recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield TV - output forsvundet...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield TV - output forsvundet...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield TV - output forsvundet...
    Sendt: 01-Juni-2017 kl. 19:38
Jeg har en Nvidia Shield TV 16Gb (2015) - fungeret perfekt indtil videre (relativt kort tid).

Jeg havde installeret SPMC (XBMC-fork rettet mod Shield) og i forbindelse med et par spøjse fejlmeddelelser i forbindelse med opstart af dette, valgte jeg at genstarte boksen.

Efterfølgende har der ikke været noget signal på fjernsynet fra boksen. Jeg har afmonteret netværkskabel, prøvet med andet HDMI-kabel samt anden HDMI-input på fjernsynet - ingen forskel.

Boksen lyser som den plejer - og kan tvangsnedlukkes ved at holde fingeren på powerknappen i et vist antal sekunder - ved efterfølgende genstart er der dog ingen ændringer - lys i selve boksen, men der kommer ikke noget output via HDMI.

Er det en kendt problemstilling og er der nogle forslag til at få boksen op at køre igen?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 23:07
Jeg har forsøgt en factory reset uden held. Tilslut controller via USB, tilslut HDMI, tilslut power og hold A+B inde på controlleren - det giver dog ikke adgang til nogen menu og der kommer stadig ikke noget output på skærmen.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2017 kl. 02:11
-> Unplug all the cables and keep the device off for good 2-3 minutes.
-> Plug the Power cable, controller through USB (Wired) and Ethernet cable to the ATV. Do not connect HDMI cable.
-> The device will power on. Keep it idle for about 5 minutes and keep tapping A button on the controller. Continue tapping for about a few seconds.
-> Now leave the device is this state without the HDMI cable for good 15 to 20 minutes and plug the HDMI cable.
-> See if the ATV displays any output
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2017 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

-> Unplug all the cables and keep the device off for good 2-3 minutes.
-> Plug the Power cable, controller through USB (Wired) and Ethernet cable to the ATV. Do not connect HDMI cable.
-> The device will power on. Keep it idle for about 5 minutes and keep tapping A button on the controller. Continue tapping for about a few seconds.
-> Now leave the device is this state without the HDMI cable for good 15 to 20 minutes and plug the HDMI cable.
-> See if the ATV displays any output
Har ikke nærlæst hele tråden, men ser ud til folk får en ombytning:

Mvh. JørgenT
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2017 kl. 13:25
Har prøvet de forskellige teknikker, men kan slet ikke få kontakt til boksen. Har så chattet med den globale Nvidia support og de mener det er et hardware issue. Skal se, hvad jeg kan finde på kvitteringsfronten (har købt den ny/brugt af den oprindelige køber) og så står den måske til en ombytning - og ellers har det været et pænt dyrt serie-afsnit og en times for-sjov-spil med kæresten :-(
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu