Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
peterb
Ny bruger
Oprettet: 20-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
|
Emne: Philips 37PF9731D v. Sony KDL-40X2000? Sendt: 18-December-2006 kl. 21:11 |
Jeg har virkelig brug for at I hjælper til med jeres viden og nogle gode råd.
Valget står mellem Philips 37PF9731D eller Sony KDL-40X2000. Jeg ønsker hjælp til svar på nedenstående, uden skelen til pris og "tv religion". Jeg vil gerne have svar på om nedenstående punkter er rigtige og hvordan punkterne bør vægtes.
Philips 37PF9731D Full HD (1080p): Ja, men ikke via HDMI indgang 1:1 pixelmapping: Har dette tv det? Opdatering (mS): 3 Antal tuner : 2 Garanti mod pixelfejl: ?
Sony KDL-40X2000 Full HD (1080p): Ja 1:1 pixelmapping: Har dette tv det? Opdatering (mS): 8 Antal tuner : 1 Garanti mod pixelfejl: ?
- Kan den manglende 1080p via HDMI på Philips tv'et løses med firmware opdatering (hvis Philips lever en sådan)?
- Har det betydning at Sonys skærm "kun" opdatere med 8 mS?
- Er der behov for to tunere som der er i Philips tv'et?
- Er der 1:1 pixelmapping?
- Har hørt at 40X2000 har problemer med horisontale ”rullekster”, er der noget om dette?
- Hvilket af ovenstående 2 fjernsyn er bedst?
- Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Håber I vil hjælpe til med nogle gode svar. Der er sikkert mange der vil få glæde af dem
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
|
Sendt: 18-December-2006 kl. 21:31 |
Jeg har selv Philips modellen, men kan desværre ikke hjælpe dig med nogle gode svar. Det kan kun du selv med en live-test af begge TV.
Flemming
|
 |
agger
Guld medlem
Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
|
Sendt: 18-December-2006 kl. 23:38 |
hej
Philips 37PF9731D kan da kun køre 1080i ??
sony er pænere med sort kant har ikke set med de andre farver man kan købe, næsten lige så flot som min philips 9830 hihi
2 tuner er da ok, men jeg bruger dem ikke så tit, men den kan jo det kan sony ikke ,også ok at se billede på ene side og teks tv på den andne halvdel
billede på philips er nu nok også lidt skarpere på tv siden, der er ikke mange der slår philips top modeller i skarphed hvis nogen ??
hilsen agger
Redigeret af agger - 18-December-2006 kl. 23:42
|
 |
Ole
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 11:53 |
OBS! Der er så mange fejl i denne post, at du skal ignorere den, og så læse længere nede. Undskyld 
Philips 37PF9731D Sådan et har jeg Full HD (1080p): Så vidt jeg har forstået, så er panelet godt nok fuld HD, men TV'et kan ikke modtage 1080p via nogen kanaler. 1:1 pixelmapping: Desværre nej. Da det ikke kan modtage 1080 via VGA, så har det ikke. Opdatering (mS): 3 Er ikke det vigtigste i verden Antal tuner : 2 Ja, to tunere, men "kun" en digital og en analog. Du kan altså ikke se to DVB-T eller to analoge kanaler sammen. Garanti mod pixelfejl: ? Ved jeg ikke
Sony KDL-40X2000 Har jeg ikke det store kendskab til. Jeg var skuffet, da jeg så V2000 modellen hos Sony Lyngby, men det kan være deres antennesignal.
- Har det betydning at Sonys skærm "kun" opdatere med 8 mS?
Som sagt tror jeg ikke, at det er vigtigt.
- Er der behov for to tunere som der er i Philips tv'et?
Det er faktisk en lækker feature synes jeg. Hvis du gerne vil have et halvt øje med én kanal mens du ser en anden. -Bemærk dog begrænsningerne jeg har beskrevet ovenfor.
- Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Ja! Dine parametre er ikke så vigtige, som du tror (tror jeg ikke )
Du skal ud og kigge TV.
I mine svar øvers i dette indlæg kan det lyde som om, jeg ikke er tilfreds med mit 37PF9731D. Sådan er det ikke! Jeg er enormt lykkelig for mit Philips og vil gætte på, at det er bedre end Sony'en ud fra min erfaring med V2000.
Jeg tror bare ikke, at jeg er glad for skærmen fordi det har gode specifikationer, men fordi jeg synes om det billede det leverer.
Jeg kender det godt, det er mange penge, og man vil gerne have en masse råd, men du kommer ikke uden om det.. Du skal selv vurdere, hvad du synes er bedst.
...Ole
Redigeret af Ole - 19-December-2006 kl. 14:25
|
Moderator, recordere.dk
|
 |
agger
Guld medlem
Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 13:29 |
hej
jeg kan godt se 2 analoge kanaler samtidigt på min pf9830 philips ?? det er klart du ikke kan se 2 digitale fra dvb-t så skal du jo have 2 stk dvd-t så kan du (trro jeg) ????
p732 kan kun køre 1080i lige meget hvad du gør der har været skrevet så meget om det
hilsen agger
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 13:37 |
ifølge spec på 9731 så har den da 2 analoge tunere !!
|
 |
sehested
Super bruger
Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 261
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 14:09 |
Philips 37PF9731D Sådan et har jeg (Jeg har også et) Full HD (1080p): Så vidt jeg har forstået, så er panelet godt nok fuld HD, men TV'et kan ikke modtage 1080p via nogen kanaler. (Det er rigtigt at tv'et ikke kan tage 1080p opløsning og det vil heller ikke kunne komme til at tage det med en firmopdatering fra philips) 1:1 pixelmapping: Desværre nej. Da det ikke kan modtage 1080 via VGA, så har det ikke. (Dette er ikke helt rigtigt, Fjernsynet har 1:1 pixel mapping hvis man kører det over hdmi, eller dvi-hdmi, har selv testet dette med min HTPC og der er 1:1 pixel mapping når man fodre fjernsynet med 1080i opløsning) Opdatering (mS): 3 Er ikke det vigtigste i verden Antal tuner : 2 Ja, to tunere, men "kun" en digital og en analog. Du kan altså ikke se to DVB-T eller to analoge kanaler sammen. (Dette skulle heller ikke være rigtigt opfatte. Fjernsynet er udstyret med 2 hypertuner som både kan tage digital og analog, så derfor skulle det være muligt at tage 2 analoge, 1 analog + 1 digital, samt 2 digital. Jeg har ikke selv prøvet at se 2 digital kanaler samtidig, men har tit set 2 analoge samtidig, så det er der bestemt ikke noget problem i)
Efter min mening vinder PF9731 over sony'en. Har ikke set dem side om side, men har selv philipsen hjemme og har set sony'en i sony centret i lyngby. Der var jeg ikke ligefrem så vild som jeg havde forstillet mig, og philipsen havde et bedre billede fra almindelig antenne efter min smag.
|
 |
moli
Bruger
Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 53
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 14:21 |
Det kræver ikke to digital tunere for at se 2 digital kanaler, signalerne skal blot komme fra samme stream, hvilket er tilfældet med DK dvb-t p.t. Tuneren kan vise alle de signaler der er i streamet, altså pt. DR1 DR2 og TV2.
|
Morten L
HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer /
Display: TH 37PX70
Squeezebox'es / Vortexbox
|
 |
Ole
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 14:22 |
lahan skrev:
ifølge spec på 9731 så har den da 2 analoge tunere !! |
UPS! Ja, I har ret. Det nåede jeg faktisk lige at opdage selv 
Den kan modtage 2 analoge på een gang, men IKKE to digitale. Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke har tænkt på at prøve den kombination..
Altså:
1 digital + 1 analog JA! 1 analog + 1 analog JA! 1 digital + 1 digital NEJ!
Faktisk, så kan digital-signalet ikke være "in-picture"-delen. Du kan altså ikke se analogt (eller video) og så have DVB-T-TV oppe i hjørnet.
...Ole
|
Moderator, recordere.dk
|
 |
Ole
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 14:24 |
moli skrev:
Det kræver ikke to digital tunere for at se 2 digital kanaler, signalerne skal blot komme fra samme stream, hvilket er tilfældet med DK dvb-t p.t. Tuneren kan vise alle de signaler der er i streamet, altså pt. DR1 DR2 og TV2.
|
Sådan virker det i hvert fald ikke hos mig. Jeg får "umulig kombination", så snart jeg forsøger at have digital-tv det secondære vindue.
|
Moderator, recordere.dk
|
 |
peterb
Ny bruger
Oprettet: 20-Oktober-2006
Point: 7
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 23:44 |
Spørgsmålene er ikke længere aktuelle. Jeg har netop bestilt et Philips 42PF9831D tv.
Tak for svarene.
|
 |
Bendix
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
|
Sendt: 21-December-2006 kl. 01:33 |
peterb skrev:
Spørgsmålene er ikke længere aktuelle. Jeg har netop
bestilt et Philips 42PF9831D tv.
Tak for svarene. |
Det bliver du glad for..
Skriv endelig hvis du har brug for hjælp.
Glædelig jul til alle..
|
 |