recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tv2 sport via boxer pixelerer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tv2 sport via boxer pixelerer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
njesp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér njesp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: tv2 sport via boxer pixelerer
    Sendt: 28-Marts-2016 kl. 17:02
Jeg har to fjernsyn, hvor det det ene pixelerer billedet/dropper lyden ret meget af tiden på det ene af de to. Begge bruger Boxer CI+. Det er samme antennestik der bruges, når jeg tester de to fjernsyn.

Det ene er Samsung ue32c6715us fra 2011. Det er det der pixelerer.

Det andet er et Sony KDL40R553BAE fra i år. DEt virker perfekt.

Jeg er med på at det nye understøtter DVB-T2 og det gamle ikke gør. Men burde det ikke bare betyde at der ikke blev vist noget overhovedet?

Nogen bud på forklaring på årsagen til forskellen?

Mvh Niels
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 17:47

Uden du skriver yderligere, så vil jeg tro, at modtage forholdene er for ringe.
Hvad har du af signal styrke og kvalitet.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 17:51
Har du en Chromecast siddende i tv'et?
Til top
njesp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér njesp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 19:28
Ja. 

Faktisk er der en i begge tv.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 19:58
Fjern den fra det tv der skaber problemer og se om det ikke bliver bedre.
Min storebror havde præcist samme problem (lige præcis og kun med TV2 sport), udfald og pixeleringer.

Og vi skiftede alle antenne kabler i vægge, stik udtag, kabler, vi satte forstærker op, alt sammen uden ændring.
Vi testede med andet tv alt var perfekt 100% signalstyrke og super signal to noise.

Vi fandt til sidst ud af det skyldes hans Chromecast som sad bagpå tv'et og antenne indgangen åbenbart ikke er skærmet godt nok. Derfor prøv at fjern chromecasten se om det ikke virker. Hvis det gør køb et hdmi forlænger kabel og sæt chromecasten langt væk fra antenne indgang.

Redigeret af fiskerendk - 28-Marts-2016 kl. 20:00
Til top
njesp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér njesp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 20:47
SmileSmile

Det var Chromecasten der var problemet. Uden Chromecast, perfekte billeder på TV2 Sport. 

Det viser sig en nyere Chromecast (hænger i ca 20 cm kabel, hvad den gamle ikke gør), generer signalet noget mindre. Men også den nyere Chromecast genererer lidt. 

Mange tak for hjælpen.

SmileSmile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu