|
Billede og lyd på mediecenter |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 19:25 |
||
Jeg har lige pt. et Popcorn-Hour A200 som jeg egentlig er OK tilfreds med, men jeg har dog alligevel nogle problemer hist og her med fx TrueHD lyd. Jeg går derfor og kigger marked lidt af, for hvad der skal afløse mit Popcorn-Hour.
Mediecenter er derfor også med i overvejelserne, men jeg ved ikke helt hvordan sådan vil være i forhold til min Popcorn-Hour. - Hvordan er billede kvaliteten? - Kan man lave passthrough af lyd til forstærkere? - Hvordan er strømforbruget? - Er de pengene værd? Er der nogen af jer, der kan gøre mig en smule klogere? |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Et mediecenter virker på samme måde som en popcorn hour eller en bluray afspiller.
Lyden og billede leverea digitalt via hdmi til surround receiver. Det svære med et mediecenter er at opsætte det til at blive betjent lige så smertefrit som et færdigkøbt produkt som popcorn hour. Men Kodi siger mange skulle komme et godt skridt derhen imod en færdig løsning.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
||
Som jeg har skrevet i andre tråde her. Så er min kone børn glad for vores mediecenter med kodi. Det kan betjenes med mus og keyboard, xbox 360 kontroller eller med remote. Og har passthrough. Og synes ikke at vores bruger meget strøm
|
|||
![]() |
|||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
||
Tak for svarene!
![]() Er Kodi nemt nok at sætte op? Er passthrough softwarebetonet? Der er ingen forskel på PH og et mediecenter i forhold til billedkvaliteten? Hvad med fremtidssikring? Her tænker jeg formulighederne for 3D og 4K? Er det også softwarebetonet? |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
||
tjo det tager en time, at sætte det op. men hvis dine film har rette film titel og årstal som filnavn. så kan du sætte den til at finde covers omtale osv. med billedekvalitet er det grafikkortet der skal kunne understøtte 3d og 4k. og de er så småt begyndt at dukke op. jeg aner så ikke om den nye intel cpu understøtter det |
|||
![]() |
|||
||
Endnu en gang tak for svaret. De film som Kodi ikke kan finde, der opretter man vel bare en NFO fil? Okay. Det var nu heller ikke så vigtigt med 3D og 4K, da jeg er ligeglad med 3D og mit fjernsyn ikke understøtter 4K. Så det var bare for nysgerrigheden skyld. ![]() Er du selv skiftet fra noget alá PH til HTPC?(hedder det ikke det?) |
|||
![]() |
|||
||
|
|||
![]() |
|||
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
||
jeg har selv lige skiftet min DUNE afspiller ud med en NUC installeret med openelec(kodi)
jeg er meget overrasket over hvor nemt det er, og alt virker bare. jeg bruger en gammel PS3 remote jeg havde liggende, og da den er bluetooth kan nuc'en gemmes væk. den bruger ca. 15-20 sek. på opstart fra helt slukket, og ca. 4 sek fra dvale |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
Hvad er passthrough i mediecenter henseende? Modtager du et HDMI signal som du sender videre?
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Mon der menes at billede og lyd kan sendes til TV når Reciver er slukket.? Det er jo en funktion der skal være i Reciveren. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
N1ck ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
||
I Kodi bruger vi passthrough når der afspilles et ubehandlet lydspor fra en medie fil. Normalt benyttes det til at afspille dts-ma og true-hd. Når passthrough benyttes sendes lydsporet ubehandlet til lydforstærkeren, som så står for behandlingen af lyden.
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Det er jo det normale at lyden er Bitstream til Reciver, så den behandler signalet. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |