
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 05-Januar-2007 kl. 00:19 |
de ting jeg er lidt træt af på LCD sony
grumset, kornet billeder- specielt ved analog tv...
jittering (takkede kanter) specielt også analog tv
efter hvad jeg har hørt så skulle Pana'en (plasma) ikke have det problem...
om det lilla fænomen vil genere mig, jaa det kan jeg ikke sige endnu.. men har også set det fænomen på mit LCD og det er ikke ligefrem i den billige ende...
|
 |
troelsit
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
|
Sendt: 05-Januar-2007 kl. 10:07 |
iceman24 skrev:
de ting jeg er lidt træt af på LCD sony
grumset, kornet billeder- specielt ved analog tv...
jittering (takkede kanter) specielt også analog tv
|
Dette er generelt for LCD teknologien.. Jeg har endnu ikke set et TV hvor disse karakteristika ikke var gældende. I den dyre ende er det dog minimeret, men p.t. kommer det slet ikke op på samme kvalitet som PV60
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 05-Januar-2007 kl. 10:39 |
"Hilsen "en sikkert upopulær bruger, der mener at de bedste LCD-skærme er bedre end de bedste Plasma skærme"."
Hej!
Kan du ikke prøve at præcisere det lidt-hvilke lcd skærme er det du mener er bedre end Pioneer og Panasonc plasma?
Så er det lidt lettere at vurdere.(det må være en jeg ikke har set endnu )
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
VonLarsen
Junior bruger
Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 25
|
Sendt: 05-Januar-2007 kl. 10:49 |
Naiera skrev:
barfodcph skrev:
Hilsen "en sikkert upopulær bruger, der mener at de bedste LCD-skærme er bedre end de bedste Plasma skærme". | Det skal du skam have lov til at mene, men ligemeget hvor meget du mener det, så bliver det ikke rigtigt... |
Det er og bliver da rigtigt for ham - Det er da ekseptionelt arrogant af dig, at tro du har mere styr på hvad han synes er rigtigt end han selv har.
|
 |
VonLarsen
Junior bruger
Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 25
|
Sendt: 05-Januar-2007 kl. 10:51 |
barfodcph skrev:
Hilsen "en sikkert upopulær bruger, der mener at de bedste LCD-skærme er bedre end de bedste Plasma skærme". |
Jeg giver dig ret - At det så aldrig nogensinde vil lykkes at plasmaguerillaen til fornuft er en anden ting.
Redigeret af VonLarsen - 05-Januar-2007 kl. 10:54
|
 |