recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med digital tuner på 37PF9731
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med digital tuner på 37PF9731

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
have Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med digital tuner på 37PF9731
    Sendt: 21-December-2006 kl. 20:41
Jeg har været den lykkelige ejer af et Philips 37PF9731 i over tre måneder. De seneste måneder har jeg dog oplevet flimmer/forstyrrelser på signalet fra den digitale tuner. Det startede som meget lette forstyrrelser (disse klassiske firkanter, som flimrer lidt rundt), men er nu til tider (ikke altid) så slemt, at man ikke kan se kanalen.

Nedenstående billeder er taget med min mobiltelefon og i kvalitet derefter. Nogle af forstyrrelserne er dog fanget - som striber hen over skærmen:

Det skal siges, at jeg ikke ved, om det er signalet eller tuneren, der er problemet. Lidt svært at teste, når man kun har én digital-modtager i huset.

Under: Installering > Kanal > Digital: Testmodtagelse ser jeg:

Signalkvalitet: God
Signalstyrke: knap 50%

Den står til frekvens 714,00 (Kbh. Vest).

Hvor stor er signalstyrken hos jer, hvor det virker?

Der er ikke problemer med analogt tv-signal eller ved visning af DVD.

Kan det være den digitale tuner, som er små-defekt?

Redigeret af have - 21-December-2006 kl. 20:43
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 20:54

Det er dit signal som er utilstrækkeligt. Under 50% signal er ikke godt nok, kommer det op på 65% er det tilstrækkeligt for et stabilt signal. Jeg kan modtage Hove på Midtsjælland med 68%, kvalitet 77%, og signalet er stabilt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 21:35

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig radiomandens diagnose. Måske har din antenne drejet sig i efterårsblæsten, kablet kan være gået løs etc.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
have Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig radiomandens diagnose. Måske har din antenne drejet sig i efterårsblæsten, kablet kan være gået løs etc.

Flemming

Det er et kabelsignal via vores antenneforening. Jeg har selvfølgelig kontaktet dem og spurgt, om der er problemer, men har ikke fået svar endnu. Jeg tænkte nok, at hvis problemet var generelt, ville de nok selv har reageret (men måske er digital-tunere ikke så udbredt heromkring).

Jeg har gode antennekabler med guldbelægning, og jeg har checket at det sidder korrekt, samt prøvet at slutte det direkte til skærmen (kører pt igennem en harddisk-recorder). Uden bedre resultat. Har ikke prøvet at skifte kablet helt ... men forstyrrelsen optræder jo heller ikke hele tiden ...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 22:20

Der er ingen tvivl om, at det signal din udbyder leverer er for dårligt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
have Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er ingen tvivl om, at det signal din udbyder leverer er for dårligt.

I havde heldigvis ret. Fik svar fra en tekniker i dag: "
Du er ikke den eneste, og problemet er givet videre til vor serviceleverandør. Vi skal muligvis have sat en ekstra antenne op med tilhørende kabelinstallation."

Pyh
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu