Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MortenKBH
Guld medlem
Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
|
Emne: Panasonic TH37PV60EH Sendt: 06-December-2006 kl. 11:47 |
Er det et godt køb ??
Må indrømme jeg er faldet for Plasma tv - min søster har lige investeret i LCD Sony KDL32V2000 - og jeg er bestemt ikke imponeret af billedekvaliteten.
Begge tv modtager analogt signal !
Kan jeg forvente mig mere af Pana'en ?
- Morten
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 11:50 |
Ja-der er en verden til forskel på de to:Måske kan LCD virke lidt skarpere-men farverne "står helt off-side" efter min mening.Og det faktum at det skal bruges på et analogt antennesignal-styrker kun valget af plasma yderligere!
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 12:10 |
Min største bekymring er faktisk om det skal være 37 el. 42"
Vi har 4 m fra sofa til skærmen - hvilket jeg synes er langt.
Alligevel er jeg meget usikker/urolig for et grynet billede ved tv-signal !
Det må alt andet lige være noget tydligere på en 42"
Men på den anden side synes jeg man får meget mere skærm for den sidste "tudse"
Har besluttet mig for at handle med TC , pga deres returret osv. Trods der er leveringstid på tv'et 
Lader i det hele taget til at være en proffesionel forretning.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 12:23 |
Med fire meter til skærmen er 42" helt sikkert den rette størrelse. 50" ville også gå an, hvis der var penge til det.
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 12:31 |
50" ville damen nok blive glad for - hun kan ikke få det stort nok 
Har læst en masse tråde om "støj" fra blæserne - der kan for pokker ikke være så meget forskel (eller) ingen forskel på de 2 identiske fjernsyn.
Ja, jeg er en person som sætter mig ind i alt inden der bliver handlet - he he 
Men som sagt er jeg faldet pladask for panasonic ( hvilket vi oz har nu som 32" crt )
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 12:52 |
Jamen hvis I har råd så køb da 50"  Det er umuligt for andre at fortælle dig om du vil blive generet af blæser-støj. Det kan du først vurdere når du har fjernsynet med hjemme i din egen stue. Mit gæt er at du nok sagtens vil kunne leve med det, ligesom langt de fleste andre.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 12:57 |
Hej!
Den alm. opfattelse (herinde)lader til at være at 37" støjer lidt mere end 42" udgaven.Det er vist noget med at de er udstyret med forskellige blæsere.
Men jeg er helt enig:Du skal da have en 42"
lrev
|
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 13:22 |
Ærligt så tror jeg finansministeren (damen)vil sno sig noget hvis jeg røg på en 50"
Det er nok også lidt over budget. Så hellere bruge pengene på et ordenligt surround anlæg.
Har haft et yamaha ( lille sæt ) hjemme på prøve - ej det var jeg sku ikke tilfreds med. Man skal åbenbart gi lidt mere end 5500 kr - he he
På den anden side spiller mit Denon/B&W jo meget godt stereo muzak.
Skulle det ikke være muligt at "nøjes" 2 front , måske supleret med en sub ?? Og til alm tv-kiggeri må de indbyggede højttalere vil være okay.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 13:32 |
Hej!
Man skal ikke købe surround med mindre man er parat til at betale hvad det koster.
Det er MIN mening.....så hellere noget godt STEREO,end noget halvgodt(dårligt)surround
lrev
|
|
 |
karlsen
Bruger
Oprettet: 28-September-2004
Point: 127
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 15:57 |
MortenKBH skrev:
Min største bekymring er faktisk om det skal være 37 el. 42"
Vi har 4 m fra sofa til skærmen - hvilket jeg synes er langt.
Alligevel er jeg meget usikker/urolig for et grynet billede ved tv-signal !
Det må alt andet lige være noget tydligere på en 42"
Men på den anden side synes jeg man får meget mere skærm for den sidste "tudse"
Har besluttet mig for at handle med TC , pga deres returret osv. Trods der er leveringstid på tv'et 
Lader i det hele taget til at være en proffesionel forretning.
|
Mht størrelsen på et tv, så skal man huske på, at det ofte kommer til at virke større derhjemme end i butikken( især hvis man har været inde i et decideret varehus, hvor der er højt til loftet, ingen vægge osv).
Ang. blæserstøj på PV60, må jeg indrømme at jeg er noget skuffet, da man i mit tilfælde hele tiden kan høre en svag "susen" i baggrunden. Og da mit tv samtidig er begyndt at hyle ved scener m. dagslys eller stor kontrastforskel er jeg ikke imponeret.( er der andre der oplever dette - og hvor meget må et tv larme, før man kan reklamere????).
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 16:32 |
karlsen skrev:
Ang. blæserstøj på PV60, må jeg indrømme at jeg er noget skuffet, da man i mit tilfælde hele tiden kan høre en svag "susen" i baggrunden. |
Der synes at eksistere to udgaver af PV60'erne - i al fald for 42-tommerens vedkommende: Én version med tre blæsere i, og én med kun to blæsere. Dét eksemplar af TH42PV60, som jeg fik tilsendt fra Tape Connection, har tre ventilationsåbninger bagpå, men der er kun blæsere i to af dem. Og jeg har nu, efter tre ugers brug af apparatet, stadig ikke oplevet at høre den mindste antydning af susen eller summen fra den afstand på 2,6 meter, der er fra sofaen og hen til fjernsynet.
Men når man læser de andre tråde, hvor folk brokker sig over blæserstøj, så lader der i de fleste tilfælde til at være tale om udgaven med tre blæsere, der er tale om. Dén udgave jeg selv har, kan jeg i al fald sige god for: Den støjer ikke.
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 06-December-2006 kl. 16:40 |
Jeg kan tydeligt høre mit, både fra computeren og sengen (hvor jeg har 2,7 meter til fra TV'et), og der er to blæsere i det. Jeg kan også høre strømforsyningen mere, jo mere lys der er på billedet.
Men jeg kunne også tydeligt høre mit gamle CRT TV summe...
Redigeret af Naiera - 06-December-2006 kl. 16:40
|
 |