recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kortslutning antenne Pio 427XD måske
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKortslutning antenne Pio 427XD måske

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FeTA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Emne: Kortslutning antenne Pio 427XD måske
    Sendt: 13-December-2006 kl. 13:13
Hej med jer
Jeg fik monteret min nye  Digiality antenne og  da jeg ville se DIGI TV med denne antenne stod der på skærmen at antennekablet var kortsluttet "antennen fik strøm fra mit TV" mystisk fordi det har virket da jeg havde min gl. BILTEMA antenne men samme setup.

Da jeg så satte extern strømforsyning på var der ingen problemer.

Lyder det til at mit Pio skal til TV doktor, eller er der andre måder at fixe det på.

Hilsen FeTA
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 15:19
Et andet sted i Forum stod om de der 5 V til antenne kunne kobles til eller fra, og hvis der stهr antenne er kortsluttet skal de 5V maaske staa i "OFF". se andre steder. Jeg har glemt hvor

Redigeret af moho - 13-December-2006 kl. 15:20
Til top
FeTA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 16:32
Ja det er også rigtigt at man kan koble de 5 v. til eller fra, og antennen virker også hvis der er extern strømforsyning, men når jeg sætter den interne i TV til on melder den om kortslutning, selvom det har virket som det skulle tidligere

Til top
FeTA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 22:11
Var der slet ingen der måske kunne fortælle mig om der er en måde at fixe det på uden at det skal til rep.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 16:36

Dit TV sender jo de 5 V ud via antennen, og din nye Digiality antenne er maaske kun beregnet til sin egen eksterne strømforsyning, og derfor melder dit tv kortslutning.

Kunne du evt. prøve om samme antenne virker paa analoge programmer (og et alm. tv)  sendt via master? ___ indtryk af om der er gennemgang.

Til top
FeTA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 16:51
Jeg prøvede at sætte min gl. antenne til, den har virket hele tiden og der meldte den også om kortslutning, så et eller andet må der være galt 

Redigeret af FeTA - 14-December-2006 kl. 16:55
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 18:10

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Et andet sted i Forum stod om de der 5 V til antenne kunne kobles til eller fra, og hvis der stهr antenne er kortsluttet skal de 5V maaske staa i "OFF". se andre steder. Jeg har glemt hvor

Hejsa. Dette er åbenbart sket for flere og jeg har skrevet løsningen i en tidligere tråd. Grunden til at den er kortsluttet, er fordi at tuneren giver strøm til antennen i out og du har så også strøm forstærket i in. Det giver en kortslutning på antenneforbindelsen i tuneren. Du skal derfor gå ind i setup og sætte antenneforstærkningen på off, det vil helt sikkert løse problemet.

Til top
FeTA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 22:19
Jo jeg har også sat strøm på off til antennen og som du siger er problemet løst, da jeg så kan bruge den eksterne strømforsyning, men der må være et problem med mit TV fordi den siger kortsluttet uanset om antennen er monteret eller ej når strøm står til on på antennen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu