recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal et MCE altid stå tændt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal et MCE altid stå tændt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal et MCE altid stå tændt?
    Sendt: 28-November-2006 kl. 12:44

Hejsa

Jeg står mellem at skulle vælge fx en Sony HX920 eller en variant af MCE (primært for at få EPG). Men MCE er så vidt jeg kan forstå en helt "almindelig" PC med tvkort. Men vil det sige at man skal lade det stå tændt...altid? Hvis der skal stråm til en HD, bunkort, harddisk osv. kan det da ikke være billigt?

Men måske har Windows MCE måske indbygget en speciel form for "standby" det gør at det meste i PC´en slukkes?

Mvh
Anders

Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2004
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 14:07

Hej Anders

Både Ja og Nej

Du sætter den til at optage, og trykker på "sluk" på din remote, hvilket så (alt efter indstilling) bør få din maskine til at gå i Standby.

Når det så er tid til optagelse, lyser "REC" på din mce, og det bør være alt, du kan selvfølgelig også høre en HD, men det bør under normale omstændigheder ikke føre til at hele systemet står tændt på fulde hørm.

Efter optagelse, bør den gå helt i standby igen, hvis du altså ikke har aktiveret systemet selv, for f.eks. at se anden optagels, hørt musik, eller været  ude på WWW.

Men har du en alm. optager, skal den jo også leve af noger når den optager et tv pgr. for dig.

Mvh.

Jesper

Til top
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 14:12

Lyder godt. Det er klart at den skal tænde mere eller mindre ved optagelse. Det jeg var bange for var at den skulle stå helt tændt for at kunne optage og ikke kunne nøjes med stanby i ventetiden.

Redigeret af anderskj1 - 28-November-2006 kl. 14:12
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af anderskj1 anderskj1 skrev:

Hvis der skal strøm til en HD, bunkort, harddisk osv. kan det da ikke være billigt?

Men måske har Windows MCE måske indbygget en speciel form for "standby" det gør at det meste i PC´en slukkes?

Ja det meste af pc'en bliver sat på 'laveste glød'. Når min egen HTPC i står i standby, har jeg målt den til at bruge ca. 5-7w.

Med god hilsen

John
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 08:18

Det er desværre ikke helt så nemt som udtrykt her. MCE kan ganske rigtig god finde ud af at få PCen ud af Standby eller Dvale (Hvis der er S3 strømstyring i den), men den kan ikke finde ud af at slukke igen. Der findes værktøjer der skulle løse problemet, men jeg har aldrig fået det til at virke.

Det ser ud til at det fungerer væsentligt bedre i Vista

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det er desværre ikke helt så nemt som udtrykt her. MCE kan ganske rigtig god finde ud af at få PCen ud af Standby eller Dvale (Hvis der er S3 strømstyring i den), men den kan ikke finde ud af at slukke igen. Der findes værktøjer der skulle løse problemet, men jeg har aldrig fået det til at virke.

Det ser ud til at det fungerer væsentligt bedre i Vista

Øhh, hvad mener du, vil den ikke gå i dvale igen eller hur?

Mit system virker fint, er den i dvale før optagelse, optager den i semi dvale, og går så helt i dvale igen når optagelse er slut - no problemos.

mvh.

Jesper

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 09:14

Jeg har tre maskiner som alle havde MCE installeret. Ingen af dem ville gå hverken i dvale eller standby efter optagelse eller hentning af programguide. HVER morgen stod de og spillede på fuld skrue. Når jeg kikkede i loggen kunne jeg med sikkerhed se at det eh*.* (MCE2005) der havde sat liv i maskinen, og der var ingen fejl i loggen der evt. skulle have forhindret eh*.* i at lukke efter sig.

Nu har jeg installeret Vista på to af dem, og de sover fint når jeg står op

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 10:32

Min maskine fungere også fint med dvale/vågne op igen. Det er straks værre med mit display, som virker alt efter hvordan vinden blæser, når den først har været sat i dvale een gang. Men maskinen starter/går på standby som den skal, uden at jeg har pillet ved noget.

Dog skal det siges, at der har været problemer med det. Men det er tilsyneladende også løst, uden min indgriben.

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 10:34
Hvor tit slukker i dem så 100%.. altså så den ikke bare går i dvale?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Hvor tit slukker i dem så 100%.. altså så den ikke bare går i dvale?

Faktisk aldrig, kun efter WIN update osv.

P.S. (1) har ikke problemer med display

P.S. (2) Jeg skal prøve at se efter hvordan min maskine er sat op mht. til dvale, og power knap på remote, og Power knap på maskine, men virker det gør det altså. Den går enda i dvale, hvis jeg ikke bruger den i lang tid uden problemer.

Mvh. Jesper

Til top
brilleabe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2004
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 17:31

Mit mce har kørt i et år og går i dvale uden problemer - vågner når der skal optages eller hvis jeg logger på via remote fra andre computere, f.eks fra arbejde.

(mht strømforbrug er dvale det samme som sklukket)

Jeg har sat den op til at gå i stand by efter 5 minutter (den gør det kun hvis den ikke bliver brugt) og dvale efter 30.

Så det kan altså lade sig gøre!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 17:38

Jeg må på den igen!

Kan være en af de updates der er installeret, har løst problemet. Havde ellers lige vænnet mig til at slukke på kontakten inden jeg gik i seng

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu