recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ud af standby via USB keyboard?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUd af standby via USB keyboard?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Emne: Ud af standby via USB keyboard?
    Sendt: 06-November-2006 kl. 01:19

Hej Chris

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Kan det passe at man ikke kan komme ud af standby med et trådløst USB tastetur? 

Nej, jeg har også et MS trådløst MCE tastatur på min pc og jeg kan godt få den ud af standby.

Når min pc står i standby kan jeg 'vække' den ved at trykke på tasten med 'halvmåne' symbolet. Alle de øvrige taster reagere pc'en ikke på.

Tilsvarende kan jeg sætte den i standby ved at trykke på samme tast. Virker dette på din pc?

Min bios er sat til S1+S3 i opsætningen, hvis det skulle have betydning.

Med god hilsen

John
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 19:24

Jeg har samme problem med min. Endnu værre er, at det har virket, og jeg aner ikke hvad jeg har ændret

Hvis jeg bruger tænd/sluk knappen på kabinettet, så kan jeg godt få den ud af standby, og så starter den op med mit login, og jeg skal skrive adgangskode. Det har den heller ikke gjort før.

Redigeret af Kandersen - 06-November-2006 kl. 19:25
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 23:32

hmm nu du siger det, så kan det sgu godt være noget om det der med MS eget hardware. Jeg købte nemlig en fjernbetjening og IR modtager (begge dele samlet) for at teste det sådan til at starte med. Og jeg er lige ved at tro, at det faktisk virkede, inden jeg sluttede det til.

Nu har jeg istedet et OrigenAE kabinet med display og ir modtager i. Bruger dog stadigvæk MS fjernbetjeningen. Men kan stadigvæk ikke få den ud af standby, medmindre jeg trykker på tænd/sluk knappen.
Jeg skal dog lige har rodet med det VFD, for software mæssigt kan jeg nemlig sætte den til at tænde/slukke for computeren.. Og det er måske det der skal til, med det her display.

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 11:42

MS egen IR-modtager og MCE keyboard fungerer fint med S3 (og S1) for mig.

Det kan være, at installation af "MCE Standby Tool" kan hjælpe jer (søg på nettet) - den kan nemlig sætte nogle værdier i registreringsdatabasen, som relaterer sig til at vække maskinen med PS/2 og USB-enheder.

/bantam

/lars
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

I min bios kan jeg kun vælge enten S1 eller S3. Jeg har valgt S3. Jeg kan sgu ikke lige gennemskue havd det kan være.

Jeg har efterfølgende kigget lidt nærmere på min bios-opsætning, og kunne se at der også er en indstilling for 'wake on usb' eller noget lignende som er 'enabled' (efter hukommelsen - er ikke hjemme ved pc'en i øjeblikket)

Jeg har ikke installeret "MCE Standby Tool" (viste ikke at det fandtes)

Det virker med MS IR-modtager, fjernbetjening  og MCE keyboard.

(Til gengæld virker retur fra standby ikke med mit alm PS2 keyboard... )

Redigeret af Joho - 07-November-2006 kl. 13:32
Med god hilsen

John
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 13:35

S1 og S3 er blot to forskellige former for standby stillinger, hvor S3 er mere strømbesparende end S1. Princippet er dog det samme mht. til at vække den til live igen.

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 22:21

Mht. options i MCE Standby Tool:

(jeg uddyber et par af valgene til indstillinger, da de kan være af interesse for flere - sortér selv lidt i det)

Jeg har valgt følgende indstillinger (kan sikkert ikke overføres direkte til andre MCE-systemer, men kan måske inspirere) som gør, at jeg kan bringe maskinen ind og ud af standby med fjernbetjeningens Power/standby-knap og med MS-tastaturets PC-standby-knap ("måneknappen"). Min PS/2-mus kan (og skal) ikke vække PC'en:

MCE Standby Tool-instillinger:

Sleep state: S3 - Standby (i min BIOS er S3 enabled og wake-on-USB er enabled). 

USB: Enable USB S3 Resume=YES; Disable selective USB suspend=YES; USBBIOSHACKS=YES;

Devices: Kun hak i "HID compliant mouse" (der skal nok eksperimenteres med indstillinger for "Devices")

Install: Jeg har valgt at installere tool'et (kører i systray)

eHome: eHome restart[Always start eHome at resume=YES]; Start location[Default(do not force)=YES]

Reboot: Force reboot[Do not force reboots=YES]; Autologon[Enable autologon=YES]

Recording: Enable recording monitor=YES

Debug:Enable log options=YES; Log task lists=YES; Standby delay=5 sec.; Delay before starting eHome=5 sec.

Jeg havde problemer med at PC'en nogle gange crashede->reboot, når den skulle vende tilbage fra standby. Dette meførte ofte en "Tuner not available" eller lign., hvilket igen betød, at en planlagt optagelse blev mistet (det ser ud til at MCE ikke kan lide at reboot'e indenfor 5 minutter før en optagelse (bruger Hauppauge PVR150MCE LP TV-tuner m/ nyeste drivers)).

Jeg gættede på, at rodproblemet KUNNE skyldet at display-driveren ikke håndterede at gå til standby korrekt og aktiverede derfor "Debug: Standby delay=5 sec." og problemet var løst...

Dernæst observerede jeg, at der ved opstart af MCE kunne optræde "sort skærm" i MCE og gættede på et resume-fra-standby-problem - måske igen med display-driveren og satte "Debug: Delay before starting eHome=5 sec." og problemet var løst...

Jeg har et nVidia 6200 AGP-kort og bruger v.78.01 display-driver; alle andre versioner fungere meget dårligt.

Udover disse indstillinger har jeg sat Kontrolpanel/Strømstyring/Systemstandby="Efter 15 min." (og de andre options til "Aldrig").

Håber, at dette kan hjælpe andre med både USB og standby-problemer.

/lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu