|
Tv størrelser |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Februar-2017 kl. 18:20 |
Hello
Jeg har et tv på 55" jeg har en projektor på 92" Når jeg går rundt i diverse butikker hvor der er tv ser 55" tv uhyggelige små ud, det er selvfølgelig fordi det er et stort sted og der er mange større ting i butikken og som omgiver tvet. Derhjemme ser mit 55" jo rimeligt stort ud. Nå grunden er at jeg tænker nogen gange om jeg skal lade projektoren og 55" tvet lade livet for et 65" tv oled fra sony måske, hvis de bliver gode. Så tænker jeg at når jeg ser et 65" tv i en butik så synes jeg ærligt talt det ser lidt lille ud. Så spørgsmålet er til jer der er gået fra et 55" til et 65" tv og har erfaring med at ha den størrelse hængende derhjemme Virker det meget stort og en del større ift. Et 55" og synes inat med 65" det nu er lige tilpas og rigeligt stort. |
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er gået fra 55 til 65, og det tog lige 10 min. så havde man vænet sig til det. Det komme vel også an på hvor stor ens stue er, min stue er 8*4 m , så det virker ikke voldsomt. jeg har også en 92" projektor, så nogle gange tænker jeg hvor stort ens fjernsyn skal være for at man helt skipper projektoren.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Vi har netop for en uge siden skiftet fra 55" til 65". Det gjorde vi udelukkende pga. 55" så meget lille ud i vores nye hus, hvor vi har fået ca. 1½-2 meter længere til TVét, i forhold til det gamle hus. 55" har stået på et bord i stuen siden midt december 2016 hvor vi flyttede, og indtil for en uge siden. 65" er sat op på væggen. Vi har ikke på noget tidspunkt følt (i den uge vi nu har haft det), at 65" er for stort, eller virker forkert. Tværtimod synes vi det passer helt perfekt ind. At det så samtidig blev et skift fra et Samsung KS7005 til et B6V OLED, det gjorde bestemt ikke tingene værre, tværtimod.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Der er 2 regler vedr. størrelse på TV.
1: Et TV kan ikke blive for stort. 2: Ved tvivl om størrelsen, se 1.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Man får en del kommentarer, når man fortæller andre at man har et 65" TV. Nogle siger 10 cm afstand pr tomme, men det hænger slet ikke sammen i dag. Tror det afhænger af hvad folk bruger det til. Et TV må ikke være for stort, da det bare er til at orientere sig ved. En billedfremviser kan derimod ikke blive stor nok.
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
En billedfremviser, er det ikke et program?
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Huh....?
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det er hvad jeg hører fra alm folk. Et TV skal ikke være stort.
Jeg mener at hvis man derimod anvender det til at se film på, kan det ikke blive for stort. |
|
![]() |
|
Så kald det filmfremviser |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
Lille tv og projektor er måske vejen frem så
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1704 |
Det er bare en mental blokering. Engang var 28" stort, så blev 40" stort, så blev 50" stort og nu er det 65+" der er stort. Det varer bare et øjeblik. De er alle sammen for små når det kommer til stykket.
|
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
|
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |