Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Juve20
Junior bruger
Oprettet: 13-August-2006
Status: Offline
Point: 37
|
Emne: Nye lcd tv Sendt: 16-December-2006 kl. 15:50 |
Jeg står og skal bruge et lcd tv, og det bliver nok et af følgende. Hvilket synes i er bedst, sæt jeres kryds og begrund gerne jeres valg... Jeg har valgt følgende tv da det er dem, jeg umiddelbart har kunnet finde frem til skulle være okay tv.... Jeg har med vilje valgt at udelade philips 9731d, da jeg synes den bliver for dyr... I skal være velkommen til at komme med andre forslag hvis i kender et godt tv i samme pris klasse eller billigere.
Tvet skal bruges til tv kiggeri, xbox 360 og dvd
Hvis i har set disse tv billigere, end jeg har skrevet må i gerne nævne det.
ud fra min viden på nuværende tidspunkt falder mit eget valg nok på sharp'en eller m71b... men synes det er svært men det lyder til sharp skulle være bedst.... jeg har set alle tv i butikker (bortset fra sony v2500, men går ud fra den er magen til v2000 + et ekstra hdmi stik) men synes de står meget forskelligt fra butik til butik.
På forhånd tak
Redigeret af Juve20 - 16-December-2006 kl. 16:19
|
 |
sussie
Bruger
Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Point: 209
|
Sendt: 16-December-2006 kl. 15:58 |
Du kan da bare købe et Philips PF7320, og så sætte en Maximum tuner på, og så en gammel Sveriges antenne på loftet, PLUS (noget jeg lige har købt) en antenneforstærker med 2 udgange fra Harald Nyborg koblet på så tæt sopm muligt på antennen, og så et skærmet scart-kabel fra ALDI til 80 kr. Med disse 2 nye tilføjelser er mit billede blevet mærkbart bedre, og det var ellers godt i forvejen. Det er nu en direkte fornøjelse at se på, for i sandhedens interesse var det før ofte noget uskarpt, men dog stadig langt bedre end TDCs analoge kabel-tv
Redigeret af sussie - 16-December-2006 kl. 15:59
|
 |
Juve20
Junior bruger
|
Sendt: 16-December-2006 kl. 16:09 |
sussie skrev:
Du kan da bare købe et Philips PF7320, og så sætte en Maximum tuner på, og så en gammel Sveriges antenne på loftet, PLUS (noget jeg lige har købt) en antenneforstærker med 2 udgange fra Harald Nyborg koblet på så tæt sopm muligt på antennen, og så et skærmet scart-kabel fra ALDI til 80 kr. Med disse 2 nye tilføjelser er mit billede blevet mærkbart bedre, og det var ellers godt i forvejen. Det er nu en direkte fornøjelse at se på, for i sandhedens interesse var det før ofte noget uskarpt, men dog stadig langt bedre end TDCs analoge kabel-tv |
der er ingen hdmi stik i det tv, og desuden synes jeg desværre ikke det er så pænt...kan bedre lide udseendet på de tv jeg selv har nævnt ink 9731d men den er nu engang for dyr 
|
 |
sussie
Bruger
|
Sendt: 16-December-2006 kl. 16:25 |
Nej men så er der til gengæld DVI, hvilket er N-Ø-J-A-G-T-I-G det samme bortset (OK så var det ikke H-E-L-T nøjagtig)fra at DVI ikke har lyd med.
Nej, men jeg kan da godt forstå at du gerne vil have det sidste nye. Men her er een af mine teser, at sådant et PF7320 som jeg har kombineret med maximum tuneren og en gammel Sveriges antenne samt en forstærker med 2 udgange fra Harald Nyborg plusd et skærmet scart kabel fra ALDI faktisk er ligesågodt som det sidste nye. Det er langt, langt bedre end hvad der er på display i BILKA f.ex. Jeg har ingen anelse om hvor de får deres signal fra, jeg kan bare sige at mit billede er langt klarere end det PF9731 Philipos fjernsyn de har på udstilling i BILKA. Det er en sådan fornøjelse at se på, at det SAGTENS kan stå distancen til vi får HD-TV og så skal have nbye tunere. Det er også derfor jeg ikke synes det er videre smart at du køber TV med indbygget Digital tuner nu, når vi om føje år skal have HD tunere, men bevares, de kan vel også hos dig kobles til .
Redigeret af sussie - 16-December-2006 kl. 16:26
|
 |
Juve20
Junior bruger
|
Sendt: 16-December-2006 kl. 16:42 |
sussie skrev:
Nej men så er der til gengæld DVI, hvilket er N-Ø-J-A-G-T-I-G det samme bortset (OK så var det ikke H-E-L-T nøjagtig)fra at DVI ikke har lyd med.
Det er også derfor jeg ikke synes det er videre smart at du køber TV med indbygget Digital tuner nu, når vi om føje år skal have HD tunere, men bevares, de kan vel også hos dig kobles til . |
Jeg skal godt nok køre på alm antenne, men derfor vil jeg stadig godt have et tv der både ser godt ud, når det er tændt og slukket og ikke som (bare for at give et eksempel) panasonic pv 60, får en masse ros for sit billede, men efter min mening skal hænge bag et tæppe, når man ikke ser på det, fordi det ligner noget der ihvertfald ikke skal hænge på min væg og der er vel ikke noget galt i at have digital tuner i? det betyder vel bare man skal have en eller anden ekstra kasse når hd kommer? ja jeg er langt fra ekspert
|
 |
sussie
Bruger
|
Sendt: 16-December-2006 kl. 16:45 |
Ja, du har nok ret at en HD-tuner til sin tid kan kobles til scart-indgangen, eller måske til HDMI- indgangen, men det kan Radiomanden nok svare på.
|
 |