|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
StoreCC ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 04-December-2006 kl. 14:22 |
Jeg ejer et mediecenter med et Hauppauge HVR 1300 som tv-kort og et Nvidia FX 500 som grafikkkort. Ved tv-sening og -optagning gennem mediecentret (via VGA-udgang) er billedet grumset og af dårlig kvalitet, og det vil jeg gerne have lavet om på. Har prøvet et DVI-kabel, men det blev næsten værre. Ved nu ikke, hvilken af delene der skal evt. skiftes. Har overvejet et grafikkort med HDMI, men vil det hjælpe? Har også lige købt Selector, men ved ikke hvordan den skal forbindes med mediecenteret for at opnå det bedste billede.
|
|
![]() |
|
chag ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Fandt en artikkel fra Microsoft der beskriver, hvordan man optimerer billede kvaliteten i Windows Media Center. Du kan downloade Whitepaper herfra: http://www.microsoft.com/whdc/device/stream/MCEvid.mspx
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Prøv at søge i dette forum, der er mange indlæg om emnet... Flere eksempler: http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=3 Det principilet bedste er at kunne holde signalet digitalt hele vejen fra modtagelse til præsentation på skærmen.... Fejlen kan ligge i begger "ender", tv-kortet, grafik-kortet/tv, men også dårlige codecs... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
StoreCC ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Tak for forslagene. Jeg prøver dem af, når jeg en gang får tid til det. Hvis der er andre, som kan bidrage med forslag, så kom gerne med dem - alt har interesse
|
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Den største synder ved dårligt billede i MCE er efter min erfaring tv signalet. Mediacenter er langt mere følsom over for fejl/støj i signalet end hvis man bare ser på almindeligt tv. Sørg derfor at have kvalitets antenneledning og evt spiltter. og hvis det heller ikke løser problemet kan en god antenneforstærker være nødvendig |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |