recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fiberforbindelse/Plasmaskærm ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFiberforbindelse/Plasmaskærm ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pj2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Emne: Fiberforbindelse/Plasmaskærm ?
    Sendt: 31-December-2006 kl. 16:25

Hejsa i forum.

Nu spørger jeg sikkert dumt, jeg er alt andet end ekspert på dette område :0)

Vi har en fiberforbindelse der hvor vi bor, dansk bredbaand i samarbejde med seas/nve.

Foran hver fjernsyn skal man have en boks (Selector?) - og det er lidt træls syntes jeg - derfor er mit spørgsmål om man i dag kan købe plasmaskærme så man undgår denne boks, eller om jeg er ude på et skråplan ?

Jeg vil ikke gå på kompromis med noget, så hvis jeg mister noget - eller kvaliteten bliver dårligere - så er det lige meget, men hvis nu de her smarte nye plasmaskærme er med indbygget boks - ja så ville jeg blive glad.

Jeg takker på forhånd for masser af kløgtige svar - og må nok hellere lige for god ordens skyld fortælle at jeg har lånt min svigerfars login så jeg kunne spørge jer eksperter :0)

Godt nytår allesammen.

Mvh Søren

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 16:32

Hej Søren

Nej - der findes ingen plasmaskærme med indbygget dekoder for dette. Du er nødt til at have en boks som idag inden TV'et.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
pj2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-December-2006
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 16:36

Tusind tak for dit svar - du kunne svare på det INGEN andre kunne i nogen af de forretninger jeg har besøgt.

Det gør valget af skærm meget nemmere, for nu er man klar over at ingen opfylder det jeg søgte.

Godt nytår.

Mvh Søren

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 16:41

Du må nok se i øjenene at der skal bruges en boks til hver TV, og anden modtager der ønskes brugt, der er for nuværende ikke mange TV på vores marked der kan det du ønsker. Nu ved jeg ikke lige hvordan den modtager signalet, men det er jo et Digitalt signal i en eller anden form, der så omsættes til Analog, så det kan anvendes af TVet. Det kan jo være et DVB-C signal, som til Selector. Loeve har TV med DVB-C, det er hvad jeg kan sige, uden at kende mere til det. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 09:35

Nu spørger du godt nok om plasma direkte, men både loewe og metz (som hifiklubben lige har fået på sit sortiment) har dvb-t og dvb-c tunere indbyggede og loewe kan mod betaling ved bestilling af tv også indbygge dual dvb-s tuner, så lidt muligheder findes da.

Men hvad signal dit dansk bredbånd anvender ved jeg ikke. Er du sikker på det er en selector boks du har og ikke en ip tv boks istedet som er noget helt andet?!?

Godt nytår forresten

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 12:17

Det er IPTV der leveres via fiber, og via en box i huset omsættes til ethernet. På denne ethernet forbindelse sidder så en box (fx Kreatel) der leverer tv signalet via Scart.

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 10:03

Vi modtager også TV via fiber (www.fiberbredbaand.dk)

Vi har 2 muligheder for at modtage TV:
1. Via en set top box (Kreatel) som leverer via scart til TV - formidabel billedekvalitet!!
2. Via alm. antennesignal - DR, TV2 og DR2 sendes digitalt (DVB-T) og resten af kanalerne analogt.

Om man har temperament til at have en set top box foran hvert TV er op til den enkelte - vi har selv valgt en kombi-løsning, hvor vi i stuen har set top boxen for at opnå alle de interaktive fordele (samt lidt bedre kvalitet på andre kanaler).
I soveværelset kører vi uden boxen og modtager derfor kun DR, DR2 og TV2 i digitalt kvalitet. Resten er analogt og er egentlig ok!

Men hvorvidt din fiberudbyder fungerer på samme måde som Energimidt (www.fiberbredbaand.dk) er jeg ikke klar over.

Her bliver du nok nødt til at kontakte deres supportere

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 10:28
Min har har DB fiber. Ude i hans bryggers hvor det kommer ind, sidder der en box som sender tv signalet videre. Så det analoge signal kan modtages i alle almindelige stik - dermed ingen boks.

Du kan måske ikke få en plasma med den boks indbygget, men de kan i hvert fald få en LCD skærm som skulle kunne klare det. Loewe laver et, hvor der er både dvb-t og dcb-c i. Om man så kan få en CAM som svarer til det kodningssystem DBnet bruger ved jeg ikke...

/Ulrik
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 10:47

Så vidt jeg er orienteret bruger fiberudbyderne ikke DVB-C.

Derfor er dette irrelevant i denne sag

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu