Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Heltehunden
Bruger
Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
|
Emne: Digitale kanaler væk??? Sendt: 09-December-2006 kl. 05:26 |
Hej allesammen, jeg har Galnet i Odense, og pludselig den anden dag var alle (mine 4) digitale kanaler væk. Jeg ringede så til Canal Digital (de har overtaget tv delen af galnet), og spurgte til hvordan det kunne være, de havde ikke problemer på deres net, men han sagde at jeg kunne prøve at gøre det manuelt... Kanal 32 - 559 Mhz... men på mit Panasonic PX60 kan jeg ikke indstille Mhz kun kanal og kanal 32 står på 562 Mhz?
Er der nogen der har oplevet det samme? kan jeg indstille Mhz på en fiks måde? Eller er de digitale kanaler bare væk?
|
 |
Bifboy
Bruger
Oprettet: 24-Februar-2004
Point: 116
|
Sendt: 10-December-2006 kl. 13:14 |
Jeg har nøjagtigt samme problem, jeg bor i Odense C og mine 4 digitale kanaler forsvandt torsdag eftermiddag lige pludselig!!!
|
 |
Heltehunden
Bruger
|
Sendt: 10-December-2006 kl. 22:29 |
Det lyder måske ondt, men jeg er glad for at jeg ikke er den eneste... så er det i hvert fald ikke mit tv den er gal med... :)
Hvilket Tv har du?
Prøver at ringe til Galnet i morgen så kan de få lov til at svare på det.. skal nok lige skrive hvis der er en løsning på det...
|
 |
Bifboy
Bruger
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 08:03 |
Jeg har et Sony Bravia v2000 40"....Prøver at kontakte dem i dag, men jeg kan ikke indstille mit manuelt, så tror de er tabte..
|
 |
Heltehunden
Bruger
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 19:46 |
Har lige haft snakket med en fra Canal Digital, han siger at Galnet Odense, netop har skiftet deres digitale kanaler fra DVB-T signal til DVB-C signal... med andre ord decode signal... prøver at ringe til dem i morgen, for det er sgu da helt hen i vejret..!!!!!!! Utroligt hvordan en antenneforening kan finde på sådan noget..!!!!!?????
BifBoy: har du fået snakket med Galnet?
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 20:03 |
DR1 og Animal Planet mf er lige gået i sort her til aften på Canal Digital
Redigeret af nextgeneration - 11-December-2006 kl. 20:04
|
 |
Heltehunden
Bruger
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 20:04 |
Du er også Galnet bruger fra Odense?
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 11-December-2006 kl. 21:03 |
Heltehunden skrev:
Du er også Galnet bruger fra Odense? |
Nej - satelit bruger
|
 |
Bifboy
Bruger
|
Sendt: 12-December-2006 kl. 10:22 |
Nej, kom ikke igennem. Meld lige tilbage, hvis du får fat i dem i dag, det lyder da helt tumpet!!!
Heltehunden skrev:
Har lige haft snakket med en fra Canal Digital, han siger at Galnet Odense, netop har skiftet deres digitale kanaler fra DVB-T signal til DVB-C signal... med andre ord decode signal... prøver at ringe til dem i morgen, for det er sgu da helt hen i vejret..!!!!!!! Utroligt hvordan en antenneforening kan finde på sådan noget..!!!!!?????
BifBoy: har du fået snakket med Galnet? |
|
 |
Heltehunden
Bruger
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 18:55 |
De har flyttet deres digitale kanaler fra DVB-T til DVB-C.... derfor kan man ikke længere se Digital tv på en Pana PX60... :(
Ham fra Galnet sagde, at han ikke var helt sikker men mente at man måske kan opdatere firmware eller lignende så kan TV'et også modtage DVB-C, er der noget i det?
|
 |
Joho
Super bruger
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 19:16 |
Heltehunden skrev:
Ham fra Galnet sagde, at han ikke var helt sikker men mente at man måske kan opdatere firmware eller lignende så kan TV'et også modtage DVB-C, er der noget i det? |
Der er pt. ikke mange fladskærme der kan modtage DVB-C. Umiddelbart kan jeg kun komme i tanke en skærm fra Loewe.
Jeg har ikke set/hørt om en sådan opdatering fra andre mærker, inkl. Panasonic. Så nej, det er der deværre ikke noget om.
|
Med god hilsen
John
|
 |
Heltehunden
Bruger
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 02:44 |
øv... :( Kunne ellers være smart, men er det rigtigt at det er muligt, altså at hvis man bare har Hardwaren til at modtage DVB-T så er det kun software der gør det... altså at man ikke kan tage DVB-C også?
|
 |