|
tv2 sport via boxer pixelerer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
njesp ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Marts-2016 kl. 17:02 |
Jeg har to fjernsyn, hvor det det ene pixelerer billedet/dropper lyden ret meget af tiden på det ene af de to. Begge bruger Boxer CI+. Det er samme antennestik der bruges, når jeg tester de to fjernsyn.
Det ene er Samsung ue32c6715us fra 2011. Det er det der pixelerer. Det andet er et Sony KDL40R553BAE fra i år. DEt virker perfekt. Jeg er med på at det nye understøtter DVB-T2 og det gamle ikke gør. Men burde det ikke bare betyde at der ikke blev vist noget overhovedet? Nogen bud på forklaring på årsagen til forskellen? Mvh Niels
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uden du skriver yderligere, så vil jeg tro, at modtage forholdene er for ringe. Hvad har du af signal styrke og kvalitet.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Har du en Chromecast siddende i tv'et?
|
|
![]() |
|
njesp ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Ja.
Faktisk er der en i begge tv.
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Fjern den fra det tv der skaber problemer og se om det ikke bliver bedre.
Min storebror havde præcist samme problem (lige præcis og kun med TV2 sport), udfald og pixeleringer. Og vi skiftede alle antenne kabler i vægge, stik udtag, kabler, vi satte forstærker op, alt sammen uden ændring. Vi testede med andet tv alt var perfekt 100% signalstyrke og super signal to noise. Vi fandt til sidst ud af det skyldes hans Chromecast som sad bagpå tv'et og antenne indgangen åbenbart ikke er skærmet godt nok. Derfor prøv at fjern chromecasten se om det ikke virker. Hvis det gør køb et hdmi forlænger kabel og sæt chromecasten langt væk fra antenne indgang. Redigeret af fiskerendk - 28-Marts-2016 kl. 20:00 |
|
![]() |
|
![]() ![]() Det var Chromecasten der var problemet. Uden Chromecast, perfekte billeder på TV2 Sport. Det viser sig en nyere Chromecast (hænger i ca 20 cm kabel, hvad den gamle ikke gør), generer signalet noget mindre. Men også den nyere Chromecast genererer lidt. Mange tak for hjælpen. ![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |