|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
banielsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2005 Status: Offline Point: 227 |
![]() Sendt: 29-December-2006 kl. 10:08 |
Hej Jeg har efterhånden fået sammensat mig en ok hjemmebiograf, så nu synes jeg kun at jeg mangler den afsluttende sløjfe, som skal være en universal fjernbetjening. Jeg har følgende udstyr: LG PX5 plasma Harmon kardon AVR 335 Digital boks (kun til dr1, dr2 og tv2) JVC MH300 JVC combi dvd/video (kan ikke huske navnet) Jeg vil meget gerne have følgende funktioner til fjernbetjeningen: Aktivitetstaster - sådan at når jeg f.eks. vil se en dvd, så startes dvd-afspilleren, fjernsynet skifter til den rigtige indgang, reiciveren startes og skifter til den rigtige indgang, jeg vil min. gerne have 4 af disse. Volume op/ned - skal gerne kunne bruges både til selve tv'et og reiciveren Almen dvd/video styring - menu, subtitles, kapitelfrem/tilbage, spole frem/tilbage osv. Text-tv - siger sig selv PIP - bruges da af og til når kæresten skal se "skadestuen" el.lign, mens der er bold Skifte source og mode på reiciver - f.eks. analog til coax1 (source) og fra dolby digital til DTS (mode) o.lign. Hvis det er muligt vil jeg endvidere gerne have den til at virke på et media-center også. Den skal helst kunne programmeres vha. USB-porten på computeren og være relativ simpel (da jeg ikke altid har den største tålmodighed Jeg har kigget en del på Logitech's - og nok især på 885'eren, men kan ikke helt finde ud af om det er overkill (eller måske endda underkill På forhånd takker |
|
![]() |
|
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
Hejsa. Det lyder som et godt valg med en 885'er. Har selv en 525'er, den er bare for fed! Det er det bedste stykke elektronik jeg har købt for 400 danske pesetas Næste skridt skulle jo være 895 (hedder den ikke det?!?), den er magen til 885, dog kan den også styre ting, der styres med radiobølger /Martin |
|
![]() |
|
Thorkil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2005 Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Hej Martin. Jeg har også kigget på Logitech´s modeller, men er det ikke en begrænsning at man ikke kan navngive knapper? Jeg har selv Denon 1907 + Pio540 HDD + LG-LCD, og særligt mht Denon (der jo har en std.fj.betj. med 2 sider!!!! - LATTERLIGT) der jo har mange funktioner kunne jeg forestille mig at det kunne blive noget rod? Jeg har prøvet med Sunwave 3820 fra Hifiklubben, men der er det ikke muligt at navngive knapper - en skam for den virker ellers fint. Jeg har i stedet bestilt Nicetex til 599,- - får den i aften. Der er mulighed for selv at lave layout. th |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
Jeg har haft Nicetex hjemme på prøve og den kan alt det du ønsker. Men jeg syntes at den ikke var trykfølsom nok plus at sende styrken var lidt svagere end de orginale , men ellers er det et fornuftigt valg Hans |
|
![]() |
|
banielsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2005 Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Hej igen. Tak for de mange hurtige svar Jeg synes at Nicetex'en ser ud som et rigtig godt alternativ til logitechs. Har dog lige et par spg til den: Hvor mange aktiveringstaster kan man lave på dem? Er den let at programmerer? hansie, du siger du har haft den på prøve - må man spørge om hvorfor du ikek beholdte den PS: Det ville være kanont, hvis du gav poste din oplevelse af den Thorkil |
|
![]() |
|
Thorkil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2005 Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Posten kommer engang i aften - du hører nærmere. th |
|
![]() |
|
sjfriis ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
hvor kan man købe en harmony 525 til 400 kr? har ikke kunne finde den til under 7-800 .. |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
Hej banielsen Det du ønsker kan alle Harmony fjernbetjeningerne. Jeg har selv en 885 og er meget glad for den - det er resten af familien også. Jeg kan derfor kun anbefale en Harmony. Du kan afprøve Harmony her
|
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
Nova Data havde den på tilbud i november til 399 - se her - Måske de stadig har nogle ? |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
Hej Her er der en anden mulighed,http://www.mykameleon.com/ Mvh.nesager |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |