|
Farver fra Nvidia Shield, optimal opsætning |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 06:48 |
Jeg synes farverne fra min Shield virker underligt flade i det når jeg ser programmer via Netflix eller Youtube. Selve opsætningen er blot sat til standard og signalet kører gennem en Denon AVR4300 (passthrough ) til mit LG 65B6 (isf lys).
Er der andre der har set tilsvarende og har i anbefalede billed indstillinger?
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du skal have mere knald på farverne skal den indstilles til RGB. Problemet er så får du problemer med HDR.
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
Ok, altså i Shield'en går jeg ud fra. Prøvede lige men synes det var lidt svært at se forskel.
Hvad er det i Shield'en der gør farverne fladere? MinStofa box gennem Denonen ser fin ud på samme HDMI indgang på TV'et og Netflix via TV'et ser også godt ud. |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
Der er to ting du kan ændre i Shielden. Color space hvor du kan prøve at sætte til fuld istedet for automatisk og sætte RGB 8 bit istedet for YCBCR 10 bit mener jeg.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |