|
Egen antenne kontra Yousee |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||||||||||
Raskolnikov ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-December-2014 kl. 13:53 |
|||||||||
Jeg overvejer virkelig også at prøve at sætte en inddørs antenne op og dermed droppe Yousee. Jeg er dog i tvivl om hvor god billedekvaliteten er med en indørsantenne i forhold til Yousee…
Det ser ud som om bitraten er lavere på DVB-T ? http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1274258458
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||
Ja, modtager man selv, så får man en lavere kvalitet end ved andre leveringer, der er for mange kanaler på for lidt plads, til at det kan være bedre. |
||||||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
|||||||||
Artiklen er ikke helt ny, men om det reelt ændrer noget ved jeg ikke.
Har selv skrottet yousee tidligere på året og modtager DR´s kanaler via den billigste loft-antenne jeg kunne finde og jeg kan ikke se forskel... Da jeg bor 10 km fra Hadsten senderen og højt i terrænet er jeg heller ikke specielt udfordret mht. modtageforhold, situationen kan være anderledes for dig. Måske bor der nogen i nærheden der allerede modtager på samme vis som du overvejer som du kan snakke med ?
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||||||||
Kvaliteten på egen antenne er såmænd udmærket. Kan ikke se forskel på antenne og Stofa signal. Faktisk virker det som om Stofa ind imellem hakker, men det kan også være boxen der laver unoder. Havde en Triax 505 box tidligere, som er en meget stabil box til antenne.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
Ras_K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
|||||||||
@Raskolnikov
Vi har både YouSee og DVB-T (FTA, gratiskanaler). Ved målinger med DVBViewer (og VideoReDo) her i juleferien er jeg kommet frem til følgende: YouSee: HD-kanalerne ligger på ca. 8 Mbps og SD-kanalerne ligger på 4-5 Mbps. DR DVB-T (FTA): HD-kanalerne ligger på ca. 6 Mbps og SD-kanalerne ligger på ca. 2 Mbps. Det lader således til at bitraten er uændret ifht. oktober 2013 (beskrevet i dit link fra Flatpanels). YouSee bruger konstant bitrate (CBR). DR DVB-T bruger variabel bitrate (VBR). Det er min oplevelse, at SD kvaliteten på DVB-T ikke er for god. Målingerne synes at bestyrke dette. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|||||||||
Ja, når man modtager selv, så får man den dårligste kvalitet. Har bedre bitrate på den IP-TV modtager jeg bruger til UKTV. |
||||||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||||||||
Det er så også gratis at modtage fta kanaler via egen antenne.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
miaj ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 467 |
|||||||||
Text-to-speech function is limited to 100 characters Hmmm syntes just ikke de gratis med den licens vi har her i landet
![]() |
||||||||||
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Jow jow, brødet og smørret koster også i butikkerne. Koster ikke noget at hente på gåfod, men koster lidt mere med bus.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|||||||||
NU sender youSee SD kanalerne med MPEG2, medens Boxer anvender MPEG4 komprimering. Boxer har presset mange kanaler ind i DVB-T muxerne - 3 og 4, medens der over 60% mere kapacitet i Boxers DVB-T2 muxer - 5 og 6. Når Boxer sender TV2 i SD over DVB-T, er det udelukkende for også at kunne levere til kunder med (meget) gamle fjernsyn. Det er naturligvis meningen, at alle kvalitetsbeviste seere skal tune den version, der sendes over DVB-T2. I flere tilfælde sendes der også her i HD. Man kan ikke på rimelig måde sammenligne bitraten for CBR og VBR+statmux. Det er ganske meget bedre at anvende VBR end CBR, men det er nok rimeligt at sige, at Boxer er gået til grænsen især for SD kanalerne. Man kan især ikke direkte sammenligne med youSee, hvor langt de fleste kanaler sendes som HD. Lars ![]() |
||||||||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
Raskolnikov ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
|||||||||
Hej. Jeg overvejer kraftigt at skifte fra Yousee til Boxer. Dels fordi det er billigere, men også fordi vi ikke ser andet end DR og meget kidt TV2. Nogle der har taget springet? :) Jeg har kig på denne indendørsantenne, men mon det er nok? https://www.avxperten.dk/digital-stueantenne/dvt-t2-antenne-ultra-tynd-sort.asp Dem der kun har indendørsantenne, oplever I udfald af nogen art? |
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Om antennen kan bruges kommer helt an på forholdene, så det er ikke bare ja eller nej. |
||||||||||
|
||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |