recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP LDC 32" tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP LDC 32" tv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
maybe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP LDC 32" tv
    Sendt: 11-December-2006 kl. 17:03

Hej.

Har virkelig brug for jers hjælp nu - pls.

Skal returnere et JVC LT-26R70BU, da jeg gerne vil have et 32" og det skal gå hurtigt..

Efter at have gennemtravet denne forum, vakler jeg mellem:

Toshiba 32WL66Z

Samsung LE-32R71B

JVC LT-32R70BU

Er der nogle, der kan skære igennem og sige, hvilket de ville vælge??

mvh

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 17:41

Det kan vi sikkert godt, men du får vel sikkert ligeså mange forskellige svar som du får indlæg, og egentlig er det jo dig der skal betale det og se på det, ikke os. Så min anbefaling er at kigge på modellerne og selv vælge det DU bedst kan lide. Det er jo meget individuelt hvad man sætter pris på, og vi har alle forskellige opfattelser af billedkvalitet, design, osv osv

Du kan se i min signatur hvad jeg valgte og er tilfreds med. Men det betyder ikke at de andre er dårlige valg.

Ved godt det ikke er meget hjælp, men jeg syntes det er svært at kategorisk udvælge noget bestemt på andres vegne - det er så ærgeligt hvis de så bliver skuffede.

Held og lykke med det

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
maybe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 18:14

Mange tak - ja, du har fuldstændig ret, men er bare SÅ forvirret!! Var hooked på Toshiba, men var så på tysk side, hvor de blev rakket ned (billedvinklen).

Det skal have mini-jack stik til trådløse øretlf.,  og det ved jeg Samsung og JVC har - ved ikke, om Toshiba har. Det kunne måske så koge suppen ned til 2 stk.??

Generelt er indmaden vigtigere end designet.

Har kun prøvet et LG (som gik retur, hvor det kom fra) og så dette JVC, som skal byttes til 32".

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 18:42

Hej "maybe".

Altså, nu har du jo så "snuset" til JVC, og er åbenbart ikke utilfreds, så hvorfor ikke vælge den sidste nye variant (ny panel type) af det du har hjemme lige nu, det hedder: LT-32R71BU, og er lige netop nu ude i butikkerne, endda mange steder til gode priser, f.eks. her hos "link": www.godpris.dk

Men ellers... Jamen så vil jeg da helt sikkert anbefale dig at gå efter et lissom mit... Nemlig en LT-32X70BU el. evt. en af de andre "X70" modeller, hvis du bedre kan lide en af dem.
Men netop disse "X70" modeller er jo toppen for deres 32" serie, og jeg er sikker på, at du vil blive imponeret, ikke mindst over lyden, der efter min mening, nok er noget nær det bedste indenfor fladskærme.
Og billedet kender du jo, ved ikke om det er yderlig forbedret i "X70" modellerne.
Men også her, er det noget af det absolut beste i klassen.

Det er virkelig et fremragende TV, og kan lige nu fås hos "link": www.godpris.dk til  Jeg mener det er ca. 10.500 kr.
Det er måske nok lige lidt over hvad du havde tænkt dig, men jeg tror absolut ikke at du vil fortryde.

Held og lykke med dit valg... Vælg nu "rigtigt".  

Redigeret af Pokerface - 11-December-2006 kl. 21:31
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 20:49

Billedvinklen er ikke dårligere på Toshibaen end på de fleste andre LCD skærme, men selvfølgelig langtfra ligeså god som på et CRT eller Plasma.

Det er muligt du har kunnet finde en enkelt tysk side der ikke kan lide Toshibaen ? (link ?) - til gengæld kan jeg støve flere test frem der roser den til skyerne og giver den topkarakterer 

et par eksempler

http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0,39030218,49262427-1, 00.htm - karakter 8 - excellent

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2006/11/23/Toshiba- Regza-32WLT68-32in-LCD-TV/p5 - karakter 9 - recommended

http://www.areadvd.de/hardware/2006/toshiba_32wl66_1.shtml - karakter referenz klasse (i denne test tæver den eks. Samsung 32R73BD)

derudover eks.

What Plasma and LCD TV
5 Stars/Best Buy

What Video and Widescreen TV
5 Stars/Best Buy

What Home Cinema
5 Stars/Best Buy

What Hi-Fi Sound and Vision
5 Stars

What HDTV
Editor's Choice

Stuff
Hot Buy

Jo - den har selvfølgelig også minijack ud, samt markedets bedste kontrast for et LCD, 2 HDMI indgange, benytter AOU panel, Faroudja deinterlacer/scaler, osv. - og så koster den kun 7499,- hos TC - det er ren foræringspris.

Men som Pokerface skriver, hvis du overordnet er tilfreds med JVC'en (som jeg har set live ved flere tilfælde og også syntes er et rigtigt godt LCD) men bare vil have større, så ved du jo hvad du kan forvente ved at købe JVC'en og går dermed ikke galt i byen.

Skal du endelig koge det ned til 2 - ville jeg koge det ned til disse 2, og så må du gøre op med dig selv om du vil prøve noget du ikke kender og spare 3000,- eller købe JVC'en du kender og er tilfreds med.

Du kunne også købe begge - så du kunne teste begge i eget hjem - og returnere det du ikke vil have indenfor returretsperioden hvis økonomien tillader det i den periode du har et for meget.

Redigeret af spawn - 11-December-2006 kl. 20:51
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
maybe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 22:13

Tusind tak begge to.

Ja, Pokerface, det var faktisk din megen ros til JVC, der bevirkede, at jeg købte det 26", vi har nu... og hvis vi absolut skal tale om design, er 32X70BU, altså det, du har langt det flotteste, men iflg. EDBpriser har det ikke minijack out til høretlf.

Nu du har TV`et hos dig, gider du lige kigge efter, om det har minijack eller ej????

Det ville bare være skønt, hvis du kunne opklare dette punkt, så vi kan komme videre... på forhånd mange tak.

mvh

P.S. Godpris er jeg ikke overbevist om - der står de har dem, men på deres hj.side er lager 0 og det er umuligt at ringe til dem = optaget...

Redigeret af maybe - 11-December-2006 kl. 22:16
Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 09-Juni-2004
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 22:51

Hej Maybe 

Hvad mener du med lager "0", vi har altid 32X70 på lager i både sølv og sort. Vi har desuden lige haft JVC 32X70 stillet op mod 32M71B fra Samsung og JVC´en slår den med flere billedlængder. 

Og jo vi kan godt mærke juletravlheden, så jeg skal beklage hvis det kniber med at komme igennem.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
maybe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 23:20

Hej Michael v/godpris.dk

Det forstår jeg ikke. Har nu igen søgt på 32X70BU og "ingen varer fundet". Det tyder jeg som om, godpris ikke har det...

Hvis I alligevel har det, hvordan finder man det så lige på hj.siden?

mvh

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af maybe maybe skrev:

Mange tak - ja, du har fuldstændig ret, men er bare SÅ forvirret!! Var hooked på Toshiba, men var så på tysk side, hvor de blev rakket ned (billedvinklen).

Jeg synes GODT nok folk gør det sværere for sig selv at købe tv end det allerede er i forvejen. Som pointeret ovenfor: Der findes bunker af gode anmeldelser, og du havde endda mere eller mindre besluttet dig - så læser du ÉN dårlig omtale, og straks ryger dén model i skralderen. Har du overhovedet SET Toshiba'en? Hvis en enkelt der brokker sig over synsvinklen (som ikke er nævneværdigt ringere end stort set alle andre LCD-tv) kan vælte dig af hesten, fordi tv'et tydeligvis ikke er "perfekt" - så kan jeg garantere dig at du aldrig får købt et tv.

Kildekritik, tak!

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 23:58

Jeg søger også et rigtig godt LCD tv.

Eneste krav er, at foden skal være lyserød og kassen det ankommer i, må ikke være den sædvanlige kedelige brune papkasse.

Nåja, og så skal det forøvrigt kunne hænge på væggen!

Sorry men jeg kunne altså bare ikke lade være.. Helt seriøst.. hvorvidt hovedtelefonerne sidder til med minijack, jack eller noget helt tredje, det kan man oftest komme ud af med en adaptor.
Jeg forstår det ikke!

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af maybe maybe skrev:

Tusind tak begge to.
Ja, Pokerface, det var faktisk din megen ros til JVC, der bevirkede, at jeg købte det 26", vi har nu... og hvis vi absolut skal tale om design, er 32X70BU, altså det, du har langt det flotteste, men iflg. EDBpriser har det ikke minijack out til høretlf.

Nu du har TV`et hos dig, gider du lige kigge efter, om det har minijack eller ej???? mvh

P.S. Godpris er jeg ikke overbevist om - der står de har dem, men på deres hj.side er lager 0 og det er umuligt at ringe til dem = optaget...

Hej igen "maybe".

Nu skal du ikke tro på alt hvad de skriver derinde på "EDBpriser"  for jo jo... Selvfølgelig har "X70" da et "minijack" til hovedtelefoner, det er placeret lige under nogle TV-betjeningsknapper i venstre side på fjernsynet.

For at finde TV'et inde på (link)> www.godpris.dk skal du vælge "LCD TV" ude i menu'en til venstre. (Lige under Julemanden) og derefter vælge størrelsen, f.eks. 32" og så dukker hele hans udvalg op.
Men ellers, som du ser i hans svar, så er Michael fra Godpris jo så beskeden  men jeg ved, at selvom han måske ikke lige skulle have det på lager, så får han dem jo leveret igennem "JVC DK", og det er faktisk ligeså hurtigt, som at få det leveret fra Godpris selv.

Da jeg fik mit, bestilte jeg det onsdag ca. kl. 15.30 og fragtmanden leverede fredag formiddag, sendt direkte til mig fra JVC... SÅDAN... Flot flot service begge steder fra, synes jeg.  

På denne måde, ved man jo også helt sikkert at varen man får leveret virkelig èr ny... Og altså ikke er noget der har været til rep. i et par md. og som ikke kan køre, og derudover manglede både Manual og Remote.
(Noget jeg lige læste andet sted her i forummet... Men der er jo nu nok kun tale om en enkelt "smutter" derfra (TC)... For ellers gi'r det da sikkert:  )

Redigeret af Pokerface - 12-December-2006 kl. 09:05
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
maybe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 16:50

Kandersen.

Lad mig så opklare det for dig, som du ikke forstår:

Jeg har ALDRIG nævnt at minijack er et MUST. Om det hedder minijack eller Jensen er totalt irrellevant! MEN der skal være et stik - det var hovedsagen, da ikke alle LDC-TV er forsynet med et sådant.

Håber det hjalp på forståelsen.

mvh

P.S. Skal sende dig en lyseblå papkasse ved lejlighed - håber det hjælper på julehumøret.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu