recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR NetTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR NetTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Emne: DR NetTV
    Sendt: 04-November-2006 kl. 17:51

Hej.

Kan DR's Net TV på en måde, komme med i MCE's menu?  På Samme måde som f.eks. Sputnik er?

Hilsen

Plouger

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 14:07

Nej ikke i øjeblikket

Jeg har skrevet det til DR som et ønske... jo flere som ønsker det så kan det jo være at de laver det

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 15:06

Er det ikke noget, som I selv kan fixe i software?

Jeg bruger ikke MCE, men jeg kan f.eks. rimeligt nemt streame dr.dk tv udsendelser i VideoLan - VLC Media Player (hvor jeg ligeså nemt kan gemme streamen på HDD, eller real-time re-encode til noget andet end ASF). DRs streaming platform virker umiddelbart meget åben, så man kan integrere den i whatever software pakke man nu har lyst til. 

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 15:41

Det er alene live-tv det omhandler, det er også arkivet af udsendelser...

Det geniale ved sputnik løsningen er at man reelt gør brug af en web-applikation med HTPC-funktioner...

Websiderne er tilpasset til at se på afstand (store typer) og kan betjenes med en remote alene

Det er reelt en anden type HTPC-løsning, med et centralt arkiv og live-tv mulighed...

Det smarte ville være hvis passede bedre sammen med den øvrige HTPC-applikation...

Har også prøvet den løsning med VLC og fået til at optage (det var dog www.streamtv.dk)  i et forsøg på at kanaler modtaget via nettet sidestillet med kanaler modtaget via TV-kort....

Altså ideen skulle være, at det var underordnet, hvordan man modtog tingene, men kun et brugerinface...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu