Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Spejdermann
Ny bruger
Oprettet: 04-November-2006
Status: Offline
Point: 8
|
Emne: Aflivning omkring myte vedr. Sony V32A10 Sendt: 04-November-2006 kl. 20:49 |
Hey folkens..
Skal blot have svar omkring et lille spørgsmål der vedkommer det TV der hedder Sony KLV V32A10, da jeg overvejer ret kraftigt at købe det.
Spørgsmålet: Kan jeg sætte min computer skærm til så jeg kan bruge selve tv'et som computer skærm (Mener det hedder PC Input)
Har nemlig læst mig frem på den ene hjemmeside at den HAR, og på den anden IKKE HAR..
Så jeg er forvirret.. HJÆLP MIG!

|
 |
Spejdermann
Ny bruger
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 13:37 |
Slet ingen der hurtigt kan svare mig på dette?
|
 |
champ001
Bruger
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Denmark
Point: 50
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 14:20 |
Det kan du godt gøre via HDMI indgangen på tv'et dvs. du skal have en DVI udgang på dit grafikkort ellers kan du ikke gøre det, men hvis du vælger den nye udgave af V'eren altså KDL-32V2000 så kan du forbinde den via alm. VGA skærm stik som sidder på de alm grafikkort
Denis
|
 |
hsj
Bruger
Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Vejle
Point: 112
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 14:28 |
Du kan vel tilslutte en pc til faktisk talt alle fladskærme. Men hvor godt resultatet bliver, kan så diskuteres.
Det som mange taler om er om den kan lave 1:1 pixelmapping, altså om den kan vise en computer opløsningen på fladskærmen uden at trække i den. Dette emne er blevet diskuteret uendeligt mange gange her i forummet.
Såvidt jeg husker, så skal du ikke regne med at sony'en er fantastisk på dette område.
|
 |
Spejdermann
Ny bruger
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 18:05 |
Okay.
Gav lidt mere afklaring omkring dette..
Var inde og kigge på det der hedder KDL-40V2000, altså 40"eren...
Og virkede ikke som noget der var værd at gå efter, kvalitetsmæssigt. Men om så 32"eren er pænere, ved jeg ikke.. Men indtil videre holder jeg til at købe det der hedder KDL-V32A10.
Så det i en af Sony's centre, og de viste alle de her forprogrammerede slide-shows med billeder som Sony selv havde lavet til selve formålet.
Og kunne forestille mig at der var gjort noget ved dem, så det så endnu bedre og skarpere ud end normale billeder..
Men er der så meget forskel på de billeder af SUPER kvalitet til den kvalitet man ser når man bare ser almindelig tv???
Det er der nok, da det ene er billede og det andet direkte live billeder, men er forskellen så stor at man slet ikke kan leve med det??
Undskyld, det blev lidt langt..
|
 |
champ001
Bruger
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 19:46 |
Spejderman: 40V2000 er en super skærm til pengene, ja det kan godt være at der er nogen som mener noget andet herinde i forumet, men jeg holder stadig fast i min mening.
Hvilket af centrene har du set den i? For jeg så den i Hellerup her forleden dag i Sony Centret og der viste de alm. kabel tv på den, det klarede skærmen rigtig godt, men klart 32'eren stod bedre fordi det var en mindre skærm størrelse (billede flade) i forhold til 40'eren
Denis
|
 |
Spejdermann
Ny bruger
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 20:24 |
champ001 skrev:
Spejderman: 40V2000 er en super skærm til pengene, ja det kan godt være at der er nogen som mener noget andet herinde i forumet, men jeg holder stadig fast i min mening.
Hvilket af centrene har du set den i? For jeg så den i Hellerup her forleden dag i Sony Centret og der viste de alm. kabel tv på den, det klarede skærmen rigtig godt, men klart 32'eren stod bedre fordi det var en mindre skærm størrelse (billede flade) i forhold til 40'eren
Denis
|
Så det i Merlin i Lyngby centeret, og det var ikke særligt skarpt i forhold, til f.eks. et samsung der var ved siden af..
Men det var også i 40 tommeren, så tror det tæller lidt med..
Men ahr "desværre" forelsket mig lidt i Sony jeg har kigget på hele tiden.. så der er vel ikke andet end at se det i levende live, og så ellers tage sig sammen til at betale de 10 kilo det nu koster..
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 20:48 |
Spejdermann skrev:
Så det i en af Sony's centre, og de viste alle de her forprogrammerede slide-shows med billeder som Sony selv havde lavet til selve formålet.
Og kunne forestille mig at der var gjort noget ved dem, så det så endnu bedre og skarpere ud end normale billeder..
Men er der så meget forskel på de billeder af SUPER kvalitet til den kvalitet man ser når man bare ser almindelig tv???
|
Ja - der er KÆMPE forskel på slide shows med billeder i HD og så almindelig tv kigning - det kan overhovedet ikke sammenlignes.
For det første er billederne statiske, altså ingen bevægelser til at sløre billedet, for det andet er det i en helt anden opløsning end almindelig TV, for det tredie er det høj kvalitets billeder med super farver, ingen støj osv. osv.
Du kan overhovedet ikke bruge disse slide shows til at vurdere billedkvaliteten med. Ikke engang en super DVD afspilning kommer i nærheden af denne kvalitet.
Du må ind og kigge og få dem til at vise både almindelig analog tv samt almindelig dvd-afspilning
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
champ001
Bruger
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 20:55 |
Jamen mig bekendtså har Merlin ik et Sony Center, jeg syntes du skulle prøve et af Sony Centrene dvs. den i Lyngby eller den i Hellerup, der har jeg bedsterfaring, syntes ik atMerlin eller Fona for den sags skyld har styr på de ting, prøv at tage ud et sted hvor de kender deres produkter bedre end Merlin eller Fona.
|
 |
Spejdermann
Ny bruger
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 20:58 |
champ001 skrev:
Jamen mig bekendtså har Merlin ik et Sony Center, jeg syntes du skulle prøve et af Sony Centrene dvs. den i Lyngby eller den i Hellerup, der har jeg bedsterfaring, syntes ik atMerlin eller Fona for den sags skyld har styr på de ting, prøv at tage ud et sted hvor de kender deres produkter bedre end Merlin eller Fona. |
Er for en god skyld orden, heller ikk' gode venner med Fona, eller Merlin, Større rodebutik skal man da lede længe efter..
Men da jeg alligevel var derinde skulle man da være et skarn og se om de ikke havde noget man kunne bruge..
Men er så heldig at, der lige er åbnet et Sony Center i Hillerød hvor jeg bor, så smutter forbi der på onsdag og ser havd de kan tilbyde..
|
 |
Spejdermann
Ny bruger
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 20:59 |
spawn skrev:
Spejdermann skrev:
|
Ja - der er KÆMPE forskel på slide shows med billeder i HD og så almindelig tv kigning - det kan overhovedet ikke sammenlignes.
For det første er billederne statiske, altså ingen bevægelser til at sløre billedet, for det andet er det i en helt anden opløsning end almindelig TV, for det tredie er det høj kvalitets billeder med super farver, ingen støj osv. osv.
Du kan overhovedet ikke bruge disse slide shows til at vurdere billedkvaliteten med. Ikke engang en super DVD afspilning kommer i nærheden af denne kvalitet.
Du må ind og kigge og få dem til at vise både almindelig analog tv samt almindelig dvd-afspilning
|
Regnede sådan set heller ikke med det.. Se posten ovenover så ser du havd jeg har tænkt mig at gøre omkring at se på den ægte vare..
|
 |
champ001
Bruger
|
Sendt: 06-November-2006 kl. 21:05 |
Jeg var forbi Sony Centert i Hillerød, syntes ikke de havde mange modeller men det skyldes nok at de lige har åbnet her for nygeligt
|
 |