recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: Højttalere virker kun delvist
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp: Højttalere virker kun delvist

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: Højttalere virker kun delvist
    Sendt: 18-November-2006 kl. 16:43
Jeg har et 5-1-kanals home cinema system med 5 stk. højttalere og en sub (front L, front R, back L, back R og center).

Jeg har lidt problemer med front R, som driller mig. Når jeg tager fronten af højttaleren kan jeg se at den er bygget op med to minde højttalere i toppen til alm. lyd og så en større højttaler lidt længere nede til den mere basagtige lyd. Problemet er, at der ikke komme lyd ud af denne nederste "bashøjttaler" (men det virker fint i de øverste små højttalere) - der er ingen problemer i modsatte side (front L).

Jeg opdagede fejlen for en uges tid siden og skiftede så phonokablet mellem TV og receiver - phonokablet havde det ret dårligt kunne jeg se, det kunne stort set skilles ad med fingrne. Nå, men jeg satte så et nyt og bedre phonokabel i og vupti, så var der lyd i bashøjttaleren også!

Nu er problemet desværre opstået igen og nu hjælper det ikke at skifte kabler - hvad kan der være galt og er der nogen af jer herinde der har et løsningsforslag?

På forhånd tak.
Til top
Skovtrold Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2005
Sted: Denmark
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 18:02

Hej

Det lyder mere som om du har enten en defekt enhed eller løse forbindelser i højtaleren. Prøv at ryste højtaleren let. Hvis det giver lyd, så skal du have fejlmeldt højtaleren og få den repareret. Er der stadig garanti på?

Hvilket system er det at du har?

JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 19:20

Hej og tak for dit indlæg!

Højttaleren er en Jamo E-550 som er købt for knapt 1½ år siden, så jeg håber da at der er garanti på endnu.

Jeg prøvede lige at ryste lidt med den og vende bunden i vejret mv. og pludselig spillede den igen lige som den anden højttaler som virker fint.

Nu har jeg ikke så meget forstand på det tekniske i en højttaler, men det tyder vel på en eller anden form for løs forbindelse?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 19:25

Det er ganske sikkert bare en forbindelse der skal loddes, enten på selve enheden eller på Lowpass filtret.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 19:37
Ok, tak for hjælpen. Selvom højttaleren nu spiller fint, så bør man vel gå ind i forretningen med den og bede dem om at få det ordnet - så jeg ikke kommer til at stå i en dum situation når garantien er udløbet og problemet evt. vender tilbage igen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 19:42

Ja, eller lav det selv, det er en meget lille operation.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu