recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik planer inspiration/guide
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik planer inspiration/guide

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eagle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Akustik planer inspiration/guide
    Sendt: 03-Juni-2016 kl. 23:43
Hej Recordere

Jeg er lige flyttede i en ny lejlighed, og synes min nye stue har en del mere rum klang end min gamle. Da jeg alligevel ikke har noget at hænge op på væggen på nuværende tidspunkt, tænker jeg det kunne være en god ide med nogle akustik plader.

Jeg leder derfor efter inspiration til hvad jeg skal gå efter, og hvad jeg vil få mest ud af. Det er også vigtigt det ikke direkte er grimt at se på J

Min stue:

Der er plads på væggene, hvor der er mål på skrevet. Her tænker jeg at et par store/mellem store paneler måske er smartest, i stedet for en masse små. 

Her er hvad jeg selv har kiggede lidt på:

http://www.thomann.de/dk/eq_acoustics_spectrum_studio_tile_50l_grey.htm?ref=search_rslt_EQ+Acoustics+Spectrum+Studio+Cloud_252511_7

Men er dette det rigtige materiale at gå efter, vil det være nok til at give mit rum en bedre klang?

På forhånd tak Smile

Panasonic G10E 42
logitech z-5500
playstation 3 80GB
WDTV
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 14:34
Hej Eagle,

Det nemme svar er nej....
Det er nemlig svært at give en løsning, når man ikke kender problemet......

Man kan sige meget klogt om de plader du henviser til, og de vil sikkert kunne ændre på de akustiske forhold hjemme hos dig. Problemet er bare, at ingen rigtigt ved, om de hjælper lige netop på dit problem.

Lidt generelle muligheder:
Akustikloft, gulvtæppe, diffusorer i "spejlpunkter" på væggen, basabsorbere i hjørnerne, reoler med bøger.
Men: Gør dig selv en tjeneste - få målt stuen inden du går i gang - så ved du, hvad der er "galt"

Hilsen Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu