|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
krc_ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 12:03 |
Hej Jeg vil gerne have hjælp til at købe en HTPC eller anden lille pæn pc. |
|
Mvh
Kristian Carøe |
|
![]() |
|
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Jeg er selv utroligt glad for mit Antec Fusion kabinet, og det er nævnt i flere tråde her på sitet og generelt på nettet som et af de oplagte valg til en htpc. Hvis du køber det ved SHG kan du selv vælge indmad og få dem til at samle det for 450 kroner. Når du har kortet i forvejen burde du kunne sætte en hel htpc med virkelig god performance sammen for mellem 5- og 6000 kr. Sig til hvis du skal have hjælp til at vælge komponenter for jeg har lige sat en sammen der virker perfekt. Link til kabinettet: |
|
![]() |
|
/Torben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Jeg har en x-one (købt i Aldi) på baggrund af bl.a. den ret positive anmeldelse her.
Det er den eneste media center PC jeg har haft, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Mht. ydelsen har den ingen problemer med at leve op til mine ønsker og behov. Selve Microsoft Media Center softwaren er rimelig smart til det meste. Men går der kludder i et eller andet - fx sådan at dine billeder, musik eller videoer vises flere gange (eller slet ikke) synes jeg det er vanskeligt at rette. Jeg kan kun give dig to råd mht. hardwaren på basis af mine egne, sparsomme erfaringer: 1. gå efter en søjsvag model eller placer den i et andet værelse (det sidste gir dog problemer med fjernebetjeningen!). Hvis du skal have dit media center stående i nærheden af hvor du opholder dig mens du ser tv, vil jeg råde dig til at lægge meget stor vægt på om den er støjsvag. Min x-one støjer lidt for meget efter min smag, selvom den vistnok ikke er specielt larmende. 2. køb en med en stor harddisk eller med firewire eller sata, så du kan tilslutte en eksterne harddisk. Jeg er overrasket over så få film man faktisk kan have liggende på harddisken, når der samtidig skal være plads til billedalbumet og lidt musik. /Torben |
|
![]() |
|
/Torben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Jeg tror også jeg ville vælge en model med digital TV-kort, hvis jeg skulle købe i dag.
/Torben |
|
![]() |
|
krc_ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Mikkel > Blæret kabinet. Vil du prøvet at sammensætte en htpc med det kabinet og indmad og tage højde for at min kort kan komme i ? Så evt skrive listen til mig herinde eller skriv hvis du har spørgsmål inden du laver listen. Jeg er faldet helt af på hvad hardware der passer til hvad osv.... på forhånd tak
Torben > Tak for input, er lige ved at læse anmeldelsen af din maskine :) |
|
Mvh
Kristian Carøe |
|
![]() |
|
Doee ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Ja, støjfaktoren er nok det primære. Lidt mærkeligt, at der er lavet og stadig laves mediacentre med Pentium D serien, da det er en af de mest varme (=støj) udviklende processorer, der er produceret. Det er ikke hensigtsmæssigt eller realistisk, så gå uden om den. Selvom det er lykkes at lave den støjsvag, udvikler den så meget varme, at hardwaren har en mere begrænset levetid. Og så kræver den meget luft og plads omkring sig. Gå efter en bærbar Pentium processor, der er nok det bedste. En skam, AMD ikke erobrede HTPC markedet med deres 35W processor, men det skib er jo nok sejlet udviklingsmæssigt. Jeg er selv løbet ind i pladsmangelproblemet. Faktum er, at harddiskplads/optagelsesformatet overhovedet ikke passer sammen indenfor det her område eller pcområdet generelt. Det ville passe sammen, hvis standarden, var at der optages i Divx eller anden mpeg4 format. Men enhver pc kan selvfølgelig tilsluttes en ekstern harddisk via en simpel og billig USB-IDE konverter til omkring 100 kr. Jeg har haft et program kørende til automatisk at konvertere optagelser til Xvid (fundet på australsk windows mce forum), men det tager alt for lang tid, bruger alt for mange ressourcer og kvaliteten var ikke nær så god som det, jeg har optaget direkte i divx via fx Showshifter. Så hvis det skal være mce, kan harddisken ikke blive stor nok.
Hvad gør I andre herinde med plads, konvertering, brænding etc.? |
|
![]() |
|
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Jeg har sat en sammen til dig som du kan se her: Bundkortet har stort set alle tænkelige udgange - bortset fra spdif, som skal købes seperat. Proshop har sådan en til 110 kroner, men eftersom kabinettet er i fuld højde kan det også tage alle slags lydkort, og dit tvkort selvfølgelig. Du kan sikkert tage 5-600 kroner af prisen hvis du sparer lidt på keyboard, brænder og harddisk - men keyboardsættet fungerer overraskende godt. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Mikkel Mange tak...så er jeg da igang. Jeg synes kabinettet er fedt så det er helt fint. Jeg har keyboard, mus og fjernbetjening til mediacenter så det er ik noget problem. |
|
Mvh
Kristian Carøe |
|
![]() |
|
![]() |
>Med hensyn til CPU, der ville man jo førhen vælge Intel pga varme/støj, men det gør man ik mere ? Det er der et sikkert delte meninger om. De nye core2 duo er meget populære, men jeg tror am2 x2 i energy efficient-udgaven er mindst lige så god i mediecentersammenhæng. Jeg har i hvert fald ikke set min være stresset på noget tidspunkt. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay. Tak for det.. Hold k... mand.....for 2-3 år siden vidste jeg alt om hardware og hvad der var state of the art, passede sammen osv....nu har jeg i de sidste par år så brugt min fritid på andet end edb fx. barn og båd. Når man så skal til at finde ud af hvad man skal bruge, så er man bare lost, selvom man troede man var godt med :S Det er skræmmende ... hehe Men så er det godt med gode forum og flinke mennesker der vil dele ud af deres viden. Jeg takker endnu engang for indput! |
|
Mvh
Kristian Carøe |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |