|
Aktive højtalere til Squeezebox? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
JesperDB ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2017 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Februar-2017 kl. 08:50 |
Hej :)
Jeg har en del af de gode gamle Squeezebox Duet liggende, som jeg gerne vil have sat op forskellige steder i huset. Men jeg mangler nogle højtalere til dem, der gerne må opfylde disse krav: - Skal være aktive - Skal være relativt kompakte, have et neutralt design og gerne hvide - Skal tænde og slukke automatisk (dvs skal ikke bruge strøm, når de ikke modtager noget) - Skal altid starte på line input (fx har nogle af de nye højtalere det med at starte i en anden mode end sidst man slukkede for dem). - Skal selvfølgelig ikke koste noget ;) Nogle forslag? Tak. Mvh Jesper
Redigeret af JesperDB - 24-Februar-2017 kl. 08:51 |
|
![]() |
|
JesperDB ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2017 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.tweak.dk/review/Argon-Audio-Octave-5A/2642/1/1
http://audioengineusa.com/Store/Powered-Speaker-Systems/A2-plus-Powered-Desktop-Speakers Audioengine A5
Redigeret af JesperDB - 25-Februar-2017 kl. 09:00 |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Jeg bruger selv Argon Octave A5 med en Chromecast audio, og har tidligere brugt squeezebox touch. Og jeg er rigtig glad for højtalerne. Problemet er bare at de er taget ud at sortimentet, så den sidste mulighed er er demo sæt. [URL= ]https://www.hifiklubben.dk/tilbudstorvet/stockitem_435_argoct5awh//URL]
Med mindre der kommer noget nyt. |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Tak for tippet :)
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Hvorfor ikke også kikke efter et par squeezebox radio's ?
Dem har jeg 4 stående af - badeværelse, kontor, børnenes værelse
|
|
![]() |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Et alternativ til de Argon er Audioengines A5 - dem har jeg brugt i køkkenet sammen med en squeezebox og nu en chrocast igennem en del år efterhånden. De leverer en ret god lyd til musik.
|
|
![]() |
|
Jeg har allerede et par stykker Radio, samt en Boom. Ville egentlig gerne have flere, men de er blevet lidt svære at få fat i.
|
|
![]() |
|
Tak for tippet, de er dog ikke til at finde. Virker dens auto power on/off fint nok? Hvor meget strøm bruger de i standby?
Redigeret af JesperDB - 25-Februar-2017 kl. 09:01 |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Der er også Audio pro Addon T14. De er lidt dyrere end de andre modeller, men Elgiganten kører af og til kampagner på dem. (1600-1800 kr) http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hojttalere/ADDONT14WH/audio-pro-addon-t14-aktive-hojttalere-hvid Audioengine A5+ har kun Auto standby. Dvs. at de skal tændes manuelt. Scansonc laver også en model der tænder selv. Men det virker ikke nær så godt som på Argon Octave a5
|
|
|
![]() |
|
Og jeg kan endda se, at det Octave 5a demo sæt, som linkede til tidligere. Er versionen med fjernbetjening. Det betyder ikke, at man kommer til at bruge den. Men bare at højtalerne er den nye version, der husker den sidste anvendte volume. Så man kan nøjes med at skrue op og ned på kilden i stedet for. :)
|
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Jeg har kun de gamle Audioengine A5 (ikke +), og jeg har ikke målt standby strømmen. De giver dog en hørbar lyd når de går i standby (lidt som et stik der bliver trukket ud).
|
|
![]() |
|
Ja de slukker selv. (Standby) Men kan de vågne fra standby af sig selv, når man starter afspilning af musik.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |