recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K TV
    Sendt: 03-Januar-2016 kl. 18:01
Har udskiftet tossekassen med et 4K TV (LG 65UF950V); men mit medieacenter kan kun 1080p. Så et nyt grafikkort må der til. Er der nogen der kender et kort der har følgende karakteristika:
Opløsning: min. 3840x2160
Interface: PCIEX16 (3.0)
GPU: Helst nVidia
Køling: Fanless, eller lydløs
Udgange: HDMI Version 2.0
På forhånd tak:-)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4832
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 18:34
Hej.

Jeg mener kun der i øjblikket er to nVidea grafikkort der understøtter HDCP 2.2.
Et GeForce GTX 960 med sin GM206 har i et stykke tid kunne afspille HDCP 2.2.
Den anden er den nye GTX 950 som også er bygget op omkring GM206.
Men Peter fra nVidea support skulle i denne tråd have skrevet ' NVIDIA does not currently support 4k protected content.'

https://forums.geforce.com/default/topic/845270/geforce-900-series/gpus-with-hdcp-2-2-support/

Men vi kan altid håbe at det kun er et spørgsmål om tid?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 03-Januar-2016 kl. 18:37
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 19:58
Eller brug DP porten i et 950/960 og smid den her på http://www.guru3d.com/news-story/club3d-offers-displayport-1-2-to-hdmi-2-active-adapters-at-4k-60-hz.html. Glem indtil videre carstens kommentarer omkring protected content. De eneste der reelt leverer 4K materiale er netflix i øjeblikket, og der bruger man helt klart app'en på TV'et selv. Problemet er ikke det beskyttede materiale men i det hele taget at kunne få et 60hz 4K billede fra en computer over til et TV med kun HDMI. - OG tjek liiiiige efter om HDMI portene i TV'et overhovedet er hdmi2.0! - det er på ingen måde sikkert! Der er ganske få producenter der angiver det nogen steder, og de fleste anser IKKE en computer som en appliance der skal kobles til TV'erne og der er ingen 4K bokse reelt på markedet, da der heller ikke er noget indhold at smide over på det. Alt det er typisk allerede inkluderet i TV'ets app-installationer.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 20:27
Hej.

Jeg har hidtil læst at at displayport-1-2-to-hdmi-2-active-adapters kun virkede sammen med
Skylake motherboard. Og det så vil være motherboard fabrikanten der skal licensere HDCP 2.2. og implementere det.

Det ved jeg ikke om du kan bekræfte?

Den adapter du nævner findes på Amazons hjemmeside. Men er Temporarily out of stock.

http://www.amazon.com/Club3D-Displayport-1-2-HDMI-CAC-1070/dp/B0194F1MY4

Ved du om der overhovedet er blevet leveret nogen?

Hilsen Carsten.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 20:39
prøv i steet at kigge i de danske shops - de har været på lager i december 2015
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 21:06

Tak.

Men som vidt jeg kan se er den den danske forhandlere har en HP. Hvor der ikke står noget om HDCP 2.2?

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=1038218&type=hardware

Mens den Club3D du startede med at linke til skulle have HDCP 2.2:
Club3D offers DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 Active Adapters at 4K-60 Hz

http://www.guru3d.com/news-story/club3d-offers-displayport-1-2-to-hdmi-2-active-adapters-at-4k-60-hz.html

Hvem ville i dag købe en DVD player uden HDCP på HDMI udgangen?

Lige som, hvem vil i morgen købe en PC med HDMI 2.0 udgang uden HDCP 2.2?

4K Blueray afspillere er lige om hjørnet.

Hilsen Carsten.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 21:43
hvorfor i himlens navn finder du et HP varenummer når du skal lede efter et Club3D? du påstår selv du kan læse ikke?
Club3D's vare er denne http://www.club-3d.com/index.php/products/reader.en/product/displayport-12-to-hdmi-20-uhd-active-adapter.html - og har et varenummer der hedder cac-1070

Prøv at bruge det på edbpriser.dk og se hvad du så finder.

Og ja - det kan godt være 4K BD-afspillere er på vej og at vi får "hele 35" film i år i formatet, men det ændrer bare overhovedet ikke på at producenterne generelt ikke på nogen som helst måde er fremsynet. Der er "importafgift" på enheder med HDMI - og er sikker på at den er større med hdmi2.0 så hvordan holder man BOM nede så de opnår den størst mulige fortjeneste? ved at bygge med "dårligere specs"

Jeg tror folk er fløjtende ligeglade med hdmi portene. Der er færre og færre der forsøger at smide en PC på et TV. Det er bokse til specifikke formål der vinder mere og mere frem.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 22:56
Hej.

Jeg har prøvet at Google lidt. Her er hvad jeg umiddelbart fant ud af.

På club-3D hjmmeside for CAC-1070 opgives den som 'Repeater for HDCP 1.3 and HDCP 2.2'

http://www.club-3d.com/isotope/c/cac-1070_en-8e45aea1.pdf

Det  forstår jeg som at man skal have en HDCP tramsmitter et andet sted. Sansynligvis på motherboardet eller i grafikkortet?

Er der nogle der kender en motherboard eller grafikkort producent der har eller er i gang med licensere HDCP 2.2. og implementere det?

Her er et link til et skrift om Mapping HDCP to DisplayPort fra 2012.

http://www.digital-cp.com/files/static_page_files/BEF45177-1A4B-B294-D0A757DC5CEA3612/HDCP%20on%20DisplayPort%20Specification%20Rev2_2.pdf

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 03-Januar-2016 kl. 22:57
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 00:12
Takker for indsatsen. Jeg vil udforske

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 09:48
Skriv meget gerne hvad du finder ud af, da jeg også er interesseret i 4K grafikkort lydløs og gerne low profile:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 10:53
grafikkortet er transmitteren - det er derfor den er aktiv! (altså det reelt er en boks der laver signalændringer!!) Du laver jo teknisk set en "ændring" af signalvejen da du går fra en DP protokol til en hdmi protokol, og selvom det er digitalt hele vejen så er implementeringerne af hdcp forskellige i de to protokoller, og det er det den sørger for at ændre, så det er ikke bare en "adapter", men i virkeligheden mere en signalkonverter. Det er jo det det hele drejer sig om "end-to-end HANDSHAKE". HDCP betyder at vejen mellem afspilningsenhed og visningsenhed (TV) skal være "ubrudt" og det er man så nødt til at "fuske" sig ud af når man ændrer fra en port(protokol) til en anden.

@BJUR - de nye geforce 950'ere kan køre fanless på grund af det meget lille strømforbrug - og der er vist allerede et par LP udgaver på markedet. prøv at lave lidt søgninger på edbpriser.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 14:06
Hvis man blot ønsker en "adapter" som kan klare 3840x2160 / 60 Hz / 8bit / 4:4:4 Så kan jeg oplyse at Club3D adapter klare det til UG.

EDIT: Jeg var noget i tvivl om det nu faktisk også leverede 4:4:4 og fik hjælp her Panasonic Full RGB 4:4:4

Redigeret af janLp - 28-Januar-2016 kl. 14:10
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu