|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
hirtshals ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() Sendt: 02-Januar-2007 kl. 14:41 |
|
Jeg har brug for hjælp til optimal indstilling af mit nye Pioneer 507XA plasma tv. Jeg er færdig med de 24 timers Burn in, og skal nu til at indstille alle finesser. Jeg har set Irev flere gange referere til de optimale indstillinger i en tråd der hedder indstillinger af 427/507 - denne tråd kan jeg simpelthen ikke finde. Kan i finde den ?? Hvad jeg har læst mig til, er at starte med at slå DNR fra - er det korrekt ?? Har i link - eller anbefalinger til indstilligner, modtages de gerne
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
|
Ja, du skal slå DNR og alle lignende billedbehandlingsteknikker fra.
Men du kan ikke få en optimal indstilling af andre. Alle paneler er forskellige, så hvis du ikke vil betale for en kalibrering, bør du overveje at købe f.eks. ISF/Monster HDTV kalibrerings-DVD'en. |
||
![]() |
||
hirtshals ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Så fandt jeg indlægget Grunden til jeg ikke kunne finde den via Søg - var at jeg læste første bogsta som stor I - som i Island istedet for lille l som i land. Adressen er http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16137& KW=lrev&PN=0&TPN=1 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad koster en Kalibrering - ?? Hvad koster ISF/Monster HDTV kalibrerings-DVD'en ?? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har set at de fleste anbefaler indstillingerne
Gem 1 og 100hz
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg fandt den på Amazon til 26$ http://www.amazon.com/Monster-ISF-HDTV-Calibration-Wizard/dp /B000EEXEIW |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
|
Tape Connection sælger den for 230,-.
Tape Connection tager i øvrigt 2500,- for kalibrering af en gængs fladskærm. Det lader til at være i den billigere ende af skalaen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Du kan selvfølgelig ikke brænde skærmen af med en indstilling den har indbygget. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var heldigvis også det svar jeg forventede Men heller safe than sorry |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |