recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er det jeg venter på ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er det jeg venter på ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dark_Helmet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dark_Helmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er det jeg venter på ?
    Sendt: 12-Januar-2017 kl. 22:12
Hej 

Jeg har i nogle år kørt med dette setup.

TV: panasonic-tx-p50vt30y
Receiver: Marantz SR7005
Blu-Ray: Playstation 3
HTPC: En windows pc

Det hele er sat sammen med HDMI kabler sådan her:
TV <-> Receiver (i ARC)
Playstation3 -> Receiver-> TV
HTPC -> Receiver-> TV

Det har sådan set altid kørt nogen lunde, men der har altid været lidt knas med med at fange lyden, fra de forskellige kilder. 

Det er altid et problem hvis jeg starter med at tænde Receiveren, og så TV'et bagefter.
Så sker der det, at Receiveren selvfølglig tænder først.
Så starter TV'et, som kommer med billede efter nogle sekunder. Men ingen lyd fra receiver. (der er lyd fra TV'et hvis jeg skruger op for den)

Hvis jeg omvendt, tænder TV'et først, og venter til der er kommet billede på.
Og så starter Receiveren bagefter - Så giver Revieveren, efter nogle sekunder, et ekstra "click" hvorefter lyden kommer fint igennem.  
Jeg har googlet mig lidt frem til at det her click, nok er nogle Relæer der slår til inde i receiveren. Det er ikke noget der kommer fra højtalerne. 

Hvad er det for et signal receiveren venter på, som den aldrig får hvis det bliver startet i den forkerte rækkefølge ?

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 23:23
Lyder da lidt som noget "handshake" relateret, eller?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Dark_Helmet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dark_Helmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 13:44
Hej Jacobe

Tak for responsen :)
OK, ja, det er måske lidt det jeg har på fornemmelsen.

Måske endda at TV og Reveiveren når at handshake for tidligt, men på et forkert grundlag, inden TV'et er helt startet op.

Jeg leger lidt med idéen om at droppe ARC forbindelsen, og kører lyden ud for sig, måske via den optiske udgang.
Men synes bare det er lidt øv, når nu det i teorien bør virke fint.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 14:24
Vi havde også lidt handshake-bøvl med vores receiver, og mistænkte for lange kabler, men valgte blot at køre billede helt udenom den og siden har vi ikke haft problemer :) Men ja, det er da lidt øv når HDMI i teorien er så smart, at det ofte driller.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu