recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lenovo Thinkcentre M93P som mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lenovo Thinkcentre M93P som mediacenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lenovo Thinkcentre M93P som mediacenter
    Sendt: 11-November-2015 kl. 10:57
Kan en Lenovo Thinkcentre M93P bruges til Windows Mediacenter ?
Kan den anbefales / bruges til afspilning af alt ?

Bruger Win7 Mediacenter til alt (Mymovies, HDhomerun, nrossens, NAS med kopi af ungernes DVD'ere osv.) med undertekster på alt.

Det er lidt et hurtigt udsalg hvor jeg kan købe en billigt
http://www.pcworld.com/article/2071600/lenovo-thinkcentre-m93p-tiny-review-a-tough-yet-petite-desktop-pc.html
;o)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 18:16
Ja, jeg bruger selv en sådan som mediacenter, konfigureret med i5/8gb ram/128gb ssd - kører Windows 10 pro 64bit med KODI 

Fantastisk lille desktop PC

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 10:13
så napper jeg den og kaster win10 + sikkert MCE + MyMovies med 4 HDhomerun (Win MCE kan åbenbart lade sig gøre)

Gruer selvfølgelig for opsætningsbøvlet der er ved al media center-software - men det er før lykkedes med subs uanset hvilket fil-formaet man gennem tiden har komprimeret det til osv.

Redigeret af espersen - 15-November-2015 kl. 16:25
;o)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 18:10
så er der opdateret til Win10 samt installeret Win MediaCenter (det er jo den nemme del)

Hvordan har du valgt at styre den mht. fjernbetjening ?
;o)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 20:07
med et logitech K400 tastatur/pegeplade

derudover har jeg en lille IR fjernbetjening (men jeg bruger hovedsagligt mit K400 tastatur)

Redigeret af spawn - 17-November-2015 kl. 20:10
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 21:45
Jeg bruger en M83 tiny med openelec.
Det fungere rigtig godt og er lynhurtigt.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 23:16
Fik lige prøvet Win10 - som er ret fed.

jeg vil dog gerne køre med nrossens EPG-program som desværre ikke pt understøtter win10

Men MCE skal aktiveres under win8 - og den sælges ikke længere af Microsoft - hvordan skaffes den ? nettet er oversvømmet af "gode gratis løsninger"

Er der steder, der har de produktnøgler liggende til salg ?

edit; Installerer Win7 som dual-boot så jeg kan få et WMC kørende med 2*HDhomerun, nrossens med xmltv, osv.

Redigeret af espersen - 22-November-2015 kl. 22:40
;o)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu