recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til plasmaskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til plasmaskærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til plasmaskærm
    Sendt: 04-Januar-2007 kl. 01:13
Hej recordere-folks.

Jeg har kigget lidt på fladskærmsmarkedet da jeg skal investere i noget ordentligt kram her til sommer. Valget er indtil videre faldet på 42", mit investerings MAX er 20.000kr. Jeg har kigget lidt på klassikerne som Pioneer PDP 427 XD og Panasonic TH 42 PV 600.

Men er dog faldet over nogle spørgsmål jeg ikke lige umildbart selv har kunnet finde frem til svar på:

1. Har læst lidt om HD standarden. Det underlige (synes jeg ihvertfald) er at plasma kan levere den (ved godt der kun måles lodrette linier) når den har har opløsning på 1024x768. For læser man om standarden på f.eks. wikipedia, står der intet om denne opløsning men kun om 1280 × 720 (også selvfølgelig 1080p'eren).
Jeg har set emnet belyst nogle gange i dette forum, men kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen i min (begrænsede?) logik, hvordan den så skal kunne vise 1:1 pixel gengivelse. Og vil det ikke betyde ringere billede hvis den ikke kan det?

2. Nu kan jeg se TapeConnection har fået "Toshiba 37 WL 67" i varesortimentet. Er den værd at overveje i stedet for de overfølgende jeg har nævn? Da har også en større model "Toshiba 42 WL 67 Z" og det er til samme pris (efter rabat). Har det Z så noget at sige, og hvad?

3. Da jeg først skal købe et tv efter sommerferien (lige efter), er der så nogle tips til evt. kommende modeller man kan kigge på? For overvejer lidt at se om man skal have en ny, eller bare glædes over man kan få de nuværende lidt billigere og holde sig til det. Men det spørgsmål er jeg stadig ubesluttet endnu.

Nu blev det en lidt lang smørrer, men håber i er så hurtige og hjælpsomme som i plejer at være :-)

På forhånd tak, hilsen Christian
Til top
TheBig.... Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 15:30

Hej, jeg vil nok vente med at læse for meget om forskellige modeller når det først er efter sommerferien du vil købe, der kommer nye modeller og paneler det næste halve år, der er forbedret i forhold til dem du nævner.

Så kig på modellerne, spec. priser, der er ude til sommer, der er der flere som kommer op i ægte HD, der kommer til at ske ting indenfor Plasma skærme, b.l.a Panasonic.

Priserne falder hele tiden, det er svært at forudsige hvad priserne ligger på til sommer og på hvilke modeller, men der vil nok også være nogle modeller der stikker ud, som nu.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12443
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Krisgebis Krisgebis skrev:

Jeg har kigget lidt på fladskærmsmarkedet da jeg skal investere i noget ordentligt kram her til sommer. Valget er indtil videre faldet på 42", mit investerings MAX er 20.000kr. Jeg har kigget lidt på klassikerne som Pioneer PDP 427 XD og Panasonic TH 42 PV 600.

Hvis du først skal købe til sommer, så lad være med at bestemme dig nu. Priserne vil ændre sig meget og i hvert fald Panasonic vil lancere nye modeller.

1. Har læst lidt om HD standarden. Det underlige (...)

Der er heller ingen der har sagt at 1024*768 plasma TV understøtter 1:1 pixelmapping. '1:1 pixelgengivelse' er ikke noget der er påkrævet for at lave pæne billeder. 1024*768 på et 42" TV er rigeligt til at lave pæne HD billeder, så prøv at glemme alle de specs og se dig tilfreds hvis bare TV'et giver et rigtig flot billede

3. Da jeg først skal købe et tv efter sommerferien (lige efter), er der så nogle tips til evt. kommende modeller man kan kigge på? For overvejer lidt at se om man skal have en ny, eller bare glædes over man kan få de nuværende lidt billigere og holde sig til det. Men det spørgsmål er jeg stadig ubesluttet endnu.

Hvis andre end Panasonic og Pioneer laver et TV der klart kan blande sig med de bedste TV på markedet, så skal du nok høre om det f.eks. her. Ellers bør du nok bare holde fast i Panasonic og Pioneer, hvis din prioritet er bedst mulige billedkvalitet.

Redigeret af Naiera - 04-Januar-2007 kl. 22:06
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu