|
Hvad er det jeg venter på ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dark_Helmet ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2017 kl. 22:12 |
Hej
Jeg har i nogle år kørt med dette setup. TV: panasonic-tx-p50vt30y Receiver: Marantz SR7005 Blu-Ray: Playstation 3 HTPC: En windows pc Det hele er sat sammen med HDMI kabler sådan her: TV <-> Receiver (i ARC) Playstation3 -> Receiver-> TV HTPC -> Receiver-> TV Det har sådan set altid kørt nogen lunde, men der har altid været lidt knas med med at fange lyden, fra de forskellige kilder. Det er altid et problem hvis jeg starter med at tænde Receiveren, og så TV'et bagefter. Så sker der det, at Receiveren selvfølglig tænder først. Så starter TV'et, som kommer med billede efter nogle sekunder. Men ingen lyd fra receiver. (der er lyd fra TV'et hvis jeg skruger op for den) Hvis jeg omvendt, tænder TV'et først, og venter til der er kommet billede på. Og så starter Receiveren bagefter - Så giver Revieveren, efter nogle sekunder, et ekstra "click" hvorefter lyden kommer fint igennem. Jeg har googlet mig lidt frem til at det her click, nok er nogle Relæer der slår til inde i receiveren. Det er ikke noget der kommer fra højtalerne. Hvad er det for et signal receiveren venter på, som den aldrig får hvis det bliver startet i den forkerte rækkefølge ? |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lyder da lidt som noget "handshake" relateret, eller?
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Dark_Helmet ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Hej Jacobe Tak for responsen :) OK, ja, det er måske lidt det jeg har på fornemmelsen. Måske endda at TV og Reveiveren når at handshake for tidligt, men på et forkert grundlag, inden TV'et er helt startet op. Jeg leger lidt med idéen om at droppe ARC forbindelsen, og kører lyden ud for sig, måske via den optiske udgang. Men synes bare det er lidt øv, når nu det i teorien bør virke fint.
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Vi havde også lidt handshake-bøvl med vores receiver, og mistænkte for lange kabler, men valgte blot at køre billede helt udenom den og siden har vi ikke haft problemer :) Men ja, det er da lidt øv når HDMI i teorien er så smart, at det ofte driller.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |