|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jimmi1311 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
![]() Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 08:10 |
Hej Allesammen
Jeg har nu installeret windows media center paa min computer og faaet Jeg havde selv taenkt paa et Geforce 6200: Hvad siger i til det og har i andre forslag? Det skal vaere til agp. Jimmi Redigeret af jimmi1311 - 25-Oktober-2006 kl. 08:11 |
|
![]() |
|
Stouenberg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
![]() |
- hvad er "billigt"?
|
|
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse... |
|
![]() |
|
jimmi1311 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
![]() |
omkring 500 kr og der under :-)
|
|
![]() |
|
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
![]() |
hmm hvad skal det bruges til? Hvis det ikke skal bruges til spil og den slags vil jeg anbefale dig et Leadtek gf5200 ganske udemærket til mce, hvis det bare skal smide noget billede op på skærmen, kortet indeholder et tv-out, dvi og d-sub. Men du kan jo også vente til at du kan købe et grafikkort med HDMI out :) |
|
![]() |
|
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
![]() |
Men ja du skriver billigt grafikkort, så er det grafikkort du har tænkt på sikkert også fornuftigt. Bare husk at gå op på nvidia.com og hent MCE driverne til kortet
|
|
![]() |
|
Nullermanden ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2006 Sted: Trørød, Danmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
Jeg bruger selv Nvidia Geforce 6200 agp med passiv køler. Det fåes også til pci-express, det er billigt, og det er understøttet af Nvidia Purevideo.
Det virker fint for mig - til MCE brug og lidt børnespil (Lego Starwars) til børnene. |
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Ja det skal lidt holdes op imod hvad du forventer. for skal det bare vise film/billede så er det billigste du kan få nok også fint. det eneste jeg vil anbefale er at du sikre at der er DVI-out og så evt at det er passivt kølet (alt efter støjniveauet på resten af MC og hvor det er placeret)...
Hvis du skal spille spil derpå også, så kan du nok ikke rigtigt klare dig med et kort til 500,- Men inden du går ud og køber nyt, så tjek lige en ekstra gang om dit kort ikke kan køre med MCE. Hvad er det for et kort du har? |
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Ellers findes der en compatibility-liste her som du evt. kan anvende.
Ellers så prøv at hente drivere til henholdsvis XP og 2003 Server og se om de ikke virker med MCE (synes at mindes at MCE bygger på Win2003 men er ikke sikker) held og lykke |
|
![]() |
|
Joho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: 2100, Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
MCE 2005 er bygget oven på en XP (hedder officielt også 'Windows XP Media Center Edition 2005') Kig efter MCE 2005 eller XP drivere (i den rækkefølge). |
|
Med god hilsen
John |
|
![]() |
|
phb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
GeForce 6200 er også mit valg til en HTPC jeg er ved at bygge for en kammerat. Hans krav er nøjagtigt som du beskriver dit. Har lige bestilt det til 278 kr.
|
|
![]() |
|
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Man skal også lige huske HD TV og Vista, de billige kort kan ikke bruges til dem. Jeg har et nvidia 6200 AGP, P4 3 GHZ og 2 GB ram, det kan ikke køre film kodet i H264 i 720P slet ikke vista. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Flaskehalsen ved H.264 afspilning ligger typisk i CPU og evt. decoder software. Det kræver langt mere CPU kraft at decode H.264 end MPEG-2 i samme opløsning, selv hvis bitraten for MPEG-2 er dobbelt så høj. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |