|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() Sendt: 14-December-2006 kl. 11:08 |
|
Som nogle af jer har opdaget og et par stykker pointeret Jeg har dels været meget i tvivl om, hvorvidt det var mit antenne signal, kortet eller måske mpeg encoderen/decoderen. Jeg har faktisk hele tiden haft en ide om, at det var antenne signalet, for det var den erfaring andre havde gjort. Indtil i går der brugte jeg PowerDVD 6.0 som mpeg decode. Meningen var at jeg skulle ha haft testet Nvidia´s Purevideo, men det blev først i går jeg fik tid til det. Det ægre mig lidt nu, for jeg må da i den grad erkende, at billedet ændrede sig enormt efter jeg installerede Purevideo. Det er helt enormt hvilken forskel det gav. Faktisk er jeg lige ved at sige, at nu står billedet bedre, end det står på mit tv, når jeg kun bruger tvét (et Philips 32" CRT). (det var kun ganske kort jeg testede sammenligningen, så det er med et vist forbehold). Men hvad værre var, at jeg faktisk brugte ca. 1 time på at sidde og glo på livetv i går. Det er nok mere end jeg nogensinde har brugt på det siden jeg startede. Godtnok knoklede jeg rundt på alle kanalerne i den ca. time jeg brugte, men det var en helt anden fornøjelse pludselig at sidde og se tv den vej. Der var stadigvæk nogle kanaler som ikke var for gode. Eller rettere, de var faktisk blev lidt værre end de var med Powerdvd, (specielt tv3 gik helt galt). Og dernæst var der også rimelig forskel på kvaliteten i udsendelserne, som var betydlig mere mærkbar end før. (Før var det stort set alle kanaler som det var galt med). Min konklution er, at Nividia´s Purevideo i den grad kan være med til at ændre et elendigt billede til et temmelig godt et. Det er muligt der er andre dekodere som gør det mindst lige så godt. Men det her er nærmest imponerende. Og desværre et hak i snuden til PowerDVD. Den er hermed røget ud for evigt! Btw. PureVideo koster lidt penge. Men foreløbig er den alle pengene værd. Det er trial versionen som jeg har installeret (gratis 30 dages prøve tid for den store version). Ingen tvivl om, at den må man bare have. Link til PureVideo: http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder.html
|
||
![]() |
||
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
|
Ja jeg må give dig ret i at purevideo er glimrende Den sidste ting jeg gjorde for at få ordentlige billeder på live tv var at rette i registry, så den køre streamingen ved 6 mbit frem for 2,5 som mce standart gjore det hjalp også på mit. (nu skal jeg dog så lige have en anden bedre køler på da cpu arbejder lidt med det) |
||
![]() |
||
Martinb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() |
|
Kenp : Hvordan gjorde du det? Kim : Jeg døjer jo med samme problem som dig, men desværre så bruger jeg allerede nvidias decoder Håber faneme jeg også får et ordentlig billede en dag. |
||
Mvh
Martin |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Jeg har også ændret i registreringsdatabasen. jeg synes bare ikke det har ændret noget særligt. Martin, jeg skal forsøge at lave et par små optagelser. Dog skal jeg lige rode lidt mere med den Purevideo, for der er noget galt. Når jeg inde fra MCE vil konfigurer lyden, så ser jeg kun bjælkerne/punkterne, men kan ikke se hvad der står under dem. Har forøvrigt lige fået mit Samsung M71 tv i dag, så der bliver rodet en hel del |
||
![]() |
||
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() |
|
Hej Kenp Må man spørge om hvordan du helt nøjagtigt ændrede streamingen i registreringsdatabasen? |
||
![]() |
||
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
|
Det var herfra jeg fandt det og rode med det http://thegreenbutton.com/forums/4/38086/ShowThread.aspx
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er samme beskrivelse jeg brugte. Synes som sagt ikke det ændrede en tøddel.
|
||
![]() |
||
thies ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
|
Dette kan skyldes at dit lydkort ikke er understøttet af nVidia's PureVideo decoder. F.eks er mit onboard SoundMAX ADI AD1986A 5.1 Codec desværre ikke understøttet. |
||
nMedia HTPC 100BA, ASUS A8N-VM CSM, AMD Athlon64 3200+ (E0), Kingston Dual Channel 2x512MB PC3200 DDR400, 2x250GB: Samsung SP2504C S-ATA, NEC ND-4550A DVD-RW, Hauppage PVR-500, Snapstream FireFly
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Samme her: Realtek HD audio
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Øhh lydkortet´s codec? Jeg formoder du mener driveren i stedet. Hvordan kan MCE bruge en audio fra en codec, mens den bruger video fra en anden codec? Jeg har fået installeret FloppyDTV (har intet med ovenstående problem at gøre), og er nu pine død nødtil at finde en løsning på audio problemet (digital og analog samtidig), da C+ film samt HD kanalerne er med digital 5.1 lyd (Tak fordi i IKKE gad fortælle mig det, Microsoft
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |