|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bigbird ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 02-Januar-2007 kl. 15:48 |
Hejsa Jeg har for noget tid siden købt denne skærm, og er indtil videre ikke ligefrem imponeret af den... :( Et af mine største problemer, er at den ikke vil vise et korrekt 1920x1080 billede fra mit MediaCenter. Jeg kan godt få lov at vælge opløsningen, og tvet skriver da også 1080P når jeg vælger den, men selv skærm billedet er størrer end hvad skærmen viser... Således at der mangler 5-8 cm hele vejen rundt.. TVet viser billedet til kant, og det er ikke fordi at der er valgt zoom eller noget andet på TVet... Dette betyder jo så at startmenu kan jeg ikke bruge, og alt hvad der kommer udenfor skærmens grænse kan jeg så ikke se... Men jeg kan se at musen fint kan kører derud, og jeg kan da også ramme startmenuen i mørket. Jeg kører DVI->HDMI, og har prøvet via det ATI Express 1150 der normalt sidder i PC, og via mit Nvidia 7800GTX fra min stationære, for at undgå at måske var ATI driverne der var lidt f**ked... Men ak... Bruger at Supra DVI->HDMI SUPHDDVI03 Problemet er også i nogle af de andre opløsninger.. Hvad er det som går galt ? En bruger fra et andet forum, har nævnt at det kan skyldes at mit LCD kører med Overscan, trods at det har 1:1 pixelmapping. Nogle der kan bekræfte det, og fortælle hvordan at jeg slår det fra... Fordi det være ikke længe før at der ryger en flækøkse igennem skærmen :( |
|
![]() |
|
Magosa ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Hvilken "pixel" indstilling har du valgt via fjernbetjeningen / menu->indstillinger ? Indstillingen hedder noget med Pixel - kan ikke lige huske det da jeg ikke pt. sidder foran skærmen. Har dog en W-model men X-modellen burde virke på samme måde...
Redigeret af Magosa - 02-Januar-2007 kl. 16:21 |
|
![]() |
|
bigbird ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Syntes ikke at jeg er støt på det punkt... Men må lige kigge når jeg kommer hjem i aften.. Og hvis der er et punkt, der hedder det, så bliver jeg monster glad :) For er i forvejen ikke imponeret over mit LCD :( |
|
![]() |
|
Victorkarl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
I menuen
Vil der når du modtager signal fra HDMI være tilgængelige valg som er "normal", "Fuld pixel" eller 1" eller 2". På side 29 i den danske manual er det forklaret som:
Selv er jeg meget tilfreds med mit 40X2000 som giver flotte billeder. Det har også rigtig mange indstillings muligheder som desværre så også giver mange muligheder for at indstille forkert.
Redigeret af Victorkarl - 02-Januar-2007 kl. 19:03 |
|
mvh
Karl |
|
![]() |
|
jnvir ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
Hvor kommer den sorte kant ind i billedet?
|
|
![]() |
|
Zaragon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 630 |
![]() |
uha - det er for DYRT med en flækkeøske!!! ok - jeg har et 46x2000... godt nok ikke noget mediecenter, og bruger ellers vga-input fra pc til sony (her er max. opløsn. 1368x768) - men: Du bruger dvi til hdmi - det burde virke okay, såfremt dine grafikkort kan klare opløsningen (og det lader det jo til). Gå i MENU på sony, vælg så SETTINGS - gå ned til 3.boks, der viser 4 pile, vs. hj., op og ned.... vælg DISPLAY AREA, og sørg for, at den står til NORMAL.... nu burde du have 1:1 pixel.... vær LIGE SIKKER PÅ, at TARGET INPUT (i top af samme skærmbilled) henviser til den HDMI indgang du bruger på dit medie-center... Good luck, og GODT NYTÅR!!! mvh., -Z- |
|
![]() |
|
Victorkarl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Fejlen kan også opstå når du har 2 skærme på PC samtidig, så skal du vælge Sony som primær skærm så skærmbilledet er tilpasset den opløsning du har valgt at sende til Sony´en Efter hvad jeg kan tolke af dit indlæg så har du primær skærmen (skærm1) sat til en opløsning større end 1920x1080 derfor kan du ikke se hele brugerfladen på din Sony som må være skærm 2 i windows. Valget skal du foretage på din HTPC, og har intet med din Sony at gøre. Det har med det at gøre at windows brugerfladen kun kan have en størrelse ad gangen. Du skal sikre dig at grafikkortet virkelig laver en opløsning på 1920 x 1080 på den udgang du har tilsluttet Sony´en og at samme udgang er sat til at være primær så vil windows automatisk tilpasse brugerfladen til 1920x1080 så du kan se alt på skærmen incl. start knap. På sony´en sættes den til Fuld Pixel som ovenfor beskrevet.
Redigeret af Victorkarl - 02-Januar-2007 kl. 18:20 |
|
mvh
Karl |
|
![]() |
|
Zaragon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 630 |
![]() |
ups - Victorkarl har ret.... brug FULL PIXEL.... da jeg skrev til dig, så jeg dvb-t.... her vises FULL PIXEL ikke, da der jo ikke er brugt HDMI-input!! tak, Karl! mvh., -Z- |
|
![]() |
|
![]() |
NICE !! Jeg fandt indstilling da jeg kom hjem... Og jeg vil give VictorKarl helt ret i at der er mange funktionsmuligheder... Dog syntes jeg at jeg får et bedre billede, når jeg slår mange af de ellers som "smarte" funktioner fra.. :) Men det er nok smag og behag.. Nu hader jeg så kun TVet fordi, at det møg ikke har mulighed for at huske, hvilket format at en given kanal ALTID skal vises i... Istedet er der blot en global instilling, hvilket er noget meget møg. Selv mit gamle Dantax 32", kunne huske at DR1 skulle vises i 16:9, og andre i 4:3, og enkelte i zoom.. Sådan en feature regnede jeg var med i et TV i den klasse... |
|
![]() |
|
![]() |
...har du husket at sætte din "screen-setting" til AUTO FORMAT "ON"??
|
|
![]() |
|
![]() |
...ps. "TAK" er sådan et fattigt ord i Danmark i dag... det er trist at se... Er "NICE" en ny-fortolkning af "TAK"??
|
|
![]() |
|
![]() |
Det var da godt du fik løst problemet. Med hensyn til format så har jeg slået Auto-format til, sat 4:3 som standard så skifter den selv til det format der sendes i for øjeblikket (jeg modtager DVB-T, 3 DK + ca 20 tyske) Min begrundelse for det er at ingen stationer sender kun i et format men sender skiftevis i mellem 16:9, 4:3 og 4:3 letterbox. De 2 første finder tv selv ud af mens kun det sidste må jeg anvende zoom format manuelt hvis jeg vil det. Jeg kan personligt ikke holde ud at se på 4:3 trukket ud i bred format, og tv er så stort at et 4:3 billede stadig er 10 cm højre end på mit gamle 29" netop derfor valgte jeg ikke at nøjes med 32" eller mindre for det er jo der man ofte ser at folk helst skal have billedet til at fylde hele skærmen selv om det ser dårligt ud. Redigeret af Victorkarl - 02-Januar-2007 kl. 21:48 |
|
mvh
Karl |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |