recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket tv kort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket tv kort?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket tv kort?
    Sendt: 02-November-2006 kl. 00:11

JEg har mig nu en del grej til overs og vil bygge min en MCE. Har en E6600, noget P5B bundkort osv manglæer bare en tv kort.

Jeg har TDC, og lige købt en selector. Så bruger både analog og digital da alle kanaler jo ikke er på selectoren.

Hvad anbefaler i af TV kort til mig?

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 01:44

HVR-1300 fra Hauppauge

Det er både analogt og digitalt. Jeg kan dog ikke huske om MCE kan køre med begge dele på een gang.. Der er vist noget knas der.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 02:35

ok har lige laest om Hvr 1300 og det faar daarlige karakter de steder jeg laeser, men synes ogsa det ser ud som om det ikke vil virke med en selector da det er DVB-t eller misforstaar jeg?

Rene

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 06:47
Man kan få en selector til at køre ind på et tv kort via s-video, altså via scart udgang 2 på selectoren.

Til det kan man faktisk bruge en del forskellige kort som jo skal passe til mediacenter fra microsoft hvis det er det du vil bruge. Det behøver man jo ikke da der er alternativer som mange bruger.

Men jeg syntes du skal købe et kort med hardware encoder/decoder, fordi det virker uden at belaste CPU særlig meget og i praksis ikke volder problemer med optagelser selvom om man bruger sin HTPC til andet.

Så et kort som feks hauppauge pwr 150  eller bedre 500 med 2 tunere kan være ret godt (læs  det rigtige) såfremt man satser på at anvende sin selector som hoved kilde.

Hvordan er kvaliteten fra en selector brugt på denne måde? Det er godt, rigtig godt faktisk, hvis man sørger for at bruge ordentlige kabler for sammenkobling. D.v.s.  dobbeltskærmede  s-videokabler og et godt afskærmet converter scartstik med metalhus og omskifter for ind/out . (pris 200 samlet, mærke   clicktronic hos av.connection - 5 meter - Kan sikkert fåes endnu bedre, sådan er det altid.) Selector skal stå på s-vhs før det virker.

Læg mærke til at jeg har beskrevet en løsning der kører med en selector!

For ellers er det jo også værd at overveje firedtv,  hvor du bruger en firewire indgang og ikke et tvkort. Men så kan man ikke få en så problemfri løsning ud af det, kvaliteten er så til gengæld muligvis endnu bedre. Men det koster også langt mere.

Ken

Redigeret af Ken_T - 02-November-2006 kl. 07:18
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

ok har lige laest om Hvr 1300 og det faar daarlige karakter de steder jeg laeser, men synes ogsa det ser ud som om det ikke vil virke med en selector da det er DVB-t eller misforstaar jeg?

Rene

Ok, så misforstod jeg det du mente med analog og digital.
Selectoren er godtnok digital, men det er analogt ud fra selectoren og til tvét

Hvis du skal ha en integreret selector løsning, så skal du prøve FireDTV. Jeg har desværre kun selv læst om den, men det er såvidt jeg kan forstå, det som kommer tættest på en fuld selector løsning i MCE.
Så snart jeg får tid/mulighed for det, så vil jeg afprøve denne løsning, da jeg mener det må være det mest reelle man kan komme i nærheden af.

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

JEg har mig nu en del grej til overs og vil bygge min en MCE. Har en E6600, noget P5B bundkort osv manglæer bare en tv kort.

Jeg har TDC, og lige købt en selector. Så bruger både analog og digital da alle kanaler jo ikke er på selectoren.

Hvad anbefaler i af TV kort til mig?

\René

Ingen idé, og jeg ved ikke om det er MCE certificeret, men kik på TerraTech Cinergy 1200DVB-C det kan tage TDC signalet og med en kortlæser har du de kanaler du betaler for.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 12:22
Det er vigtigt at det man laver kører problemfrit. Som mål har man at det fungerer sammen med xp media center, men mange løsninger virker ikke tilfredsstillende og mangler f.eks. undertekster.

Så kan man anvende andre løsninger såsom DVBwiever eller andre media center lignende tv programmer, som ikke altid er lette at installere.

Det er faktisk sådan at hvis man satser på den bedst opnåelige kvalitet og kun tænker i de baner, så får man samtidig forærende nogle problemer der kræver extra ordinære løsninger der alligevel ikke virker helt som de skal.

Og den bedste kvalitet i dag er alligevel ikke HDTV, men noget andet.

Så min mening er, at man måske er bedre tjent med noget der er knap så skarpt og opløst, men som så til gengæld ikke driller, men bare virker. Feks selector løsningen, hvor der er undertekster og oversigtsprogrammer indbygget i løsningen.

Og man skal nok heller ikke hysterisk holde fast i xp media center selv om det er flot. Det er let at støde ind i problemer med programmet hvis man laver noget ekstraordinært, og der er for lidt kontrol. Syntes jeg! Der er ikke arbejdet nok med programmet. Det er godt med almindelige tv kort. Men det er elegant og det ser godt ud. Unægteligt.

Ken

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 12:32

Læs her.

http://dvb.perch.dk/DVB.php

Denn pakke passer perfekt il TDC kabel og MCE

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=163320

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 12:46
Selector er DVB-C.. ikke DVBT
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 13:40
Ja, hvor vil du hen med det?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 13:20

Hej allesammen

Sorry jeg først skriver nu men har ikke kunne logge på af en eller anden grund.. :) I må også undskylde af nogen af mine spørgsmål er uden æ,ø og å, da jeg nogen gange skriver fra en U.S maskine.

1: Synes sku det er svært at finde ud af. har læst mig til at jeg ikke både kan få mine analoge kanaler og digitale kanaler igennem MCE right?

2: Så hvis nu jeg acceptere at jeg tager mine digitale kanaler kun min skærm. dvs. forbinder min skærm med scart stik fra selector. Så kan jeg vel bruge den analoge udgang på selectoren og feks gå ind i et kort som Pwr 500 og så fra mit gfx kort til tv via vga?

3: Jeg kan kun få det digitalt hele vejen hvis jeg bruger sådan et fire DTV kort osv ikke?

4: Hvis jeg nu feks havde et PWR500 og kun ville bruge selector så skal jeg som I skriver vel forbinde med scart til S-vhs stikket bagpå, eller kan jeg gøre dette lige meget hvad? For hvis jeg kigger på det hybridkort 1300 så er det kun DVB-T ikke? Ret mig hvis jeg misforstår.

5: Hvis man sagde jeg har selector og vil kun bruge dette kan man så smide kabel herfra til pc og fra pc til skærm. så skærm er forbundet direkte til selector med scart så man kan se tv uden pc kører, og så have et scart mere til htpc hvis man skal optage osv. Når man kører fra selector til htpc kan man så skifte via remote til htpc og gemme den remote til selector væk og kun bruge det andet?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 14:41
Masser af problemstillinger 

Nå, men det der hybridkort HVR 1300, har både en analog og en dvb-t tuner, men har man kabeltv er det lidt svært med den dvb-t tuner  fordi kabeltv hos tdc og stofa bruger dvb-c. Så hellere en firetv løsning end at skulle skifte kabel eller hvad man nu gør.

Og man kan ikke bruge både digital tuner og digital tuner på samme tid i media center. Og så er der jo undertekstproblemet så man måske skal have fat i noget helt andet end xp media center.

Du kan kun få et "digitalt signal hele vejen" med firedtv hvis du også har dit tv eller skærm tilsluttet digitalt, i dit tilfælde via DVI. Sub-d eller vga udgangen er analog.

Skal du kun bruge selector kan du have udgang 1 sluttet til tv via et scart kabel direkte og den anden udgang kan så via en anden scartforbindelse med s-video kabel gå til et tv kort. (s-video ind) Det scart man skal bruge skal være et scart med omskifter, men faktisk skal man også have lyd ud, hvorfor et scartconverter stik med omskifter og af god kvalitet. Clicktronic har et til 100kr, men køb i så fald et sæt med et godt s-video kabel. (prisen) Og selectoren skal stå på s-video for et sinal ud med s-video, hvilket forringer ens TV der helst skal bruge RGB.

Der er nogen der syntes at en selector model er en lidt ringe løsning, men det ser faktisk godt ud og der jo den der fede programoversigt på en selector. (EPG) Det er præcist det der er problemer med i f.eks. firedtv løsningen og det ser alligevel ikke lige så godt ud som selector modellen.

Men xp media center er ikke så ligetil med mindre man kører med analoge kort. Det kan man så bøvle meget med, så jeg bruger det ikke. Har det, men bruger det ikke. Men det er jo elegant.

ken

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu