recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE-32N71B Lag (+Xbox360)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE-32N71B Lag (+Xbox360)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sprite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE-32N71B Lag (+Xbox360)
    Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 11:00

Jeg var lidt i tvivl om hvor jeg skulle lave dette emne. Men så må en admin lige flytte det hvis jeg er helt galt i byen :)

Jeg har for nyligt købt et Samsung LE-32N71B, og jeg er delvist glad for det.

Men!..

Jeg oplever meget lag når jeg spiller f.eks. på min Xbox 360. Jeg bruger det normale stik, og jeg har slået den over på HD. Jeg kører med 720p, da jeg mener det burde være fint.

Men jeg oplever stadig en smule lag i alle spil på X360'eren. Det er op mod et halvt sekund nogle gange og det er vildt frustrerende.

Hvad kan jeg gøre mod dette? Jeg er ikke den store haj til LCD tv, det er mit første :)

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 12:13

Hej

Det skulle vel ikke være med Need For Speed Most Wanted

For dette spil lagger en del.

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Sprite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 12:19

Det er ikke sådan hak der kommer. Det er mere delay. Forsinkelser når man f.eks. trykker på controlleren. Så går der tid før det kommer på skærmen. Det er ikke meget vi snakker om, men det er nok til at ødelægge spiloplevelsen i FPS, racing og action spil.

Kan et VGA stik hjælpe på overførslen fra Xbox til TV og dermed formindske lag/delay/forsinkelser?

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 12:39

OK det har jeg ikke oplevet, kun i menyerne i selve XBoxen der kan den godt være lidt sløv i det.

Jeg køre med VGA stik fordi det giver bedre grafik, jeg har et

Samsung 40LEM61,  det kan jo evt. også være din controller der er galt med.

Hvis det var TVét der skulle være galt med skulle det være efterslør der skulle vises. 

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Sprite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 12:44

Det er ikke controlleren. Det er Tv'et, fordi på mit gamle tv kører det perfekt.

Jeg vil prøve med et VGA stik. Fordi det er virkelig irriterende at kigge.

Men det ser bestem tikke ud til at være efterslør, det er bare langsom reaktionstid. Og de fleste spil, inkl. NFS MW er uspillelige.

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 13:00

OK ja prøv VGA hvis det ikke hjælper så få byttet TVét

Jeg har lige prøvet med Component HD AV-kabel det gav bare et dårligere billede "farve"

Held Og Lykke med det

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Sprite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 13:32

Jeg er bange for det er mit tv den er gal med. Ellers er det mig den er gal med.

Tak for hjælpen, jeg prøver med et vga kabel :)

Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 14:25
Jeg oplever også lag men det er ved tv kiggeri...
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 16:17

Citér Hvis det var TVét der skulle være galt med skulle det være efterslør der skulle vises. 

Det er da noget sludder! Et Tv eller en skærm kan sagtens have lag/delay på signalet, som skyldes den interne signalbehandling. Faktisk kan dette aspekt let stilles i forhold til responstiden på fladskærme.
Hvad afgør f.eks. responstiden? Er det f.eks. kun den manglende hastighed man kan aktivere de flydende krystaller på? Nej, det er det såmænd ikke.

Responstiden er noget man måler på den ydre del af panelet, og lag/delay i panelet kan derfor let lægges ind under responstiden, fordi det er den visuelle forsinkelse der måles, uanset om denne så måtte skyldes de flydende krystallers, Overdrive systemet eller forsinkelse i interface boardet.

Omvendt kan man også sige, at en langsom responstid ikke nødvendigvis behøver at vises som traditionelt slør. Det kan let komme til udtryk på andre måder, som f.eks. Overdrive trailing, eller uregelmæssigheder i skiftende farver alt efter rise og fall tiden for panelets pixels.

Kort sagt: en fladskærm kan let have delay, og det har de fleste faktisk også - specielt store skærme. Flatpanels.dk har faktisk udviklet et værktøj, som direkte kan afsløre dette. Det kan findes på adressen: http://www.flatpanels.dk/monitortest_inputlag_dk.php

Sprite: Prøv at sæt din fladskærm til Pc'en, opstil en PC CRT skærm ved siden af, og klon billedet på de to skærme. Kør programmet og tag en billedserie med et kamera. Det behøver ikke være noget fantastisk kamera, så længe det bare kan fange momentet.

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu