|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Øerne ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-November-2006 Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 02-December-2006 kl. 01:30 |
Hej.
Inden jeg køber en receiver vil jeg gerne have nogle råd. - Onkyo TX-SR674E pris ca: 6000 - Yamaha RX-V1600RDS pris ca: 8000 De begge 2 vil dække mit behov opkonventere signal til min LCD. Hvad er for og imod og hvad vil I foretrække. Højtalerne som skal bruges Audiopro Image. |
|
![]() |
|
nubus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
Hej Øerne,
Yamahaen er netop erstattet af RX-V1700. Den og Onkyoen har alle været i test i AreaDVD med konklusionen af Yamaha sejrer suverænt, mens Onkyo leverer en positiv overraskelse. I Audio 10/2006 testede de Onkyoen, Denon AVR-2307 (som ikke har de videofunktioner du ønsker) og Sony STR-DA3200 ES. Du bør lige se på Sonyen - den er billigere end Onkyo og er måske bedste køb af alle. I testen står den dog til at være dyrere, men det har siden ændret sig så Sonyen nu kan findes til 640 EUR. Audio tog også RX-V1600 ind - og den slagtede hele bundet, men det er også lidt en anden prisklasse. |
|
Tivoli One
|
|
![]() |
|
Øerne ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-November-2006 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej Nubus Tak for dit indlæg og dine links. jeg skal mødes med min ven i morgen, så han kan oversætte det for mig "han er halvtysker" mig og tysk er som nat og dag, men jeg forstår da nogle ord. Sony STR-DA5200ES ligner en kampvogn eller en bunkers fra anden verdenskrig. "ikke negativt ment" men da jeg læste om den, blev jeg meget overrasket og tænkte, at det er lige den jeg søger. Men jeg har ikke hørt hvordan den spiller. Hvordan er lyden fra den? Ang. Onkyoen, så vil det være den billigste af dem alle, som jeg har kik på. Ved at købe de andre får jeg så det mere for pengene "skal bruge det i mange år". Yamaha RX-V1600RDS har jeg hørt og den spiller godt men, modellen RX-V1700RDS vil koste det samme 8000 kr og har vundet en del priser som du nævner. Hvad er jeres erfaring med de nævnte modeller?
|
|
![]() |
|
nubus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
Hej igen,
Bemærk at det ikke er Sony STR-DA5200 ES men 3200 ;-) Du har dog ret i at dens "æstetiske vandfaldsdesign" ikke just er skønt at skue. På den anden side har Onkyoen knapper nok til en spillehal, Denonen har greb der virker for små (som forben på en kænguru) og Yamahaen er faktisk ikke sølv men gylden. Derfor må det jo blive den sorte Yamaha - konevenlig ![]() Du kan gå ind på http://babelfish.altavista.com/ og gratis få oversat hele sider fra tysk til engelsk. Du kan jo prøve det. Skal vende tilbage til dig med erfaringerne på Denon AVR-2307 - har lige bestilt en. Redigeret af nubus - 02-December-2006 kl. 23:06 |
|
Tivoli One
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Nubus. Fik du din Denon AVR-2307? Mange tak for dine links, de var til stor hjælp. Jeg grublede længe over Onkyo'en og så faldt jeg over yamaha'en til 7000 kr. den ser lækker ud og spiller godt. Valget blev Yamaha RX-V1600. Så det næste bliver kabler til højtalerne og receiveren, men jeg går en tur i HIFI-klubben og finder det jeg skal bruge. Det var en jungle at finde rundt i alle de receiver og højtalere. Mvh Øerne |
|
![]() |
|
René Nygaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Jeg h
|
|
![]() |
|
René Nygaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Jeg har netop købt en denon avr 2807 - er super tilfreds!!
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hej René Tillykke med din denon AVR 2807 jeg havde også et kik på den. Den fik meget gode anmeldelser.
Mvh Øerne |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |