recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion MD 8800/8808 - erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion MD 8800/8808 - erfaringer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HabenW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Medion MD 8800/8808 - erfaringer?
    Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 18:41
Jeg har fornylig købt sådan en computer - den var nedsat til kr. 6.000 i den lokale Aldi. Jeg købte den mest, fordi den har dual core, mange tilslutningsmuligheder mm, og jeg regner med, at den bl.a. skal bruges til videoredigering.
Se evt. beskrivelse her: www.medion.com/dk/flash/md8800

Men den er jo også anvendelig som HTPC. Jeg har netop i dag installeret Tv Tool på den for at kunne se signalet på mit TV - og sammen med den medfølgende fjernbetjening virker det glimrende - altså set med mine HTPC-uerfarne øjne.
Der er DVB-T, og det virker glimrende.

Men som sagt: jeg har ikke megen erfaring med HTPC, så derfor:
Har andre brugere her på forum erfaring med Medion MD 8800 (eller 8808) - og er der noget, jeg bør være opmærksom på?

Redigeret af HabenW - 28-Oktober-2006 kl. 18:42
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 16:15
Jeg har også købt den samme pc og er vældig glad for den. Jeg har rodet en del med den for at finde ud af hvilke muligheder den har. Jeg er sådan set ganske tilfreds med PowerCinema som medfølger (bortset fra at det er lidt langsomt, men har alligevel haft lyst til at prøve et andet TV program.
Derfor var det jo nærliggende at forsøge med Windows Media Center. Det er dog ikke problemløst. Den er ikke vild med at finde kanalerne og slet ikke det analoge. Jeg har forsøgt med begge de to hardwareindstillinger der er på TV-kortet, men det fungerer ikke optimalt. Hvis du er glad og tilfreds med PowerCinema er det jo ikke noget problem.

Standby og Dvale funktionerne virker ganske fint og computeren går eks. i standby uden at nogen blæsere eller andet kører videre. Sådan var det ikke på min gamle pc, men her virker det fint.

Selve computeren larmer ikke ret meget, men det synes desværre harddisken gør. Den er jeg ikke imponeret af.

Kortlæseren bliver sur hvis man bare tager kortet ud uden at lukke vinduet med kortets indhold.

Hvad angår ledige pci-slots kunne jeg da godt lige have brugt en enkelt eller to mere. På den anden side kan man jo få hvad som helst som usb nu om dage, så det går jo nok.

Det er bare lige sådan nogle småting jeg har lagt mærke til. Er der andet du vil høre om erfaringer med, må du jo lige sige til.

Redigeret af lunge - 29-Oktober-2006 kl. 16:18
Venlig hilsen
Jan
Til top
HabenW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 16:24
Hej;

1000 tak for det grundige svar!

Et par "tillægsspørgsmål":

• Det lykkedes dig rent faktisk at installere Windows Media Center? Interessant mulighed, synes jeg. Jeg får næppe brug for de analoge kanaler, så den begrænsning kan jeg leve med.
  • Bruger du TvTool til at overføre signalet til TV - eller er der en smartere metode?
  • Jeg har bemærket nogle "bølgelignende" forstyrrelser i DivX-videoerfiler. Har du oplevet tilsvarende?

Jeg er enig i dine øvrige betragtninger. Jeg har monteret en ekstra harddisk, og den er også højrøstet. Men til gengæld er selve computeren langt mere tyst end den forrige, som den skulle afløse. Og så var jeg rigtig godt tilfreds med den pris, jeg skulle betale!

Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 18:28
Jamen det var da så lidt. 

Jeg har en dejlig stor pc-skærm, så jeg overfører ikke billedet til tv. Jeg har dog leget med det en enkelt gang og her brugte jeg da scart-udgangen bagpå. Det fungerede helt perfekt og uden ekstra software.

Nej, jeg har ikke oplevet nogle fortyrrelser i divx filer. Er det når du sætter PowerCinema til at afspille filmene eller et helt tredje program?

Mht Media Center så hører jeg meget gerne om dine erfaringer hvis du bliver fristet til at prøve det. For mig er der flere ting der driller. Selvom de digitale kanaler er fundet, kan den sagtens finde på at sige at der intet signal er. I starter havde jeg også problemer med at få lov til at optage noget. Selvom jeg havde et klart og tydelig og rigtig fint billede, påstod Media Centeret at der intet signal var. Underligt.

Jeg glemte iøvrigt tidligere at nævne en ting jeg synses der er lidt belatende ved pc'en. Jeg synes ofte programmer - som jeg ellers aldrig før har haft problemer med - går ned. De vil hverken lukke ned fungere før computeren er genstartet. Jeg får i disse tilfælde tit den der boks med om jeg vil sende en rapport om problemet eller ej. Det er lidt trættende.

Ellers er jeg som sagt godt tilfreds med det meste.

Jeg blev dog ene anelse skuffet over at der ikke er noget display-gejl øverst på kabinettet som det ellers også er vist på den side du henviser til, men det er jo nok bare pjat.

Er du forresten opmærksom på at der findet en del opdateringer til maskinen på Medions hjemmeside:  MD8808

Redigeret af lunge - 29-Oktober-2006 kl. 18:29
Venlig hilsen
Jan
Til top
HabenW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 18:49
Jeg vil kigge lidt på de forskellige ting, når jeg får tid.

DivX-drilleriet sker i PowerCinema - ellers ikke.

Jeg har faktisk også haft nogle mystiske småfejl - f.eks. kan det ikke lykkes mig at installere Paint Shop Pro 9.0 - som er mit foretrukne værktøj til mange opgaver. Samme CD lader sig fint installere på andre maskiner...

Jeg vil også kigge lidt på opdateringerne. Dét er jo altid spændende :-)

Igen: tak for svar!
Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2005
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 21:03
Jeg så den pc i en lokal Aldi og blev fristet af pris og udstykning. Men er der en programguide i det PowerCinema for analoge (og digitale) kanler, ligesom fx i Windows MCE? Er der ellers noget i PowerCinema, I mener mangler eller man ikke kan klare sig uden?
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 21:14
Der er programguide for de digitale kanaler - ikke for de analoge.

PowerCinema minder en del om Media Centeret og fungerer ganske fint. Jeg kunne godt savne at ens optagelser får navne efter programguiden. Det gør de desværre ikke. De får et meget langt filnavn som dette: 2_20061028_0800_20061028_2000.mpg og det kan derfor være lidt svært at holde styr på ens optagelser.

Kunne måske også savne at Sputnik kan integreres som i Media Centeret.
Venlig hilsen
Jan
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu